« Vissza

Melyik tartalomtípus mire jó a marketing tölcsérben? – 1. rész

Online marketing

Az online marketing egyik legérthetőbb és leghasznosabb hasonlata a tölcsér, amelynek már egy cikket is szenteltünk. Lépésről lépésre átvettük, hogy milyen út vezet a konverzió felé, ezúttal pedig a tölcsér stratégiában felhasználható tartalomtípusokat elemezzük. Lássuk, hogy az OptinMonster szakértői blogja szerint mire és milyen szinteken érdemes használni a különböző tartalomtípusokat! Cikksorozatunk első része.

 

A figyelemfelkeltés és érdeklődés szintje

 

Blogbejegyzés

 

Nem a közvetlen eladást segíti, inkább az első lépések egyike a meggyőzés felé. Edukatív, hasznos és érdekes információkat átadó tartalom, amely konkrétan a termékünkről vagy szolgáltatásunkról szól, vagy ahhoz kapcsolódó témában oszt meg tippeket, tanácsokat, véleményeket.

 

Remek eszköz arra, hogy a honlapunkra tereljük az érdeklődőket, ahol pop-up hirdetések és hírlevélre feliratkozási lehetőségek várják, illetve a remarketing egyik kiinduló eleme is lehet.

 

“Hogyan” videó

 

Szintén tippek, trükkök megosztása, mint a blogbejegyzések esetében, csak népszerűbb formában. Újabb lehetőség, hogy hozzáértést és megbízhatóságot sugalljunk, de a formátum révén a közösségi médiában is nagyobb elérést kapunk. Blogbejegyzésből is lehet videó, és akár fordítva.

 

Bejegyzés a közösségi médiában

 

A közösségi média rengeteg típusú tartalom publikálására ad lehetőséget, de a marketing tölcsérben szintén a szakterületünkön fontos információk, praktikák fontos terepe. Már csak azért is, mert itt fontos a megosztási lehetőség a virális terjedéshez.

 

Podcast

 

Az eddig említett tartalomtípusok ugyan remek eszközök a figyelemfelkeltésre és az érdeklődés kiváltására, de a témák igazán részletes kibeszélését nem, vagy csak részletekben oldják meg. Kivéve persze a blogbejegyzések, de manapság kinek van kedve többtízezer karakteres cikkeket olvasni?

 

Ezt a problémát oldja meg a podcast, amit például futás, főzés, vásárlás, és sok más tevékenység közben hosszan hallgathatunk. Itt el lehet merülni a részletekben, és ráadásul az előző három tartalomtípus mindegyikéhez remek alapanyagot szolgáltat.

 

A Rackhost Tudásbázison végigvezetünk a podcast előkészítésének 10 lépésén, kattints ide a hasznos tanácsokért!

 

A megfontolás, a vágyakozás és a mérlegelés szintje

 

Ingyenes extra tartalom

 

Kakukktojás a listában, hiszen nem konkrét tartalomtípus, többféle verziója létezik. A célja, hogy elérhetőség – főként e-mail cím – megadására ösztönözzön.

 

Klasszikus példája a hasznos információkat tartalmazó PDF-dokumentum vagy e-könyv, esetleg egy komoly szakmai elemzést összefoglaló infografika.

 

Ezeket a tartalmakat ingyen kínálják a vállalkozások, cserébe csak elérhetőséget kérnek. E téren azért az e-mail cím a legjobb, mert segítségével kettő legyet üthetünk egy csapásra: az elérhetőség megadása mellett az érdeklődők feliratkozhatnak a céges hírlevélre.

 

A folytatás cikksorozatunk következő részében található.

Kapcsolódó cikkek