« Vissza

Milyen tartalmakat lehet előállítani? A tartalommarketing összes fontos eszköze – 1. rész

Online marketing

A tartalommarketing komplex, kreativitást igénylő feladat, sok lehetőséggel és megannyi buktatóval. Épp ezért egy 6 részes cikksorozatban összesen 49 tippet osztottunk meg annak érdekében, hogy minél több ötletet lehessen gyűjteni a munkához. Hasznos lehet egy olyan cikksorozat is, amelyben az előállítható tartalmakat is csokorba szedjük, így összeállhat egy online “svájci bicska”. Az Ahrefs segítségével kezdjük is a leltárt a tartalommarketing eszköztárában!

 

1, Blog

 

Nemrég meggyőző statisztikákat soroltunk fel, amelyek bizonyítják: érdemes, sőt, szinte elengedhetetlen blogot vezetni a honlapon. A blog a tartalommarketing egyik lelke, hiszen a blogbejegyzések linkje és a bennük szereplő részletes szöveg később megannyi módon és felületen hasznosítható.

 

Leginkább persze SEO-szempontból érdemes hangsúlyozni a szerepét, hiszen a blog az egyetlen eszköz, amely folyamatosan kulcsszavakkal ellátott tartalommal látja el a weboldalt, ezzel növelve az esélyt, hogy első oldalon szerepeljen a Google-kereső találati listáján.

 

A Rackhost Tudásbázis néhány fontos cikke és cikksorozata a témában:

 

2, Videó

 

A videó kapcsán is meggyőző statisztikákat soroltunk fel, de a közösségi médiát böngészve is érzékelni lehet: a videó ma már az egyik a legfontosabb online marketing eszköznek tekinthető.

 

Előállítása ugyan költségesebb, mint a legtöbb tartalommarketing eszköz esetében, de ma már nem is számíthat egy márka vagy cég menőnek és igazán eredményesnek, ha nem oszt meg rendszeresen videós tartalmakat.

A Rackhost Tudásbázis néhány fontos cikke és cikksorozata a témában:

 

3, “Hogyan csináld?”

 

Ahogy a cikkeink fenti listájában is látható, rendkívüli igény van a “Hogyan csináld” tartalmakra – legyen szó videóról, blogbejegyzésről, vagy bármi másról. Ez nem is egy eszköz, csupán egy megközelítés, de stratégiai szempontból annyira fontos, hogy az eszköztár részének tekinthető.

 

Ennek oka, hogy az edukatív, hasznos tartalmak nélkül a marketing tölcsér lényegében el sem kezdődhet.

 

4, Podcast

 

A tartalomtípusok között az elmúlt években kiugróan népszerű lett a podcast. A médiafogyasztók részéről komoly igény mutatkozott az érdekes és hasznos információkkal szolgáló, illetve szórakoztató beszélgetésekre, amelyek a klasszikus, élő rádiózástól eltérően bármikor meghallgathatók és nincsenek korlátai stílus vagy időtartam kapcsán.

 

Ráadásként egy viszonylag olcsó műfajról van szó, szinte bárki könnyen indíthat podcastot, az előkészítés 10 lépését be is mutattuk a Rackhost Tudásbázison.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét!

Kapcsolódó cikkek