« Vissza

Forgalomnövelő praktikák: így is lehet népszerűsíteni egy blogot – 1. rész

Online marketing

Megírtunk egy szuper blogbejegyzést? Közzé is tettük a honlapon? Szuper, de ezzel messze nincs vége a munkának, ugyanis rengeteg trükkel lehet még növelni az olvasottságot.

1, Bónusz vendégposzt

Ha egy szakmai blog komolyan gondolja a fejlődést, érdemes gondolkodnia vendégszerző alkalmazásában. Egy ismert blogger írásai növelik a blogunk ismertségét és elismertségét, de kérdés mennyire. Az esetek többségében ugyanis nem elegendő a bejegyzés publikálása, meg kell kérni a szakértőt, hogy a saját blogján is linkeljen a nálunk megjelent írására. Garantált, hogy sokszorosára nő a kattintások száma!

2, Régi bejegyzések frissítése

Érdemes rendszeresen frissíteni a régi posztokat, aktualizálni a megjegyzéseket, linkelni későbbi releváns bejegyzéseket, frissíteni a képi megjelenést, stb. Rövid- és hosszútávon is látszik majd az eredmény a látogatottsági statisztikákban.

3, Publikálás a LinkedInen

Ha kész vagyunk egy blogbejegyzéssel, és a legtöbb érdeklődő a saját honlapunkon elolvasta, jöhet egy új lépés: a teljes írást közzétenni egy LinkedIn jegyzetként. A szakmai közösségi oldalt már rengetegen látogatják, de kevesen igazán aktívak, így egy hasznos és érdekes írással itt is kitűnhetünk a tömegből, új követőket szerezhetünk, ezzel persze új olvasókat is a blognak.

4, Küldés egyszerű hírlevélben

Egy friss blogbejegyzést kötelező hírlevélben is küldeni. Sokan feldobják az e-maileket hosszú felvezetésekkel, látványos grafikával és fotókkal és egyéb trükkökkel, pedig az egyik leghatásosabb egy rövid, lényegre törő ajánlószöveg, majd egy linkelés az új írásra. A feliratkozók értékelik, ha nem raboljuk az idejüket. Térjünk gyorsan a lényegre!

5, Bloggerek megkeresése

Ha egy népszerű bloggernek hozzánk hasonlóan remek blogbejegyzése van egy témában, de a mi írásunk hasznos kiegészítés lehet hozzá, írjunk neki egy e-mailt. Ha egy személyes üzenettel felhívjuk a figyelmét erre a frissítési és linkelési lehetőségre, talán él is vele – főleg ha ő is alkalmazza a 2-es pontban írt trükköt.

6, Látványos csatolt kép

Hiába osztjuk meg a blogbejegyzésünket, ha nincs egy látványos csatolt kép hozzá, nem veszik észre a közösségi média zajában. Figyelemfelkeltő grafikára van szükség, amit már megannyi szolgáltatással bárki könnyedén, Photoshop-ismeretek nélkül is elkészíthet. Erre a Canva a legnépszerűbb megoldás, de a Google a barátunk, ha mást is kipróbálnánk.

7, Videó a bejegyzésről

Minden közösségi oldal algoritmusa a videót preferálja, a Facebookon, az Instagramon és és a LinkedInen is mozgóképpel lehet a legnagyobb elérést szerezni, a YouTube-on pedig csak így lehet érvényesülni. Miért ne használnánk ezt ki? Készítsünk videót a teljes posztról, vagy annak legérdekesebb részeiről, esetleg egészítsük is ki, és mondjuk el – persze nem gépiesen felolvasva, némi illusztrációval – a poszt legfontosabb megállapításait. Az eredeti bejegyzést linkeljük a leírásban!

8, Minden kommentre válaszoljunk!

Jó ha van olvasótáborunk, de még jobb, ha aktív közösséget építünk a blogunk köré. Ennek a trükkje egyszerű: szakítsunk időt arra, hogy válaszolunk minden hozzászólásra. Vagyis majdnem mindenre, hiszen például az alpári kommenteket csak törölni kell. Sokszor egy-két szó is elég, dicséret esetén egy köszönetnyilvánítás is megteszi.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek