« Vissza

Szuper, hogy jól írsz, de ismered a blogok technológiai titkait is?

Online marketing

Ugyan mit lehet elrontani egy blogon? Minden bejegyzésnek van címe és szövege, és kész. Ezt addig gondolhatjuk így, amíg el nem kezdünk aktívan blogolni, ugyanis gyorsan rájövünk: sok apróságon csúszhat el egy blog sikere, ráadásul nem csak a posztok tartalma, hanem a technológiai részletek miatt is – most utóbbi területre fókuszálunk.

Ha blogunkat megmutatjuk egy profi webfejlesztőnek, pár perc kattintgatás után több tucat olyan részletre hívhatja fel a figyelmünket, amely élvezhetőbbé teszi az oldalon a tartalomfogyasztást, és jobban szolgálja a céljainkat is. De mielőtt ilyen vizsgálatot kérnénk, olyan listát is csekkoljunk le, amelyhez nem kell programozói tudás, hiszen mi magunk is kiküszöbölhetjük a klasszikus hibákat.

Nyitókép

Az említett cím+szöveg kombináció hiányos, egy blogposzt csak akkor vonzza az olvasókat – akár a weboldalon, akár a közösségi oldalakon –, ha nyitóképet is csatolunk hozzá.

Tömörítsünk!

A bejegyzéshez használt képeket ne eredeti méretben töltsük fel. Ha több MB-os képeket használunk, akkor lassan tölti be az oldalt a felhasználók mobilja, tabletje vagy számítógépe. Rengeteg ingyenes képtömörítő oldal létezik az interneten, valamelyikkel csökkentsük a fájlméretet: semmiképp ne lépje át a 2 MB-ot, de még jobb, ha 1 MB alatt húzzuk meg a határt.

Ne lopjunk!

Semmiképp se használjunk akárhol talált fotókat a bejegyzésekhez, csak jogtiszta képeket töltsünk fel. Temérdek stock fotós oldal létezik, ahol ingyen szerezhetünk be kiváló illusztrációkat.

Google Fonts

Csak olyan betűtípusokat használjunk a blogon, amelyek megtalálhatók a Google Fonts gazdag kínálatában. 

Cím alatti információk

A bejegyzések címe alatt kisebb betűkkel néhány fontos információt is meg kell jeleníteni: a megjelenés dátuma, a poszt témájához tartozó kategóriák/címkék és több szerzővel rendelkező blog esetén a szerzőnek is szerepelnie kell. 

Keresés

Az említett kategóriákkal/címkékkel megkönnyítjük az olvasók számára a böngészést, de fontos, hogy egy jól látható és elkülönülő kereső mezővel is szolgáljuk ki az érdeklődőket.

Linkek

A linkekhez olyan kiemelő színt válasszunk, amely vonzza a tekintetet, elkülönül a betűk és a háttér színétől. Ne csak színnel, de aláhúzással is tegyük könnyen észrevehetővé őket. A linkek minden esetben új lapra vezessenek.

Bemutatkozás, elérhetőség

Két aloldalra mindenképp szükség van a blogon: egy rólam/rólunk aloldal a bemutatkozáshoz, és egy elérhetőség aloldal, hogy az olvasók fel tudják venni velünk a kapcsolatot. Az a legjobb, ha ezekre az aloldalakra a blog fejlécén és alján is kattintani lehet.

Kommentmotor

Érdemes olyan kommentmotort választani, amit nagyon egyszerű beépíteni, és a hozzászólók dolgát is megkönnyíti a gyors “belépéssel”. Erre a facebookos kommentmotor vagy a rendkívül népszerű Disqus tűnik a legjobb megoldásnak.

Oldalsáv

Ha a keresés, a kategóriák/címkék, a legutóbbi bejegyzések és egyéb kiegészítő elemek miatt oldalsávot hozunk létre, azt mindenképp jobb oldalra helyezzük.

Kapcsolódó cikkek