« Vissza

Így lesz eredményes a honlap: 14 tipp a nyerő tartalomhoz – 1. rész

Online marketing

Első lépésként elég lehet egy honlaphoz a WordPress-tárhely szolgáltatás, amely egyetlen kattintással készít weboldalt. A második lépés nélkül viszont mit sem ér: meg kell tölteni tartalommal.

 

A grafikai elemeket és funkciókat rá lehet bízni egy webfejlesztőre is, vagy mi magunk is használhatunk egy bevált WordPress sablont, de itt is szükség van tudatosságra, a szövegeket pedig már tényleg nekünk kell megírni. Utóbbi feladatot persze szövegíróra is lehet bízni, de vele is konzultálni kell a tartalomtípusokról, a stílusról, az átadni kívánt tudásról és tapasztalatról, témákról, stb.

 

Mindehhez a (szervezői) munkához ad segítséget a Semrush szakmai blogbejegyzése, amelyről cikksorozatot indítunk.

 

Mi lehet honlaptartalom?

 

Elsőként tisztázzuk, hogy milyen tartalomtípusok kapcsán érdemes megfontolni a tanácsokat:

 

  • marketing szöveg (főoldal szövegezése, rólunk oldal szövegezése);
  • sales szövegek (pl.: szolgáltatások/termékek leírása, ezekkel kapcsolatos oldalak szövegezése);
  • egyéb aloldalak informatív szövege (pl.: kapcsolat oldal);
  • landing oldalak szövege;
  • blogbejegyzések;
  • fotók;
  • videók;
  • hanganyagok;
  • grafikai elemek;
  • infografikák.

 

Főként szövegekre vonatkoznak majd a tippek, de néhány a többi tartalomtípus kapcsán is alkalmazható, azokra is hatással van.

 

1. Határozzuk meg a célokat

 

Milyen céllal készül a honlap? – ezt a kérdést kell feltenni magunknak először, hiszen a válasz határozza meg a honlap teljes tartalmát.

 

Utána jöhet a többi fontos kérdés a konkrétumokhoz:

 

A látogatókat szórakoztatni, tájékoztatni vagy meggyőzni akarjuk? – az erre adott válasz a stílust, a hangvételt határozhatja meg.

 

Milyen aktivitást szeretnénk kiváltani a honlap látogatóiból? – a weboldal funkcióit, felépítését határozhatja meg a válasz, hiszen egészen más egy olyan honlap, ahol mondjuk feliratkozók szerzése a cél, egész más egy webshop, vagy ha nem vásárlás, hanem a tartalmak megosztási és olvasási lehetősége a fontos (példuál egy híroldal esetén, reklámbevétel szerzéséhez).

 

Cél-e a márkaépítés, a presztizsünk és (el)ismertségünk növelése a szakterületünkön? – ha igen, akkor szakmai jellegű, minőségi, hiteles adatokkal és kutatásokkal is alátámasztott blogbejegyzésekre lesz szükség.

 

2. Határozzuk és értsük meg a célközönséget

 

Az igazán eredményes kommunikációhoz nem elég a célok meghatározása, hiszen azt is tudni kell, hogy milyen célközönség körében van a legkomolyabb esélyünk elérni a céljainkat.

 

Hogyan lehet a célközönséget meghatározni és megérteni? Nos, ezt szakmai tapasztalat mellett piackutatással is elérhetjük, de ha induló vállalkozásról és/vagy nem túl jelentős marketing büdzséről van szó, akkor remek megoldás a vásárlói személyiség meghatározása. Ez egy olyannyira bevált és bárki által használható marketing módszer, hogy egy háromrészes cikksorozatot is szenteltünk a témának, ide kattintva minden tipp elérhető.

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek