« Vissza

Ne kövesd el a marketing klasszikus hibáit – 7. rész

Online marketing

Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.

 

A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik rész után folytatjuk.

 

25, Az e-mail marketing elhanyagolása

 

Manapság a hírlevél számít a legfontosabb online marketing-feladatnak, hiszen az e-mailekkel nagyobb figyelmet nyerünk, mint a közösségi oldalak görgetése, illetve nem algoritmusok kezében van a sorsunk. Mindezt ráadásul sokkal olcsóbban és kevesebb munkával érhetjük el, mint például a klasszikus hirdetések esetében.

 

A céges hírlevélre tehát megéri építeni, és megannyi bevált praktika létezik a népszerűsítésére, amelyekből a 62 legfontosabbat össze is gyűjtöttük egy tizenkét részes cikksorozatban.

 

26, A CTA kihagyása

 

“Call To Action”, vagyis biztatás cselekvésre (pl.: vásárlás, feliratkozás, kattintás) – az ilyen kiemelt szövegeket és linkeket nevezik az angol rövidítés alapján CTA-nak. Az imént említett céges hírleveleknél például nagy és látványos CTA-gombokat érdemes elhelyezni, hogy a honlapunk kattintást szerezzen.

 

Legyen szó egy hirdetésről, vagy egy webshop akcióról, esetleg egy feliratkozást gyűjtő kampányról, a marketing anyagokban mindig kell CTA szövegeket és linkeket elhelyezni, amelyek cselekvésre biztatnak. Enélkül csak félmunkát végzünk, amelynek nem igazán lesz eredménye.

 

Sok minden más is lehet CTA, példaként említhetjük a Rackhost Tudásbázis cikkeinek egy részét, ahol egyes témákhoz kapcsolódva beágyazott lehetőségek szerepelnek. Például a jó domain címhez adott tippeknél a cikk felett egy domain keresőt lehet használni, a cikk végén pedig a domain regisztrációhoz linkelünk. Másik remek példa a WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozat összefoglalása, ahol a szolgáltatásunk részletes leírását is csatoljuk, minden webtárhely csomaghoz külön linkkel.

 

27, Delegálás hiánya

 

Sokan azt hiszik, hogy ha tájékozottak a marketingben, akkor minden feladatot meg tudnak oldani egyedül. Tévedés! A marketing egy rendkívül összetett szakma, így több mint valószínű, hogy lesz olyan fontos eleme, amelyhez nem értünk, vagy nem eléggé értünk.

 

Kérjük ki profi szakemberek segítségét, ha valamiben csak felületes tudásunk van és kevés tapasztalatunk! Tipikusan ilyen a grafikus, hiszen nem lehet mindent Canvával megoldani, de beszélhetünk akár a profi honlap kivitelezéséről, egy SEO-tanácsadó vagy PPC hirdetési szakértő felkereséséről, vagy egy profi szövegíró alkalmazásáról.

 

Ha egy feladatot sem delegálunk, akkor nem lesz hatékony a marketing tevékenységünk, vagy annak csak egy-két eleme, a többire fordított idő és energia pedig kárba vész.

 

Olvassa el cikksorozatunk következő, egyben utolsó részét is!

Kapcsolódó cikkek