Nincs megállás – jó néhány éve már, hogy ez a tartalommarketing mottója. A céges kommunikáció mindig pörög, egyre több csatornán kell figyelni rá, így egyre több a hibafaktor is. Korábban már cikksorozatban mutattuk be, milyen sok módon lehet elrontani a posztokat, most pedig a tartalommarketing stratégiáját érintő bakikat vesszük sorra – a Marketing Insider Group elemzése alapján.
Adatok figyelmen kívül hagyása
Nem véletlen, hogy az összes közösségi oldalon tálcán kínálnak megannyi statisztikát a bejegyzésekről. A technológiai óriások érdeke is, hogy sikeresek legyünk, de a tartalommarketingben rejlő lehetőséget csak akkor tudjuk kiaknázni, ha figyelünk az adatokra.
Milyen típusú posztok kapnak több reakciót a Facebookon? A videók mennyivel működnek jobban az Instagramon, mint a fotók? Milyen típusú címekkel lehet a Google-kereső első találati oldalára kerülni? Mennyi kattintás érkezett a TikTok-profilon elhelyezett, egyedi linkre?
A fentiek csak kiragadott példák, a végtelenségig lehet sorolni, hogy milyen jellemzőkre lehet figyelni és miről lehet adatot kapni. A statisztikák mellett épp ezért van szükség pontosan megfogalmazott, mérhető célra. Ha ezzel is rendelkezünk, máris tudjuk, hogy milyen analitikát figyeljünk és mit szűrjünk le az adatokból.
Célközönség el nem érése
Mindegy, hogy mennyire minőségi a tartalmunk, ha nem kelti fel a célközönség figyelmét. Edukáljuk és szórakoztassuk az embereket, de elsősorban a potenciális és meglévő ügyfeleket, vásárlókat. Ha nem az őket érdeklő témákat dolgozzuk fel, és nem a megfelelő stílusban, akkor a tartalommarketing csak pénzkidobás. A célközönség elérése az elsődleges szempont!
Linképítés hiánya
A Google-kereső rengeteg adatot vesz figyelembe, de az egyik legfontosabb a linkek száma és minősége. Ez ad hitelességet az algoritmus “szemében”, így a SEO nélkülözhetetlen eszköze. Korábban már cikksorozattal szolgáltunk azoknak, akik kezdőként szeretnének foglalkozni a linképítéssel, csak ide kell kattintani érte.
Kevés, rendszertelen vagy ritka tartalom
Nem is tudjuk, hogy melyik a rosszabb: a kevés, a ritka, vagy a rendszertelen tartalom. Utóbbi például a célközönséget fogja zavarni, előbbi kettő pedig az algoritmusokat – a Google-kereső és a közösségi oldalak kapcsán egyaránt. Például egy blog csak akkor lehet igazán sikeres, ha heti 1-2 poszt megjelenik rajta. Arról már külön cikket is írtunk, hogy milyen sűrűn érdemes posztolni a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen.
Változatlanság
Nem lehet mindig ugyanarra a tartalomtípusra támaszkodni. A tartalommarketing csak akkor hoz eredményeket, ha minden felületen a megfelelő stílust és témát kínáljuk. Mi például az ügyfeleink számára hasznos cikkeket teszünk közzé a Rackhost Tudásbázison, míg például a TikTokon az új generáció számára (is) érdekes és szórakoztató videókat.
+ Tipp:
A klasszikus hibák után azt is érdemes átnézni, hogy honnan lehet ihletet szerezni a tartalommarketinghez.