« Vissza

Mi az a marketing tölcsér? Hogyan alkalmazzuk az online stratégiában?

Online marketing

Hogyan lesz egy reklám nézőjéből vásárló? Leegyszerűsítve erről szól a marketing egyik legismertebb vizuális hasonlata, a tölcsér. De pontosan miről is van szó, és miért ezzel a példával a legérthetőbbek az online marketing stratégiai lépései a konverzió felé, és akár azon túl? Most választ adunk!

 

Mi is pontosan az a marketing tölcsér?

 

Ez egy olyan alapvető marketing szakkifejezés, hogy E. St. Elmo Lewis már a 19. század végén lejegyezte. Konverziós tölcsér néven is emlegetik.

 

Képzeljünk el egy tölcsért, majd osszuk fel 4 egyenlő részre:

 

1, Figyelemfelkeltés:

a tölcsér teteje, vagyis a legszélesebb része jelképezi a felkeltett érdeklődést, amit egy Facebook-hirdetés, egy Instagram Reels- vagy TikTok-videó, egy blogbejegyzés, egy influenszer kampány, vagy akár egy névjegykártya is kiválthat – a potenciális ügyfél vagy vásárló tehát ekkor szerez tudomást a kínálatunkról.

 

2, Érdeklődés:

egy “szinttel” lejjebb már vékonyabb a képzeletbeli tölcsér, hiszen ide már kevesebb ember tartozik – azok, akiknek nemcsak felkeltette a figyelmét a kínálat, de el is kezdtek iránta érdeklődni, hiszen úgy látják: a termék vagy szolgáltatás megoldást jelent a problémáikra, szükségük van rá. Ők már elkezdenek minket követni a közösségi oldalakon, feliratkoznak a hírlevelünkre, hallgatják a podcast adásainkat, eljönnek az eseményeinkre, stb.

 

3, Megfontolás, vágyakozás, mérlegelés:

tovább vékonyodik a tölcsér, ide már azok az érdeklődők kerülnek, akik komolyan fontolgatják a vásárlást.

 

4, Vásárlás:

végül a legvékonyabb, de legfontosabb réteg, a vásárlóvá váló érdeklődők közössége.

 

Vannak olyan marketingesek, akik csak 3 vagy akár 5 részre osztják a tölcsért, de a lényeg mindig ugyanaz: hogyan lesz a figyelemfelkeltésből vásárlás?

 

Illetve vannak még, akik 6 részre osztják a tölcsért, a vásárlás után 2 extra lépéssel – ez már így egy konyhai tölcsérre hasonlít:

 

5, Hűség:

az időről időre visszatérő, márkahű vásárló.

 

6, Támogatás, képviselet:

a vásárló, aki másoknak is ajánlja a termékünket vagy szolgáltatásunkat – tőlük érkezik a felhasználói tartalom.

 

Hogyan alkalmazzuk ezt a stratégiát az online marketingben?

 

Minden szintnél másféle tartalomra van szükség, hogy a potenciális ügyfelet egy szinttel közelebb vigyünk a vásárláshoz. Minden platform és tartalomtípus más és más, de a lényeg ugyanaz: eljuttatni az érdeklődőt a vásárlásig.

 

Nézzünk példaként blogbejegyzések címeit linkekkel:

 

1, Figyelemfelkeltés

Mi az a domain?

Mi az az aldomain?

10 érdekesség a domainekről, amit eddig biztosan nem tudott

 

2, Érdeklődés

Hogyan lehet megtudni, hogy ki egy domain tulajdonosa?

Mi történik a lejárt domainekkel?

Miért célszerű domaineket figyelni?

Domainek figyelése

 

3, Megfontolás, vágyakozás, mérlegelés

Milyen a jó domain cím?

Milyen alapelvek érvényesülnek domain regisztrációnál?

Mit tegyek, ha foglalt a domain?

Hogyan próbálhatom ki a domain elkapó szolgáltatást?

 

4, Vásárlás

Hogyan hozhatok létre saját domain címet?

Milyen hibákat lehet elkövetni domain regisztrációnál?

A .hu-s domain regisztráció folyamata

Hogyan tudok domainekre licitálni?

 

5, Hűség

Automatikus domain megújítás

Hogyan keressünk pénzt domainekkel?

Miért van szükség egynél több domain névre?

Kapcsolódó cikkek