Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.
A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első és második és harmadik rész után folytatjuk.
14, Videók kihagyása
TikTok-, Instagram Reels- és YouTube-videó – kihagyhatatlan marketing eszközök, ezt statisztikák is alátámasztják. És persze ott vannak még a Facebook-videók is, amelyekre sokán már legyintenek, pedig néhány tipp megfogadásával ezen a felületen is rendkívül értékesek.
A videó marketing a honlapok látogatottságát is érezhetően növeli, ehhez is adtunk már néhány tanácsot.
Megfelelő, kezdők számára is könnyen használható vágóprogramot is ajánlottunk.
A videók készítése során a legfrissebb – 2023-as – trendeket is érdemes figyelembe venni.
A hasznos cikkek linkelését még sokáig lehetne folytatni – mivel kulcsfontosságú marketing eszközről van szó, sok cikket írtunk a videó témájában – , ehelyett azt javasoljuk: erre a linkre kattintva minden olyan cikkünk elérhető, amely a videók kapcsán nyújt segítséget.
15, Leárazás kihagyása
A leárazás nem marketing – mondják a szakemberek, és igazuk is van abból a szempontból, hogy azok a cégek, amelyek állandóan leáraznak, nem feltétlenül keltenek bizalmat az érdeklődőkben.
Viszont néha fontos ehhez az eszközhöz is nyúlni: bár a hasznunk így csökken – vagy nem is lesz profitunk –, viszont sok új vásárlót, ügyfelet lehet szerezni.
16, Sajtóanyag kihagyása
Egy új termék vagy szolgáltatás kapcsán sokan elkövetik a hibát, hogy csak saját felületeken és fizetett hirdetésekben reklámoznak, pedig az ingyenes sajtómegjelenésnél nincs is jobb.
Ehhez csak össze kell állítani egy sajtóanyagot a legfontosabb információkkal – lehetőleg úgy elkészíteni egy szövegíróval, hogy akár cikk formában is használható legyen –, ha pedig elég érdekesen tálaljuk az újdonságot, meg is jelenhet több népszerű híroldalon, minimális munka és költség eredményeként.
Arra természetesen figyelni kell, hogy csak olyan szerkesztőségeknek küldjük el e-mailben a sajtóanyagot, amelyeket – a közönségük és tematikájuk alapján – vélhetően érdekel is az újdonság.
Az sem árt, ha egy-egy médiumnak a saját stílusában írjuk meg a sajtóanyagot, így egyedi cikket kapnak, amit nagyobb eséllyel használnak fel.
17, Mobilra optimalizálás hiánya
Minden online marketing anyag kapcsán kulcsszó a reszponzivitás. Akár egy landing oldalról van szó, akár egy videóról, akár egy hírlevélről, vagy bármi másról, mindig ügyelni kell arra, hogy a megjelenése mobilra is optimalizálva legyen.
Ha a marketing anyagunk csak számítógépen néz ki jól, akkor rengeteg potenciális érdeklődő figyelmét veszítjük el.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!