Kitaláltuk a megfelelő domain nevet, ráadásul szabad is. Beregisztráljuk, majd hátradőlünk? Nem.

Több domainre is szükség van

Több oka van, amiért nem csupán egy domaint ajánlott regisztrálni. Mutatunk néhány példát.

  • Az emberek félreértik

Érdemes az elgépelésből, félreértésből származó verziókat is bejegyezni, elkerülve ezzel a potenciális látogatók, vásárlók elvesztését.  Nem véletlenül van a Google tulajdonában a gooogle.com és a googel.com domain név is.

  • Megvédhető vele a márka

Ha a márka- vagy cégnevünk különféle változatait is lefoglaljuk domain névként, azzal megelőzhetjük, hogy a konkurencia vegye használatba és esetleg a saját oldalára irányítsa a –feltételezhetően a mi honlapunkra tartó– forgalmat.

  • Segít a keresőoptimalizálásban

A kulcsszavas domain keresőbarát, éppen ezért megfontolandó, hogy ilyen neveket is vegyünk használatba. Azaz ne csak pl. a kistibor.hu domaint regisztráljuk, hanem kistiborasztalos.hu-t egyaránt.

  • Promóciós célokra is használható

Egy akció indítását vagy új termék bevezetését aktívan tudja támogatni, ha egy külön domainen másik landing oldalt hozunk létre, még akkor is, ha aztán ezt az eredeti weboldalunkra irányítjuk.

  • Új piacokra való terjeszkedéshez

Több domain végződéssel is megéri lefoglalni a választott nevet, főleg akkor, ha a céljaink között szerepel a külföldre történő előretörés is.  A célország(ok) nemzeti végződését mindenképp regisztráljuk be (pl. Olaszország esetén .it vagy Németországban .de), nem beszélve a legnépszerűbb nemzetközi domain tartományokról (.com, .net, stb.)!

Egy szó mint száz, ha a domain névvel hosszú távra tervezünk, valamint nem saját célra, hanem vállalkozás számára regisztráljuk, akkor ne elégedjünk meg egyetlen verzióval! Nem nagy összeg a fenntartása, de hosszú távon mindenképpen jó stratégiai befektetés lehet.