« Vissza

Ne kövesd el a marketing klasszikus hibáit – 8. rész

Online marketing

Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.

 

A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik és hetedik rész után zárjuk a cikksorozatot.

 

28, Rossz költségvetés

 

Először is: legyen tervezett marketing költségkeret! Sok cég nem is szán erre külön keretet, csak sodródik az árral, vagyis a különböző hirdetési költségekkel.

 

A második lépés: a marketing költségkeret elköltésének legyen stratégiája! Még több olyan vállalkozás van, amelynek ugyan van marketing költségvetése, de tervezetlenül, ad hoc módon végzi a marketinget.

 

Rendkívül gyakori hiba, hogy a költségvetés 100 százalékát új ügyfelek és vásárlók szerzésére költik, míg a meglévő ügyfelek és vásárlók megtartására nem gondolnak.

 

Klasszikus hiba az is, hogy nem elég sokszínű a költségvetés, hiszen megannyi dologra érdemes költeni: közösségi média felületek kezelése, brandépítés, marketing szakértő alkalmazása, analitika, piackutatás, marketing képzés, SEO szövegírás, linképítés, pop up hirdetések, remarketing, hírlevél, videókészítés, együttműködések, megjelenés szakmai konferenciákon, stb.

 

Megannyi lehetőség áll rendelkezésre, és néhányat mindenképp ki kell választani, amelyek a célok elérésében segíthetnek. Több lábon kell állnia a marketingnek, hiszen ha valamelyik nem vagy nem a tervek szerint működik – ez a legnagyobb cégekkel is előfordul –, akkor mindig lehet több másik, eredményeket hozó eszközre támaszkodni.

 

29, Célok hiánya

 

Az előbbi költségvetési tippek mit sem érnek, ha a vállalkozásnak nincsenek konkrétan megfogalmazott és átgondolt céljai, méghozzá reális céljai, rövid és hosszabb távon egyaránt.

 

  • Mit szeretnénk elérni?
  • Milyen lépések vezethetnek a célok eléréshez?

 

Ezt a 2 kérdést meg kell válaszolni, hogy eredményes marketing stratégiánk legyen!

 

Megannyi módon lehet célokat kitűzni, de erős alapnak remekül megfelel a legtöbbet hangoztatott, és talán legegyszerűbb módszer, a SMART. Az angol rövidítés az alábbi elemekből áll:

 

  • S, mint Specific, vagyis konkrét, jól definiálható, pontos;
  • M, mint Measurable, vagyis mérhető;
  • A, mint Actionable, vagyis végrehajtható, elérhető;
  • R, mint Relevant, vagyis releváns, valóban fontos;
  • T, mint Time-bound, vagyis időhöz kötött, pontos dátum adható meg határidőként.

 

Ha a fenti szempontok alapján határozunk meg célokat, akkor jó útra léphetünk és valóban haladhatunk az álmaink megvalósítása felé.

 

30, Honlap promótálásának kihagyása

 

A közösségi média bűvöletében az emberek hajlamosak megfeledkezni arról, hogy a honlap mennyire értékes marketing eszköz. Pedig a weboldal látogatottsága ezerszer fontosabb, mint a lájkvadászat, így a promótálására folyamatosan figyelni kell.

Kapcsolódó cikkek