Az automatikus megújítás funkció aktiválása
A Rackhost által nyújtott valamennyi előfizetés esetében aktiválható az a funkció, amely segítségével a felhasználói fiókba feltöltött kreditekből automatikusan megújítja a rendszerünk azon szolgáltatásokat, amelyek lejárati dátuma esedékessé válik. Ilyen szolgáltatások az alábbiak lehetnek:
- Domain szolgáltatás
- Üzleti email és tárhelyszolgáltatások (Webtárhely, WordPress tárhely, cPanel tárhely, Prémium tárhely)
- VPS szolgáltatás
- Cloud NAS
Az aktiválás olyan módon történik, hogy a felhasználói fiókba belépve az Előfizetések menüponton belül a megújítás módját Manuálisról átállíthatjuk Automatikusra. Alapértelmezetten minden szolgáltatás esetében a manuális megújítási mód kerül beállításra, ezt van lehetőség igény szerint módosítani.
Természetesen később, ha mégis az alapértelmezett állapotra szeretnénk állítani, úgy arra is ugyanezen a menüponton belül lesz lehetőség.
Abban az esetben is lehet kreditből rendezni a díjbekérőt, ha manuális megújítási módon van az előfizetés, ekkor a Számlák menüponton belül, a lenyíló Befizetés gombra kattintva a Kreditből fizetés opcióval tehetjük ezt meg.
Mit jelent az automatikus megújítás pontosan?
A funkció tehát azt teszi lehetővé, hogy ha van elegendő kredit mennyiség a fiókban egy automatikus megújítási státuszú előfizetés hosszabbítására, akkor abból levonja a vonatkozó összeget abban a pillanatban, amikor a díjbekérő kiállításra kerülne. A díjbekérő kiállításának a lejárati dátumtól számított időpontja függ attól, hogy éves vagy havi előfizetésről beszélünk.
Fontos, hogy ha a fiókban nem áll rendelkezésre legalább annyi kredit, mint ami a szolgáltatás megújításához szükséges, akkor az automatizmus nem élesedik, tehát részösszeg beszámításra nincsen lehetőség. Ebben az esetben a rendszerünk kiállítja a díjbekérőt és emlékeztetőt küld a közelgő lejáratról annak érdekében, hogy időben meg lehessen újítani az előfizetést.
Mi a teendő, ha nincs elég kredit a fiókban?
Amennyiben az a helyzet áll fenn, hogy elfogyott, vagy nem elegendő a rendelkezésre álló kreditösszeg, de szeretnénk megújítani előfizetésünket, úgy az alábbi lehetőségekkel lehet élni:
- Lehetőség van a fiókban további kredit megrendelésére. Amint realizálódik a feltöltés, úgy a rendszer ellenőrzi, hogy van-e olyan szolgáltatás a fiókban, amelynek a megújítási módja automatikus, továbbá aktív a díjbekérője, és levonja belőle az ellenértéket, ha megfelelő mennyiség áll rendelkezésre hozzá.
- Lehetőség van arra is, hogy a fiókba belépve mégse kreditből egyenlítsük ki a díjbekérőt, hanem átutalással vagy pedig bankkártyás fizetéssel. Ez előbbi esetében ne feledjük a közleményben feltüntetni a díjbekérőhöz tartozó hivatkozási számot! Az utalással rendezett díjak könyvelési ideje 1-3 munkanapot vesz igénybe, így ha fontos a mielőbbi aktiválás, úgy javasoljuk a bankkártyás fizetési lehetőséget.
Mi lesz a kredittel, ha mégsem szeretném megújítani az előfizetést?
Amennyiben a szolgáltatás az automatizmus okán megújul, és úgy döntünk a konkrét lejárati dátum előtt, hogy mégsem szeretnénk az előfizetést meghosszabbítani, úgy az Előfizetések menüponton belül a Lemondás gombra kattintva elvégezhetjük a szükséges műveletet, a rendszer pedig a levont kreditet jóváírja a fiókban újra. Ezen funkció segítségével nem küld a rendszerünk további értesítést a lejáratról és a szolgáltatás törlésre kerül majd.