Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.
A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első, második, harmadik, negyedik és ötödik rész után folytatjuk.
22, A rossz felhasználói élmény
Rengeteg tippet lehet követni ahhoz, hogy növeljük a weboldal látogatottságát, de mindez semmit sem ér, ha a kattintások nem hoznak valódi eredményt. Egy-két bekezdésben nem lehet elárulni, hogy miként hozhat konverziót egy honlap tartalma, de azt igen, hogy mi az elsőszámú akadály: a rossz felhasználói élmény.
Nemzetközi kutatások sora világít rá, hogy rengeteg látogató azért nem rendel a webshopokon, vagy például azért nem lesz ügyfél egy szolgáltató blogját olvasva, mert alapvető elvárásoknak sem felelnek meg weboldalak.
Ilyen akadályozó tényező lehet például a lassú betöltés, a bonyolult menürendszer, a túl sok hirdetés, az átláthatatlan kínálat, a rossz kereső, a mobilbarát megjelenés hiánya, stb. Sok vállalkozás csak a tartalomra fókuszál, pedig ugyanilyen fontos a felhasználói élmény, amit ha elrontunk, esélyünk sincs bevételre váltani a kattintásokat.
23, A kosár figyelmen kívül hagyása
“Tedd a kosárba” – harsogja minden webshop, és a vásárlást komolyan fontolgató látogatók be is teszik a virtuális bevásárlókocsiba a szimpatikus termékeket, ezzel még nem vesztenek semmit. A lényeg csak ezután jön: a kosárba tett termékeket meg is kellene rendelniük!
Nos, ez nem mindig történik meg. Mi lehet a kosár – fizetés nélküli – elhagyásának, vagy kiürítésének oka? Például az, hogy…
- kötelező regisztrálni a rendeléshez;
- nehézkes vagy nem egyértelmű a fizetési folyamat;
- nincs kedvezmény vagy promóciós kód;
- váratlan szállítási költségek jelennek meg a rendelés lezárása előtt;
- a vártnál hosszabb a szállítási idő;
- nem egyértelmű vagy korrekt a visszaküldési és visszatérítési lehetőség;
- szűk a fizetési lehetőségek listája;
- aggályok merülnek fel a fizetési folyamat biztonságával kapcsolatban;
- korlátozzák a termékek rendelési mennyiségét;
- gond van a weboldal betöltésével.
Ez a lista sokat segíthet az ellenőrzésben, hiszen az esetek döntő többségében ezek az okok állnak a háttérben.
24, Személytelen email
Bármilyen marketing célú e-mailben keresünk meg a vásárlót vagy ügyfelet, rögtön jó eséllyel elveszítjük a címzett figyelmét, ha személytelen üzenetet írunk.
Érdemes keresztnéven megszólítani a címzettet (hírlevél esetén el lehet kérni ezt az adatot a feliratkozásnál), illetve a saját nevünket is megjeleníteni, céges e-mail esetében pedig az e-mailt író kollégának bemutatkoznia.
Olvassa el cikksorozatunk következő részét is!