Az online marketing sokféle költséggel jár, és nehéz spórolni rajta. A hirdetések árát nem mi szabjuk meg; ha nem tudunk szöveget, videót vagy fotót készíteni, akkor is szakembert kell alkalmazni, stb. Na de mi a helyzet a grafikával? Egy nagy cég nyilván profi grafikust kér fel, de a kis- és középvállalkozások számára óriási segítség a Canva. E szolgáltatás segítségével – na és persze egy kis gyakorlással, illetve minimális szépérzékkel – bárki olyan grafikát készít néhány perc alatt, amely szinte bárhol megállná a helyét.
Túl szép, hogy igaz legyen? Pedig tényleg semmilyen tudás nem szükséges ahhoz, hogy a Canva révén profi grafikával dobjuk fel a Facebook-, Instagram-, LinkedIn és Pinterest-oldalaink posztjait. Természetesen sok más hasonló szolgáltatás létezik, de a Canva nem véletlen a legnépszerűbb, annyira egyszerű a használata és komoly a kínálata. Ingyenes csomagot is kínál, de ha üzleti célra használjuk, akkor nem érdemes megspórolni a Pro verzió havi 13 dolláros költségét – bőven megéri!
A Canva főoldalán rögtön ajánlatokat kapunk mindenféle méretekre: Facebook-profilkép, Linkedin-borítókép, Pinterest-bejegyzés, Instagram-sztori, stb. – végtelen a választék. Nem tudunk olyan tartalomtípust találni, amelynek ne lennének meg a méretei, így ha kiválasztjuk a megfelelőt, egy kattintással el is kezdhető a munka.
Egy új grafika készítésekor a bal oldali menüsávot érdemes felfedezni, itt találjuk a munkához szükséges eszközöket:
Templates
Itt találjuk a sablonokat, vagyis a kész grafikákat, amelyek minden eleme szerkeszthető. Átírható, igazítható, színezhető és méretezhető az összes szöveg, grafikai elem, kép, stb. Az elemek mozgatása során a segédvonalakra különösen érdemes figyelni, hiszen ezek segítenek abban, hogy minden elem megfelelő helyen legyen a többihez képest. Kezdőként kifejezetten ajánlott a sablonok használata, amelyek között angol kulcsszavak alapján kereshetünk.
Elements
A grafikai elemek itt kereshetők: formák, kész grafikák, fotók, videók, hanganyagok, keretek, felosztások, stb. – minden itt van, amire szükség lehet.
Uploads
Természetesen mi is feltölthetünk elemeket, például saját fotókat vagy logókat – ezt az “Uploads” menüpontban tehetjük meg. Ha kész a feltöltés, akkor a “fogd és vidd” módszerrel könnyedén a grafikába illeszthetők az elemek.
Text
Betűtípusok és dizájnos sablonszövegek közül lehet itt válogatni.
A Canva további előnye, hogy más profilokkal szerkesztői csapat is összeállítható, tehát a kollégákkal együtt, közösen dolgozhatunk a grafikákon.
A “Brand Kit” menüpont – ez csak “Pro” verzióban elérhető – is külön említést érdemel, hiszen logót és az arculathoz tartozó színkódokat és betűtípusokat menthetünk el, ami később alaposan felgyorsítja a vállalkozáshoz kapcsolódó tartalmak gyártását.
A Canva sokkal többről szól, mint a közösségi oldalakon használt grafikák: prezentáció, logó, önéletrajz, szórólap, matrica, névjegykártya, pólóminta, brossúra, könyvborító, és megannyi minden állítható össze a weboldalon és a mobil alkalmazáson.
Sőt: már videószerkesztési lehetőséget is kapott a Canva, amely ugyanazon az elven működik, mint a grafikák szerkesztése – csak mozgóképekkel és animációkkal.