Első lépésként elég lehet egy honlaphoz a WordPress-tárhely szolgáltatás, amely egyetlen kattintással készít weboldalt. A második lépés nélkül viszont mit sem ér: meg kell tölteni tartalommal.
A grafikai elemeket és funkciókat rá lehet bízni egy webfejlesztőre is, vagy mi magunk is használhatunk egy bevált WordPress sablont, de itt is szükség van tudatosságra, a szövegeket pedig már tényleg nekünk kell megírni. Utóbbi feladatot persze szövegíróra is lehet bízni, de vele is konzultálni kell a tartalomtípusokról, a stílusról, az átadni kívánt tudásról és tapasztalatról, témákról, stb.
Mindehhez a (szervezői) munkához ad segítséget a Semrush szakmai blogbejegyzése, amelyről cikksorozatot indítunk.
Mi lehet honlaptartalom?
Elsőként tisztázzuk, hogy milyen tartalomtípusok kapcsán érdemes megfontolni a tanácsokat:
- marketing szöveg (főoldal szövegezése, rólunk oldal szövegezése);
- sales szövegek (pl.: szolgáltatások/termékek leírása, ezekkel kapcsolatos oldalak szövegezése);
- egyéb aloldalak informatív szövege (pl.: kapcsolat oldal);
- landing oldalak szövege;
- blogbejegyzések;
- fotók;
- videók;
- hanganyagok;
- grafikai elemek;
- infografikák.
Főként szövegekre vonatkoznak majd a tippek, de néhány a többi tartalomtípus kapcsán is alkalmazható, azokra is hatással van.
1. Határozzuk meg a célokat
Milyen céllal készül a honlap? – ezt a kérdést kell feltenni magunknak először, hiszen a válasz határozza meg a honlap teljes tartalmát.
Utána jöhet a többi fontos kérdés a konkrétumokhoz:
A látogatókat szórakoztatni, tájékoztatni vagy meggyőzni akarjuk? – az erre adott válasz a stílust, a hangvételt határozhatja meg.
Milyen aktivitást szeretnénk kiváltani a honlap látogatóiból? – a weboldal funkcióit, felépítését határozhatja meg a válasz, hiszen egészen más egy olyan honlap, ahol mondjuk feliratkozók szerzése a cél, egész más egy webshop, vagy ha nem vásárlás, hanem a tartalmak megosztási és olvasási lehetősége a fontos (példuál egy híroldal esetén, reklámbevétel szerzéséhez).
Cél-e a márkaépítés, a presztizsünk és (el)ismertségünk növelése a szakterületünkön? – ha igen, akkor szakmai jellegű, minőségi, hiteles adatokkal és kutatásokkal is alátámasztott blogbejegyzésekre lesz szükség.
2. Határozzuk és értsük meg a célközönséget
Az igazán eredményes kommunikációhoz nem elég a célok meghatározása, hiszen azt is tudni kell, hogy milyen célközönség körében van a legkomolyabb esélyünk elérni a céljainkat.
Hogyan lehet a célközönséget meghatározni és megérteni? Nos, ezt szakmai tapasztalat mellett piackutatással is elérhetjük, de ha induló vállalkozásról és/vagy nem túl jelentős marketing büdzséről van szó, akkor remek megoldás a vásárlói személyiség meghatározása. Ez egy olyannyira bevált és bárki által használható marketing módszer, hogy egy háromrészes cikksorozatot is szenteltünk a témának, ide kattintva minden tipp elérhető.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!