Sok hasznos tippet osztunk meg a Rackhost Tudásbázison, de olykor arra is felhívjuk a figyelmet, hogy milyen bakikat érdemes elkerülni, és milyen lépéseket tehetünk ezért.
A közösségi média, a tartalommarketing, a GDPR, a keresőoptimalizálás és a SEO-szövegírás témájában is listáztunk már klasszikus hibákat, de most Neil Patel blogjának segítségével olyan cikksorozatba kezdünk, amely általánosságban a marketing kapcsán sorolja fel a lehető legnagyobb melléfogásokat és mulasztásokat. Az első és második rész után folytatjuk.
8, Elégedettség ki nem használása
A boldog vásárlónak vagy ügyfélnek nem csak örülni kell, fontos kihasználni az elégedettség pillanatát.
Nagy értékű vásárlás, pozitív visszajelzés, kuponkód beváltása, stb. – megannyi alkalom adódik, amikor nem szabad elengedni a vásárló vagy ügyfél kezét, és újabb ajánlatra érdemes felhívni a figyelmét, vagy például felhasználói tartalom készítésére biztatni.
9, Kezdők figyelmen kívül hagyása
A szolgáltatói szektorban jellemző attitűd, hogy csak a rutinos, profi, kimagasló vásárlóerővel rendelkező felhasználókra koncentrálnak. Pedig egykor az ilyen ügyfelek is kezdők voltak…
A tapasztalatlan felhasználókat komolyan kell venni, hiszen belőlük lehetnek a leginkább márkahű ügyfelek, amennyiben számukra is folyamatosan szolgálunk értékes tartalmakkal, ezzel segítve őket, hogy profikká váljanak a szakmájukban.
10, Félelem a prezentációtól (szakmai konferenciákon)
Ha szakmai konferenciára, előadásra hívnak minket, azt el kell fogadni, bármennyire is félünk a közönség előtti prezentációtól.
Fel kell vállalni magunkat és kihasználni az ingyenes reklámot, a presztízs növelését, a kapcsolatépítési lehetőséget – különben a konkurencia fog így tenni.
11, Kapcsolatépítés elmaradása
Ha már az előbb említettük, külön is hangsúlyoznánk a kapcsolatépítés erejét. Az előbbi példát folytatva: ha netán mégis félünk előadást tartani egy konferencián, attól még nézőként részt vehetünk.
A kapcsolatépítéshez ugyanis ez is elég, de természetesen nem csak konferenciákon lehet értékes ismerősöket szerezni a szakmánkban: vállalkozói reggeliktől kezdve jótékonysági bálokon át sporteseményekig mindenféle helyzetben lehet kapcsolatokat építeni – éljünk a kínálkozó alkalmakkal!
12, Blogbejegyzések komment nélkül hagyása
Arra már felhívtuk a figyelmet, hogy a honlapon fontos blogot vezetni, de hozzátesszük: érdemes más blogokat követni, olvasni és kommentelni!
Releváns és értékes hozzászólásokkal erősíthetjük személyes márkánkat vagy cégünk imázsát, új látogatókat is szerezhetünk a weboldalunkra, és akár szakmai kapcsolatokat is építhetünk.
13, Ajánlások gyűjtésének és felhasználásának kihagyása
Jellemzően a közösségi médiában és a honlapon szokták felhasználni a vásárlóktól, ügyfelektől kapott pozitív visszajelzéseket. A dicséretekre figyelni kell, gyűjteni őket, és felhasználni, hiszen lényegében ingyenes reklámlehetőség, ráadásul olyan marketing eszköz, amely megbízhatóságot sugall.
Az ilyen referenciákkal óvatosan kell bánni, épp ezért írtunk is egy cikket arról, hogy mire fontos figyelni a helyes felhasználás érdekében.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.