Ugyan mit lehet elrontani egy blogon? Minden bejegyzésnek van címe és szövege, és kész. Ezt addig gondolhatjuk így, amíg el nem kezdünk aktívan blogolni, ugyanis gyorsan rájövünk: sok apróságon csúszhat el egy blog sikere, ráadásul nem csak a posztok tartalma, hanem a technológiai részletek miatt is – most utóbbi területre fókuszálunk.
Ha blogunkat megmutatjuk egy profi webfejlesztőnek, pár perc kattintgatás után több tucat olyan részletre hívhatja fel a figyelmünket, amely élvezhetőbbé teszi az oldalon a tartalomfogyasztást, és jobban szolgálja a céljainkat is. De mielőtt ilyen vizsgálatot kérnénk, olyan listát is csekkoljunk le, amelyhez nem kell programozói tudás, hiszen mi magunk is kiküszöbölhetjük a klasszikus hibákat.
Nyitókép
Az említett cím+szöveg kombináció hiányos, egy blogposzt csak akkor vonzza az olvasókat – akár a weboldalon, akár a közösségi oldalakon –, ha nyitóképet is csatolunk hozzá.
Tömörítsünk!
A bejegyzéshez használt képeket ne eredeti méretben töltsük fel. Ha több MB-os képeket használunk, akkor lassan tölti be az oldalt a felhasználók mobilja, tabletje vagy számítógépe. Rengeteg ingyenes képtömörítő oldal létezik az interneten, valamelyikkel csökkentsük a fájlméretet: semmiképp ne lépje át a 2 MB-ot, de még jobb, ha 1 MB alatt húzzuk meg a határt.
Ne lopjunk!
Semmiképp se használjunk akárhol talált fotókat a bejegyzésekhez, csak jogtiszta képeket töltsünk fel. Temérdek stock fotós oldal létezik, ahol ingyen szerezhetünk be kiváló illusztrációkat.
Google Fonts
Csak olyan betűtípusokat használjunk a blogon, amelyek megtalálhatók a Google Fonts gazdag kínálatában.
Cím alatti információk
A bejegyzések címe alatt kisebb betűkkel néhány fontos információt is meg kell jeleníteni: a megjelenés dátuma, a poszt témájához tartozó kategóriák/címkék és több szerzővel rendelkező blog esetén a szerzőnek is szerepelnie kell.
Keresés
Az említett kategóriákkal/címkékkel megkönnyítjük az olvasók számára a böngészést, de fontos, hogy egy jól látható és elkülönülő kereső mezővel is szolgáljuk ki az érdeklődőket.
Linkek
A linkekhez olyan kiemelő színt válasszunk, amely vonzza a tekintetet, elkülönül a betűk és a háttér színétől. Ne csak színnel, de aláhúzással is tegyük könnyen észrevehetővé őket. A linkek minden esetben új lapra vezessenek.
Bemutatkozás, elérhetőség
Két aloldalra mindenképp szükség van a blogon: egy rólam/rólunk aloldal a bemutatkozáshoz, és egy elérhetőség aloldal, hogy az olvasók fel tudják venni velünk a kapcsolatot. Az a legjobb, ha ezekre az aloldalakra a blog fejlécén és alján is kattintani lehet.
Kommentmotor
Érdemes olyan kommentmotort választani, amit nagyon egyszerű beépíteni, és a hozzászólók dolgát is megkönnyíti a gyors “belépéssel”. Erre a facebookos kommentmotor vagy a rendkívül népszerű Disqus tűnik a legjobb megoldásnak.
Oldalsáv
Ha a keresés, a kategóriák/címkék, a legutóbbi bejegyzések és egyéb kiegészítő elemek miatt oldalsávot hozunk létre, azt mindenképp jobb oldalra helyezzük.