« Vissza

Szolgáltatások automatikus megújítása

Általános Ügyintézés

Az automatikus megújítás funkció aktiválása

A Rackhost által nyújtott valamennyi előfizetés esetében aktiválható az a funkció, amely segítségével a felhasználói fiókba feltöltött kreditekből automatikusan megújítja a rendszerünk azon szolgáltatásokat, amelyek lejárati dátuma esedékessé válik. Ilyen szolgáltatások az alábbiak lehetnek:

Az aktiválás olyan módon történik, hogy a felhasználói fiókba belépve az Előfizetések menüponton belül a megújítás módját Manuálisról átállíthatjuk Automatikusra. Alapértelmezetten minden szolgáltatás esetében a manuális megújítási mód kerül beállításra, ezt van lehetőség igény szerint módosítani.

A kép az egyes szolgáltatások megújítási módjának változtatási lehetőségét mutatja be.

Természetesen később, ha mégis az alapértelmezett állapotra szeretnénk állítani, úgy arra is ugyanezen a menüponton belül lesz lehetőség.

A kép azt mutatja be, hogy hogyan lehet Automatikus megújításról Manuálisra áttérni.

Abban az esetben is lehet kreditből rendezni a díjbekérőt, ha manuális megújítási módon van az előfizetés, ekkor a Számlák menüponton belül, a lenyíló Befizetés gombra kattintva a Kreditből fizetés opcióval tehetjük ezt meg.

Mit jelent az automatikus megújítás pontosan?

A funkció tehát azt teszi lehetővé, hogy ha van elegendő kredit mennyiség a fiókban egy automatikus megújítási státuszú előfizetés hosszabbítására, akkor abból levonja a vonatkozó összeget abban a pillanatban, amikor a díjbekérő kiállításra kerülne. A díjbekérő kiállításának a lejárati dátumtól számított időpontja függ attól, hogy éves vagy havi előfizetésről beszélünk. 

Fontos, hogy ha a fiókban nem áll rendelkezésre legalább annyi kredit, mint ami a szolgáltatás megújításához szükséges, akkor az automatizmus nem élesedik, tehát részösszeg beszámításra nincsen lehetőség. Ebben az esetben a rendszerünk kiállítja a díjbekérőt és emlékeztetőt küld a közelgő lejáratról annak érdekében, hogy időben meg lehessen újítani az előfizetést.

Mi a teendő, ha nincs elég kredit a fiókban?

Amennyiben az a helyzet áll fenn, hogy elfogyott, vagy nem elegendő a rendelkezésre álló kreditösszeg, de szeretnénk megújítani előfizetésünket, úgy az alábbi lehetőségekkel lehet élni:

  • Lehetőség van a fiókban további kredit megrendelésére. Amint realizálódik a feltöltés, úgy a rendszer ellenőrzi, hogy van-e olyan szolgáltatás a fiókban, amelynek a megújítási módja automatikus, továbbá aktív a díjbekérője, és levonja belőle az ellenértéket, ha megfelelő mennyiség áll rendelkezésre hozzá.
  • Lehetőség van arra is, hogy a fiókba belépve mégse kreditből egyenlítsük ki a díjbekérőt, hanem átutalással vagy pedig bankkártyás fizetéssel. Ez előbbi esetében ne feledjük a közleményben feltüntetni a díjbekérőhöz tartozó hivatkozási számot! Az utalással rendezett díjak könyvelési ideje 1-3 munkanapot vesz igénybe, így ha fontos a mielőbbi aktiválás, úgy javasoljuk a bankkártyás fizetési lehetőséget.

Mi lesz a kredittel, ha mégsem szeretném megújítani az előfizetést?

Amennyiben a szolgáltatás az automatizmus okán megújul, és úgy döntünk a konkrét lejárati dátum előtt, hogy mégsem szeretnénk az előfizetést meghosszabbítani, úgy az Előfizetések menüponton belül a Lemondás gombra kattintva elvégezhetjük a szükséges műveletet, a rendszer pedig a levont kreditet jóváírja a fiókban újra. Ezen funkció segítségével nem küld a rendszerünk további értesítést a lejáratról és a szolgáltatás törlésre kerül majd.

Szeretné megtekinteni a Rackhost szolgáltatásait?

Megnézem

Kapcsolódó cikkek