« Vissza

Ne kövesd el a marketing klasszikus hibáit – 5. rész

Online marketing

Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.

 

A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első, második, harmadik és negyedik rész után folytatjuk.

 

18, A megtérülés figyelésének kihagyása

 

A „return on investment”, azaz ROI néven emlegetik a marketing szakoldalak a megtérülést, és nem győzik hangsúlyozni a fontosságát.

 

Hiába költünk egy bizonyos hirdetésre vagy teszünk sok energiát egy menő marketing eszközbe, ha számunkra nem térül meg a befektetés. Folyamatosan figyelni kell, hogy megtérül-e az adott projektre fordított pénz, idő, energia, munka. Ha nem, akkor érdemes más marketing eszközök felé fordulni.

 

A megtérülés akkor figyelhető és mérhető igazán, ha kitűztünk valamilyen célt.

 

19, Célzás mindenkire

 

“Szűkítsük a célközönséget!” – az online marketing szakemberek első tanácsai között hangzik el. Meglepően sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem állapítanak meg célközönséget, hanem a kampányokkal mindenkire céloznak, aki rendelkezik internetkapcsolattal – függetlenül az életkorukól, az anyagi lehetőségeiktől, az érdeklődés körüktől, stb.

 

Nem kell tartani attól, hogy néhány alapvető szemponttal jóval szűkebb lesz a célközönség, hiszen így biztosan azokat érjük el a kampányunkkal, akiket valóban érdekel az ajánlatunk. Ha mindenkire, vagy túl nagy célközönségre koncentrálunk, csak eredménytelen hirdetésekre szórjuk ki a pénzt.

 

20, Lassú, nem mobilbarát honlap

 

Sokáig a keresőoptimalizálás egyik elsőszámú szempontja volt, hogy a weboldalak megkapták-e a mobilbarát jelzőt. A Google algoritmusa ezt már nem figyeli, de a felhasználók számára továbbra is kiemelten fontos, így fontos ügyelni rá, ehhez tanácsokat is adtunk az ide kattintva elérhető cikkben.

 

A másik ide tartozó szempont a honlap gyorsasága, betöltési sebessége. Ennek mérésére ajánljuk a GTmetrics használatát, majd az eredmények tudatában az itt elérhető tippekkel lehet felgyorsítani a WordPress-alapú weboldalakat.

 

21, Spammelés

 

  • Hasznos?
  • Edukatív?
  • Releváns?

 

Ha bármilyen marketing tartalom kapcsán a fenti kérdések egyikére sem lehet igennel felelni, akkor ne bombázzuk vele az ügyfeleket, vásárlókat, érdeklődőket és feliratkozókat. Csak olyan e-mailt küldjünk ki, amelyik a célközönségünk számára a háromból legalább az egyik szempontból érdekes.

 

Ha nem így teszünk, a spammelés hibájába esünk, és ezt előbb-utóbb az e-mail szolgáltatások is büntetni fogják.

 

A hiba elkerüléséhez fontos szegmentálni a címzetteket, az e-mail lista menedzseléséhez itt olvashatók hasznos tippek.

 

A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.

Kapcsolódó cikkek