2024. júliusában a Rackhost Zrt. felvásárolta a MAXER Hosting Kft. szolgáltatási portfólióját, melynek üzemeltetését a továbbiakban a Rackhost Zrt. biztosítja. A MAXER Hosting Kft. korábbi szolgáltatásai a megszokott módon állnak rendelkezésre a Rackhost Zrt. kezelése alatt is. Alábbi cikkünkben a felvásárlással kapcsolatos, gyakran felmerülő kérdésekre igyekszünk hasznos válaszokat adni.
A Rackhost ügyfélszolgálatának elérhetőségei
A Rackhost ügyfélszolgálata mind írásban, mind telefonon keresztül a Maxeres ügyfelek rendelkezésére áll 2024. szeptember 1-től. Az ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje hétköznaponként 9:00-17:30-ig tart, míg hétvégén és ünnepnapokon 9:00-13:00-ig. Természetesen ezeken az idősávokon kívül is kereshet minket írásban, emailben és a felhasználói fiókba belépve hibajegyen keresztül, illetve hagyhat hangposta üzenetet, mely esetén munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot.
Elérhetőségeink:
Telefonszám: | +36 1 445 1200 |
Email cím: | info@rackhost.hu |
Emellett szakértő kollégáink több száz, az admin felületünk és szolgáltatásaink működésével foglalkozó cikket írtak, melyet egy Tudásbázis formájában gyűjtöttünk össze. Az általános ügyintézési folyamatoktól kezdve, a szolgáltatások technikai konfigurációján át, többek között olyan hasznos cikkeket is találhat itt, melyek online marketinggel, vállalkozás építéssel, SEO beállításokkal kapcsolatosak.
Felhasználói fiókkal kapcsolatos kérdések
Hol és hogyan tud belépni a Rackhost felületén?
2024. szeptember 1-jétől kezdve a domain neveit a Rackhost felületén létrejött felhasználói fiókból tudja kezelni. A fiókba az alábbi linkre kattintva tud belépni: https://www.rackhost.hu/site/login
A felhasználónév és jelszó változatlan marad, így a korábbi Maxer fiókjához megadott belépési adatokkal tud majd sikeresen belépni. Tehát az Ön részéről új fiók létrehozására nem lesz szükség!
Mi a teendő elfelejtett jelszó esetén?
Amennyiben nem emlékszik már a Maxer felületén megadott jelszavára, úgy a belépési felületen az Elfelejtett jelszó opcióval tud új jelszót kérni a felhasználói fiók email címére. A Rackhost felületén véghezvitt jelszómódosítás azonban nem jelenti azt, hogy a Maxer felületén is módosul a jelszó.
Továbbra is szükséges a 2 faktoros hitelesítés a belépéshez?
A Maxer felületén már megszokott kétfaktoros hitelesítés a Rackhost rendszerében nem kötelező, így a fiókba való belépéshez alapvetően csupán a felhasználónevére és jelszavára lesz szüksége. Biztonsági okokból természetesen a Rackhostnál is opcionálisan beállítható a kétlépcsős hitelesítés.
Ha azonban a Rackhost felületén is aktiválja ezt a beállítást, az nem váltja ki a Maxernél működő kétfaktoros azonosítást, így tehát ha a Maxer és a Rackhost felületére is be szeretne lépni, úgy mindkét helyen igazolnia kell magát a megfelelő hitelesítő kóddal.
Mi történik akkor, ha már rendelkezik saját felhasználói fiókkal a Rackhost felületén?
Abban az esetben, ha a Maxer és a Rackhost felületén is megegyező email címmel regisztrált, úgy alapvetően ezek összevonásra fognak kerülni. Ennek következtében a korábban a Maxernél regisztrált domain neveit a már megszokott Rackhost fiókban tudja kezelni. A tárhely, email és VPS szolgáltatások esetében viszont még továbbra is a Maxer felületét tudja használni.
Ha a Maxeres és a Rackhostos fiókja eltérő email címmel szerepelt a két rendszerben, úgy ezek továbbra is két külön email cím alatt lesznek elérhetők. Igény esetén természetesen itt is van lehetőség a szolgáltatások összevonására, melyben az ügyfélszolgálat fog tudni segíteni.
Számlázással kapcsolatos kérdések
Ki végzi a számlázást a továbbiakban?
2024. szeptember 1-től a Rackhost Zrt. veszi át a Maxer szolgáltatásainak számlázását, így az ezután kiállított díjbekérők összegét felénk szükséges továbbítani. Ezen befizetések feldolgozásával a számlák kibocsátója a Rackhost Zrt. lesz. Az átutaláshoz szükséges adatok a következők:
Jogosult neve | Rackhost Zrt. |
Számlavezető bank | CIB Bank |
Jogosult számlaszáma | 10700433-67330115-51100005 |
IBAN | HU66 1070 0433 6733 0115 5110 0005 |
SWIFT/BIC kód | CIBHHUHB |
Hogyan zajlik a számlázás?
A domain nevek, tárhelyszolgáltatások és VPS-ek esetében a Rackhost rendszerében először egy díjbekérő állítódik ki, mely az éves vagy havi fenntartás díját tartalmazza. A havidíjas szolgáltatások esetében ez 14 nappal a lejárati dátum előtt történik meg, míg az éves fenntartási díjjal rendelkező előfizetéseknél 30 nappal a lejárat előtt. A díjbekérő ekkor emailben is kiküldésre kerül, így figyelmeztetve a számlafizetőt, hogy a szolgáltatásai hamarosan lejárnak. Ezt követően a rendszer még kétszer küld értesítést a fiók, illetve a számlázási profilnál megadott email címre.
Amint az összeg rendezése és annak feldolgozása megtörténik, a rendszer kiállítja a számlát, melyet ezután emailben is kiküld. Emellett a számlákat a Számlázási profilok menüponton belül is bármikor letöltheti.
Abban az esetben, ha a domainhez tartozó díjbekérő a fizetési határidőig, tehát a szolgáltatás lejárati dátuma előtti napig nem kerül rendezésre, úgy a domain név felfüggesztésre kerül.
Hogyan lehetséges a számlázási adatok módosítása?
A számlázási adatok módosítására egészen a számla kiállításáig van lehetőség, így érdemes még a kifizetés megkezdése előtt megtenni a módosítást. Ezt a Számlázás és kreditek menüponton belül a Számlázási profilok fülre kattintva tudja kezdeményezni.
Milyen opciók elérhetők a díjbekérők rendezésére?
A díjbekérőt egyrészt rendezheti banki átutalással. Átutalásnál fontos, hogy a közlemény rovatba tüntesse fel a díjbekérőn szereplő hivatkozási számot, hiszen csak így tudjuk azonosítani, hogy pontosan melyik szolgáltatás díjára vonatkozik az összeg. Az átutalás könyvelési ideje 1-3 munkanap, így ezzel érdemes számolni.
Bankkártyás fizetésre a felhasználói fiókba belépve nyílik lehetőség. A Befizetés gombra kattintva a Bankkártyás fizetés opciót szükséges kiválasztani.
Emellett kreditrendszer is működik a weboldalunkon. Kreditek feltöltésével a szolgáltatások díját ebből a kredit összegből tudja rendezni, így nem szükséges minden alkalommal átutalást eszközölni, vagy a bankkártya adatait megadni.
A Rackhostnál postai csekken történő fizetésre nincs lehetőség!
Szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések
Domain nevek kezelése
Milyen változás várható a domain nevek kezelésében?
A domain neveket 2024. szeptemberétől a Rackhost felületén létrejött felhasználói fiókjából érheti el, illetve az ezekhez kapcsolódó, 2024.09.01. után kiállított díjbekérőket és számlákat is ott tudja majd megtekinteni. A domain nevek beállításában és adataiban nem történik változás, vagyis ugyanazokkal a tulajdonosi adatokkal, lejárati dátummal, illetve rekord beállításokkal működnek tovább a szolgáltatások.
A felületünk természetesen lehetőséget biztosít az alábbi beállítások eszközlésére:
- domain tulajdonosi adatainak megtekintése,
- névszerver cseréje,
- meglévő rekordok módosítására és újak létrehozása.
Mit jelent a domainek automatikus megújítása?
Az automatikus megújítás egy olyan opcionális beállítás, mely azon ügyfeleinknek különösen hasznos, akik a díjbekérők rendezésére kreditösszeget töltenek fel. Amennyiben a felhasználói fiókban található elegendő kredit, és a domain név automatikus megújítási módban szerepel, úgy annak a fenntartási díja a lejárathoz közeledve a kreditösszegből levonásra kerül. Abban az esetben, ha a fiókban nem található elegendő kredit, a rendszer emailes értesítést küld ki a megadott email címekre.
A funkció beállítást a Domainek menüpontra kattintva érheti el a “Megújítás módja” oszlopában.
Tárhelyszolgáltatások kezelése
Milyen változás várható a tárhelyszolgáltatások kezelésében?
A tárhelyszolgáltatások számlázását 2024. szeptemberétől a Rackhost fogja végezni, azonban a tárhelyeket egy ideig még a Maxer felületén, változatlan technikai beállításokkal fogja tudni elérni. Annak érdekében, hogy a szolgáltatások kezelhetőségét megkönnyítsük, a Rackhost felhasználói fiókból úgy tud átlépni a Maxer felületére, ha a Webtárhelyek vagy az Email menüpontokon belül a Tovább a Control Centerbe gombra kattint.
Hosszútávú célunk, hogy ezeket a szolgáltatásokat is egységesítsük, illetve teljes körűen beintegráljuk a Rackhost rendszerébe.
VPS szolgáltatások kezelése
Milyen módon érinti a felvásárlás a VPS szolgáltatásokat?
A VPS szolgáltatások esetében, csakúgy mint a tárhelyszolgáltatásoknál, a számlázást 2024. szeptembertől kezdve a Rackhost fogja átvenni, így a szeptember 1-től kiállított számlák rendezését már a Rackhost felé szükséges eszközölnie. A VPS szolgáltatásait a Rackhostos felhasználói fiókból a legkönnyebben úgy érheti el, ha a Virtuális szerverek menüpontra, majd a Tovább a Control Centerbe gombra kattint.
A VPS szolgáltatások technikai beállításában szeptembertől még nem lesz érzékelhető változás, azonban jövőbeni célunk, hogy a VPS szolgáltatásokat kiszolgáló Maxeres szervergépek ugyanazokkal a konfigurációs lehetőségekkel működhessenek, mint a Rackhost szerverei.
Új szolgáltatások megrendelése
Hogyan tud új szolgáltatásokat megrendelni?
A Maxer felületén 2024. szeptembertől kezdve nem lesz lehetőség domain nevek regisztrációjára és átregisztrálására, illetve tárhelyszolgáltatások és VPS megrendelésére sem. Amennyiben további domain neveket szeretne nálunk kezelni, úgy azt a honlapunkon található domain keresővel tudja kezdeményezni. Továbbá tárhelyszolgáltatások esetében is a Rackhostnál elérhető konstrukciók közül tud választani, melyek a következők: hagyományos webtárhely, WordPress alapú tárhely, cPanel tárhely, Prémium tárhely vagy Üzleti email csomag. Ezenkívül bármely más VPS, Üzleti email, Cloud NAS, szerver hoszting vagy szerverüzemeltetés szolgáltatásunkat igénybe veheti.
Hogyan tudja a már meglévő, eredetileg Maxernél rendelt tárhelycsomagját bővíteni?
Csomagbővítési igényével kapcsolatban érdemes felvenni a kapcsolatot a Rackhost ügyfélszolgálatával, akik a tárhely vagy VPS jelenlegi paramétereit figyelembe véve ajánlani fognak egy megfelelő Rackhostos csomagot.
Amennyiben további kérdése merülne fel, keresse bizalommal a Rackhost ügyfélszolgálatát a fentebb megjelölt elérhetőségek egyikén!