« Vissza

A Maxer felvásárlásával kapcsolatos kérdések és válaszok

Általános Ügyintézés

 

2024. júliusában a Rackhost Zrt. felvásárolta a MAXER Hosting Kft. szolgáltatási portfólióját, melynek üzemeltetését a továbbiakban a Rackhost Zrt. biztosítja. A MAXER Hosting Kft. korábbi szolgáltatásai a megszokott módon állnak rendelkezésre a Rackhost Zrt. kezelése alatt is. Alábbi cikkünkben a felvásárlással kapcsolatos, gyakran felmerülő kérdésekre igyekszünk hasznos válaszokat adni.

 

A Rackhost ügyfélszolgálatának elérhetőségei

 

A Rackhost ügyfélszolgálata mind írásban, mind telefonon keresztül a Maxeres ügyfelek rendelkezésére áll 2024. szeptember 1-től. Az ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje hétköznaponként 9:00-17:30-ig tart, míg hétvégén és ünnepnapokon 9:00-13:00-ig. Természetesen ezeken az idősávokon kívül is kereshet minket írásban, emailben és a felhasználói fiókba belépve hibajegyen keresztül, illetve hagyhat hangposta üzenetet, mely esetén munkatársaink felveszik Önnel a kapcsolatot.

 

Elérhetőségeink:

Telefonszám: +36 1 445 1200
Email cím: info@rackhost.hu

 

Emellett szakértő kollégáink több száz, az admin felületünk és szolgáltatásaink működésével foglalkozó cikket írtak, melyet egy Tudásbázis formájában gyűjtöttünk össze. Az általános ügyintézési folyamatoktól kezdve, a szolgáltatások technikai konfigurációján át, többek között olyan hasznos cikkeket is találhat itt, melyek online marketinggel, vállalkozás építéssel, SEO beállításokkal kapcsolatosak.

 

Felhasználói fiókkal kapcsolatos kérdések

 

Hol és hogyan tud belépni a Rackhost felületén?

2024. szeptember 1-jétől kezdve a domain neveit a Rackhost felületén létrejött felhasználói fiókból tudja kezelni. A fiókba az alábbi linkre kattintva tud belépni: https://www.rackhost.hu/site/login

A felhasználónév és jelszó változatlan marad, így a korábbi Maxer fiókjához megadott belépési adatokkal tud majd sikeresen belépni. Tehát az Ön részéről új fiók létrehozására nem lesz szükség!

Belépés a Rackhost felhasználói fiókba számítógépen

Belépés a Rackhost felhasználói fióka mobilon

 

Mi a teendő elfelejtett jelszó esetén?

Amennyiben nem emlékszik már a Maxer felületén megadott jelszavára, úgy a belépési felületen az Elfelejtett jelszó opcióval tud új jelszót kérni a felhasználói fiók email címére. A Rackhost felületén véghezvitt jelszómódosítás azonban nem jelenti azt, hogy a Maxer felületén is módosul a jelszó.

Új jelszó igénylése

 

Továbbra is szükséges a 2 faktoros hitelesítés a belépéshez?

A Maxer felületén már megszokott kétfaktoros hitelesítés a Rackhost rendszerében nem kötelező, így a fiókba való belépéshez alapvetően csupán a felhasználónevére és jelszavára lesz szüksége. Biztonsági okokból természetesen a Rackhostnál is opcionálisan beállítható a kétlépcsős hitelesítés.

Ha azonban a Rackhost felületén is aktiválja ezt a beállítást, az nem váltja ki a Maxernél működő kétfaktoros azonosítást, így tehát ha a Maxer és a Rackhost felületére is be szeretne lépni, úgy mindkét helyen igazolnia kell magát a megfelelő hitelesítő kóddal.

Kétfaktoros hitelesítés bekapcsolása

 

Mi történik akkor, ha már rendelkezik saját felhasználói fiókkal a Rackhost felületén?

Abban az esetben, ha a Maxer és a Rackhost felületén is megegyező email címmel regisztrált, úgy alapvetően ezek összevonásra fognak kerülni. Ennek következtében a korábban a Maxernél regisztrált domain neveit a már megszokott Rackhost fiókban tudja kezelni. A webtárhely és VPS szolgáltatások esetében viszont még továbbra is a Maxer felületét tudja használni.

Ha a Maxeres és a Rackhostos fiókja eltérő email címmel szerepelt a két rendszerben, úgy ezek továbbra is két külön email cím alatt lesznek elérhetők. Igény esetén természetesen itt is van lehetőség a szolgáltatások összevonására, melyben az ügyfélszolgálat fog tudni segíteni.

 

Számlázással kapcsolatos kérdések

 

Ki végzi a számlázást a továbbiakban?

2024. szeptember 1-től a Rackhost Zrt. vette át a Maxer szolgáltatásainak számlázását, így az ezután kiállított díjbekérők összegét felénk szükséges továbbítani. Ezen befizetések feldolgozásával a számlák kibocsátója a Rackhost Zrt. lesz. Az átutaláshoz szükséges adatok a következők:

Jogosult neve Rackhost Zrt.
Számlavezető bank CIB Bank
Jogosult számlaszáma 10700433-67330115-51100005
IBAN HU66 1070 0433 6733 0115 5110 0005
SWIFT/BIC kód CIBHHUHB

 

Hogyan zajlik a számlázás?

A domain nevek, tárhelyszolgáltatások, üzleti emailek és VPS-ek esetében a Rackhost rendszerében először egy díjbekérő állítódik ki, mely az éves vagy havi fenntartás díját tartalmazza. A havidíjas szolgáltatások esetében ez 14 nappal a lejárati dátum előtt történik meg, míg az éves fenntartási díjjal rendelkező előfizetéseknél 30 nappal a lejárat előtt. A díjbekérő ekkor emailben is kiküldésre kerül, így figyelmeztetve a számlafizetőt, hogy a szolgáltatásai hamarosan lejárnak. Ezt követően a rendszer még kétszer küld értesítést a fiók, illetve a számlázási profilnál megadott email címre.

Amint az összeg rendezése és annak feldolgozása megtörténik, a rendszer kiállítja a számlát, melyet ezután emailben is kiküld. Emellett a számlákat a Számlázási profilok menüponton belül is bármikor letöltheti.

Abban az esetben, ha a díjbekérő a fizetési határidőig, tehát a szolgáltatás lejárati dátuma előtti napig nem kerül rendezésre, úgy a szolgáltatás felfüggesztésre kerül.

 

Hogyan lehetséges a számlázási adatok módosítása?

A számlázási adatok módosítására egészen a számla kiállításáig van lehetőség, így érdemes még a kifizetés megkezdése előtt megtenni a módosítást. Ezt a Számlázás és kreditek menüponton belül a Számlázási profilok fülre kattintva tudja kezdeményezni.

Számlázási adatok módosítása

 

Milyen opciók érhetők el a díjbekérők rendezésére?

A díjbekérőt egyrészt rendezheti banki átutalással. Átutalásnál fontos, hogy a közlemény rovatba tüntesse fel a díjbekérőn szereplő hivatkozási számot, hiszen csak így tudjuk azonosítani, hogy pontosan melyik szolgáltatás díjára vonatkozik az összeg. Az átutalás könyvelési ideje 1-3 munkanap, így ezzel érdemes számolni.

Bankkártyás fizetésre a felhasználói fiókba belépve nyílik lehetőség. A Befizetés gombra kattintva a Bankkártyás fizetés opciót szükséges kiválasztani.

Emellett kreditrendszer is működik a weboldalunkon. Kreditek feltöltésével a szolgáltatások díját ebből a kredit összegből tudja rendezni, így nem szükséges minden alkalommal átutalást eszközölni, vagy a bankkártya adatait megadni.

A Rackhostnál postai csekken történő fizetésre nincs lehetőség!

 

Szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések

 

Domain nevek kezelése

 

Milyen változás történt a domain nevek kezelésében?

A domain neveket 2024. szeptemberétől a Rackhost felületén létrejött felhasználói fiókjából érheti el, illetve az ezekhez kapcsolódó, 2024.09.01. után kiállított díjbekérőket és számlákat is ott tudja megtekinteni. A domain nevek beállításában és adataiban nem történik változás, vagyis ugyanazokkal a tulajdonosi adatokkal, lejárati dátummal, illetve rekord beállításokkal működnek tovább a szolgáltatások.

A felületünk természetesen lehetőséget biztosít az alábbi beállítások eszközlésére:

 

Mit jelent a domainek automatikus megújítása?

Az automatikus megújítás egy olyan opcionális beállítás, mely azon ügyfeleinknek különösen hasznos, akik a díjbekérők rendezésére kreditösszeget töltenek fel. Amennyiben a felhasználói fiókban található elegendő kredit, és a domain név automatikus megújítási módban szerepel, úgy annak a fenntartási díja a lejárathoz közeledve a kreditösszegből levonásra kerül. Abban az esetben, ha a fiókban nem található elegendő kredit, a rendszer emailes értesítést küld ki a megadott email címekre.

A funkció beállítást a Domainek menüpontra kattintva érheti el a “Megújítás módja” oszlopában.

 

Tárhelyszolgáltatások kezelése

 

Milyen változás várható a tárhelyszolgáltatások kezelésében?

A tárhelyszolgáltatások számlázását 2024. szeptemberétől a Rackhost végzi, azonban a tárhelyeket egy ideig még a Maxer felületén, változatlan technikai beállításokkal fogja tudni elérni. Annak érdekében, hogy a szolgáltatások kezelhetőségét megkönnyítsük, a Rackhost felhasználói fiókból úgy tud átlépni a Maxer felületére, ha a Webtárhelyek menüponton belül a Tovább a Control Centerbe gombra kattint.

Hosszútávú célunk, hogy ezeket a szolgáltatásokat is egységesítsük, illetve teljes körűen beintegráljuk a Rackhost rendszerébe.

Tárhelyek kezelése a Control Centerben

 

Levelezés kezelése a Rackhost felületéről

 

A szolgáltatások egységesítése érdekében a webtárhellyel és e-mail szolgáltatással is rendelkező csomagok esetében létrehoztuk az MRH elnevezésű termékeket, melyeket a Rackhost fiókba belépve az Email menüponton belül tud elérni. A továbbiakban a levelezés és a postafiókok kezelése csak innen lesz lehetséges.

 

Milyen beállítások elérhetők a Rackhost felületén?

Az Emailek menüponton belül a Részletek, majd Beállítások gombokra kattintva tudja megnézni a postafiókjait. Itt van lehetőség újabbak létrehozására, illetve amennyiben szükséges, a meglévők jelszavának módosítására.

A Domain átirányítás és Postafiók átirányítás fül alatt átirányításokat tud beállítani. A Haladó fül alatt pedig le tudja választani azokat a domaineket, melyeket nem szeretne az adott tárhelyen belül használni.

Abban az esetben, ha az emailek menüponton belül Hibás DNS jelzéssel találkozik, nyugodtan figyelmen kívül hagyhatja, ezzel teendője nem lesz.

emailek menüpont a Rackhost admin felületénemail postafiók beállítások a RH admin felületénemail postafiók módosítása a Rackhost admin felületén

 

Változik-e a Webmail felület és a levelezőkliensek beállításai?

Ami a levelezőklienseket illeti (pl. Thunderbird, Gmail, Outlook), a kiszolgáló beállítások továbbra is változatlanul működni fognak, tehát a bejövő levelek esetében az imap.maxer.hu és a kimenő leveleknél az smtp.rackhost.hu kiszolgálókat tudja használni. Mindemellett a Maxer Webmail felülete is változatlanul elérhető és használható marad ügyfeleink számára.

 

Változik-e az árazás?

Csomagdíjak szempontjából a már befizetett csomagok lejárata nem változik, illetve a lejáratkor történő első megújítás a már megszokott áron történik majd.

 

VPS szolgáltatások kezelése

 

Milyen módon érinti a felvásárlás a VPS szolgáltatásokat?

A VPS szolgáltatások esetében, csakúgy mint a tárhelyszolgáltatásoknál, a számlázást 2024. szeptembertől kezdve a Rackhost vette át, így a szeptember 1-től kiállított számlák rendezését már a Rackhost felé szükséges eszközölnie. A VPS szolgáltatásait a Rackhostos felhasználói fiókból a legkönnyebben úgy érheti el, ha a Virtuális szerverek menüpontra, majd a Tovább a Control Centerbe gombra kattint.

A VPS szolgáltatások technikai beállításában szeptembertől még nem történt változás, azonban jövőbeni célunk, hogy a VPS szolgáltatásokat kiszolgáló Maxeres szervergépek ugyanazokkal a konfigurációs lehetőségekkel működhessenek, mint a Rackhost szerverei.

VPS kezelése a Control Centerben

 

Új szolgáltatások megrendelése

 

Hogyan tud új szolgáltatásokat megrendelni?

A Maxer felületén 2024. szeptembertől kezdve nincs lehetőség domain nevek regisztrációjára és átregisztrálására, illetve tárhelyszolgáltatások és VPS megrendelésére sem. Amennyiben további domain neveket szeretne nálunk kezelni, úgy azt a honlapunkon található domain keresővel tudja kezdeményezni. Továbbá tárhelyszolgáltatások esetében is a Rackhostnál elérhető konstrukciók közül tud választani, melyek a következők: hagyományos webtárhely, WordPress alapú tárhely, cPanel tárhely, illetve Prémium tárhely. Ezenkívül bármely más VPS, Üzleti email, Cloud NAS, szerver hoszting vagy szerverüzemeltetés szolgáltatásunkat igénybe veheti.

 

Hogyan tudja a már meglévő, eredetileg Maxernél rendelt webtárhely-, email-, vagy VPS csomagját bővíteni?

Az email tárhelyek bővítésére a Rackhost fiókon belül az Emailek menüpont alatti Csomagváltás gomb fog szolgálni, mely a nagyobb csomagra váltást teszi lehetővé. Mivel kisebb csomagra váltás esetén az ügyfélszolgálatnak manuálisan ellenőriznie kell a jelenlegi tartalom méretét, ezért ilyen esetben forduljon a Rackhost csapatához bizalommal.

A webtárhely vagy VPS bővítésének igényével kapcsolatban azt javasoljuk, vegye fel a kapcsolatot a Rackhost ügyfélszolgálatával, akik a tárhely vagy VPS jelenlegi paramétereit figyelembe véve ajánlani fognak egy megfelelő Rackhostos csomagot.

Amennyiben további kérdése merülne fel, keresse bizalommal a Rackhost ügyfélszolgálatát a fentebb megjelölt elérhetőségek egyikén!

Szeretné megtekinteni a Rackhost szolgáltatásait?

Megnézem

Kapcsolódó cikkek