Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.
A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első rész után folytatjuk.
4, Blog kihagyása a honlapról
Ahhoz, hogy a honlap látogatókat vonzzon, előkelő helyen szerepeljen a Google-kereső találatai között, növelje az érdeklődést és az elköteleződést a márka felé, rendszeres tartalom szükséges.
A weboldalak szövegét többnyire egyszer elég megírni, majd annak nagy része évekig kitart, épp ezért lett megoldás a céges blog a folyamatos frissítése, hatékonyságát pedig meggyőző statisztikák bizonyítják.
Néhány tipp a céges bloggal kapcsolatban:
- a blog URL-je ezt a formulát kövesse: https://www.rackhost.hu/blog/ – vagyis a domain után rögtön a blog szó szerepeljen;
- a blogra 80-90 százalékban olyan írások kerüljenek, amelyek hasznosak a vásárlók és ügyfelek számára, de nem promócióról szólnak (vagy csak említés szintjén reklámoznak), a maradék blogbejegyzés lehet a termékek és/vagy szolgáltatások direkt hirdetése;
- válaszoljunk minden kommentre;
- lehetőség szerint, válasszuk a WordPress piacvezető blogmotorját, amelyhez nálunk tárhely is kapható;
- vegyük át a blogindítás alapjait (ehhez ide kattintva kínálunk segítséget);
- ismerjük meg a blog technológiai titkait is;
- ha pedig már vannak blogbejegyzéseink, vessünk be forgalomnövelő praktikákat.
5, Helyi keresések kihagyása
Akár országos, akár nemzetközi piacot célzunk meg, semmiképp sem hagyhatjuk ki a közelünkben élők célzását – pláne egy induló vállalkozás esetén.
Ehhez a honlapunk szövegében fontos hangsúlyozni, hogy melyik városban, településen van a központunk, üzletünk. Akár helyi célzású landing oldalt is érdemes elkészíteni és meghirdetni.
A helyi emberek és a városunkba, településünkre érkező turisták eléréséhez elengedhetetlen egy Google Cégem profil létrehozása, amit ünnepi – vagy egyéb kiemelt – időszakban frissíteni is érdemes.
6, Közösségi média hanyagolása
Nem véletlen, hogy rengeteg hasznos cikket írunk a Facebook, az Instagram, a YouTube, a TikTok, a LinkedIn és a Pinterest erejének minél hatékonyabb kihasználásáról. A közösségi média ugyanis az online marketing elsőszámú mozgatórugója, így kihagyhatatlan eszköznek számít.
7, Vendégszerzők kihagyása
Ha már van egy blogunk, érdemes vendégszerzőknek is lehetőséget adni – a Rackhost Tudásbázison is megjelennek ilyen szakértői cikkek.
Egy-egy speciális témában sokkal értékesebb tartalmat adhatunk vásárlóinknak és ügyfeleinknek, ha a téma szakértőjét kérjük fel a cikk elkészítésére, ráadásul ezzel cégünk presztízsét is növeljük, illetve a szakértő követőtáborát is megszólítjuk.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.