Az online marketing egyik legérthetőbb és leghasznosabb hasonlata a tölcsér, amelynek már egy cikket is szenteltünk. Lépésről lépésre átvettük, hogy milyen út vezet a konverzió felé, ezúttal pedig a tölcsér stratégiában felhasználható tartalomtípusokat elemezzük. Lássuk, hogy az OptinMonster szakértői blogja szerint mire és milyen szinteken érdemes használni a különböző tartalomtípusokat! Cikksorozatunk első része.
A figyelemfelkeltés és érdeklődés szintje
Blogbejegyzés
Nem a közvetlen eladást segíti, inkább az első lépések egyike a meggyőzés felé. Edukatív, hasznos és érdekes információkat átadó tartalom, amely konkrétan a termékünkről vagy szolgáltatásunkról szól, vagy ahhoz kapcsolódó témában oszt meg tippeket, tanácsokat, véleményeket.
Remek eszköz arra, hogy a honlapunkra tereljük az érdeklődőket, ahol pop-up hirdetések és hírlevélre feliratkozási lehetőségek várják, illetve a remarketing egyik kiinduló eleme is lehet.
“Hogyan” videó
Szintén tippek, trükkök megosztása, mint a blogbejegyzések esetében, csak népszerűbb formában. Újabb lehetőség, hogy hozzáértést és megbízhatóságot sugalljunk, de a formátum révén a közösségi médiában is nagyobb elérést kapunk. Blogbejegyzésből is lehet videó, és akár fordítva.
Bejegyzés a közösségi médiában
A közösségi média rengeteg típusú tartalom publikálására ad lehetőséget, de a marketing tölcsérben szintén a szakterületünkön fontos információk, praktikák fontos terepe. Már csak azért is, mert itt fontos a megosztási lehetőség a virális terjedéshez.
Podcast
Az eddig említett tartalomtípusok ugyan remek eszközök a figyelemfelkeltésre és az érdeklődés kiváltására, de a témák igazán részletes kibeszélését nem, vagy csak részletekben oldják meg. Kivéve persze a blogbejegyzések, de manapság kinek van kedve többtízezer karakteres cikkeket olvasni?
Ezt a problémát oldja meg a podcast, amit például futás, főzés, vásárlás, és sok más tevékenység közben hosszan hallgathatunk. Itt el lehet merülni a részletekben, és ráadásul az előző három tartalomtípus mindegyikéhez remek alapanyagot szolgáltat.
A Rackhost Tudásbázison végigvezetünk a podcast előkészítésének 10 lépésén, kattints ide a hasznos tanácsokért!
A megfontolás, a vágyakozás és a mérlegelés szintje
Ingyenes extra tartalom
Kakukktojás a listában, hiszen nem konkrét tartalomtípus, többféle verziója létezik. A célja, hogy elérhetőség – főként e-mail cím – megadására ösztönözzön.
Klasszikus példája a hasznos információkat tartalmazó PDF-dokumentum vagy e-könyv, esetleg egy komoly szakmai elemzést összefoglaló infografika.
Ezeket a tartalmakat ingyen kínálják a vállalkozások, cserébe csak elérhetőséget kérnek. E téren azért az e-mail cím a legjobb, mert segítségével kettő legyet üthetünk egy csapásra: az elérhetőség megadása mellett az érdeklődők feliratkozhatnak a céges hírlevélre.
A folytatás cikksorozatunk következő részében található.