« Vissza

Így használd ki az Instagram Reels erejét! – 1. rész

Online marketing

Mindenki a TikTokot másolja. A kínai videós alkalmazás villámgyors világsikerét a YouTube és az Instagram is kénytelen volt kopírozni. A YouTube Shorts kapcsán már jeleztük, hogy milyen módszerrel érdemes alkalmazni, most pedig az Instagram Reels következik: cikksorozatunkban a leginkább bevált tippeket gyűjtjük csokorba.

 

Az első lépés: nézzünk sok Reels-videót!

 

Még mielőtt nekilátunk a stratégia tervezésének, vagy akár a felvételek készítésének, érdemes sok Reels-videót megnézni a legnépszerűbb Instagram-fiókoknál. Ha már itt tartunk: ihletet természetesen a TikTok- és a YouTube Shorts-videók is adhatnak, hiszen az elv ugyanaz, viszont a funkciók nem teljesen.

 

Alkalmazkodjunk a kialakításhoz

 

A Reels-videókat úgy érdemes készíteni, hogy mindig észben tartjuk: az alsó sáv ki lesz takarva. Az Instagramon ugyanis a bal alsó sarokban látszódni fog a profil és a rövid leírás, a jobb alsó sarokban pedig a reakciógombok (lájk, komment, megosztás). Azt se felejtsük el, hogy a jobb felső sarokban egy kamera ikon is megjelenik majd.

 

Mi a cél?

 

Kattintás? Nézettség? Követőszerzés? Mi az Instagram-oldalunk, és azon belül a Reels-videók célja? Ezt a kérdést fel kell tenni, hiszen ettől függ a tartalmi stratégia, nem pedig attól, hogy milyen videó kap több lájkot.

 

Mire figyeljek legjobban?

 

Egy videó sikere rengeteg faktoron múlhat, de a Reels-, TikTok- és Shorts-videók esetében is van egy aranyszabály: az első néhány másodpercnek fel kell keltenie a figyelmet! A felhasználók az első pár másodperc alatt eldöntik, hogy számukra érdekes-e a videó, vagy sem, és ha az első pillanatok nem kötik le őket, már görgetnek is tovább.

 

Legyen profi!

 

Az Instagram-sztorikhoz hasonlóan a Reels-videók is betöltik a teljes képernyőt, viszont előbbi 24 órán belül eltűnik, így nem kell túlgondolni a külsőségeket, laza és közvetlen kommunikációt tesz lehetővé. Ezzel ellentétben a Reels-videók megmaradnak és visszanézhetők, így itt már igazán profi tartalomkészítésre van szükség.

 

Különösen figyeljünk a hashtagekre!

 

Természetesen mindenféle Instagramos tartalomnál nagyon fontosak a hashtagek, de a Reels esetében különösen. A hashtag-oldalakon ugyanis a Reels külön helyet kapott, így a hashtagek alapján böngésző felhasználók könnyen rátalálnak ezekre a videókra.

 

Ne a TikTokról osszuk meg a videókat!

 

A TikTok az Instagram legkomolyabb riválisa, így utóbbi cég érthető módon megelégelte, hogy TikTok-vízjellel ellátott, a kínai alkalmazásban készített és onnan megosztott videókat osztanak meg Reels-videóként.

 

Adam Mosseri, az Instagram vezetője személyesen is kérte a felhasználókat, hogy ne tegyenek ki ilyen felvételeket, ugyanis az Instagram most már keményebben lép fel, az algoritmus drasztikusan csökkenti a TikTok-vízjeles videók elérését. A konkurenciaharc mellett ez azért is fontos a cég számára, mert sokkal jobb lesz a felhasználói élmény, ha eredeti tartalommal találkoznak a követők, és a márkát építő Instagram-profiloknak is ez lenne az érdeke.

 

A folytatás cikksorozatunk következő részében található.

Kapcsolódó cikkek