« Vissza

Így lesz eredményes a honlap: 14 tipp a nyerő tartalomhoz – 4. rész

Online marketing

Első lépésként elég lehet egy honlaphoz a WordPress-tárhely szolgáltatás, amely egyetlen kattintással készít weboldalt. A második lépés nélkül viszont mit sem ér: meg kell tölteni tartalommal.

A grafikai elemeket és funkciókat rá lehet bízni egy webfejlesztőre is, vagy mi magunk is használhatunk egy bevált WordPress sablont, de itt is szükség van tudatosságra, a szövegeket pedig már tényleg nekünk kell megírni. Utóbbi feladatot persze szövegíróra is lehet bízni, de vele is konzultálni kell a tartalomtípusokról, a stílusról, az átadni kívánt tudásról és tapasztalatról, témákról, stb.

Mindehhez a (szervezői) munkához ad segítséget a Semrush szakmai blogbejegyzése. Cikksorozatunkat az első, második és harmadik rész után folytatjuk.

 

10. Bátorítsuk a látogatót cselekvésre

 

Ha egy honlap csak unalmas leírásokat ad, aktivitásra viszont nem ösztönöz, akkor feleslegesen készült, a landing oldalak esetében pedig ez hatványozottan így van.

A látogató bárhol jár a honlapon, találkoznia kell aktivitásra ösztönző elemekkel (pl.: regisztráció, rendelés, előfizetés, hírlevélre feliratkozás, időpont kérése, e-mail írása, stb.), különben a honlap nem éri el célját, nincs belőle ügyfél vagy vásárló.

Ezt CTA-gombokkal, vagy ilyen célokra fejlesztett honlap elemekkel lehet elérni, amelyhez már minden komolyabb sablon ad segítséget, de egy webfejlesztő számára is rutin munkának számít.

 

11. Ajánlások, referenciák nélkül nehéz bizalmat kelteni

 

Szinte minden honlap kezdőoldalán látni

  • idézeteket,
  • képernyőképeket,
  • beágyazott közösségi médiás posztokat,
  • logókat,

amelyek referenciaként funkcionálnak. Kötelező elemnek számít ez – különösen kezdő vállalkozások számára –, hiszen az ilyen ajánlások keltenek bizalmat.

Óvatosan kell viszont bánni az ilyen ajánlásokkal, egy korábbi cikkünkben leírtuk, hogy mire fontos figyelni.

 

12. Vizuálisan is legyen vonzó a honlap

 

Az izgalmas vizualitás az egyik legfontosabb szempont a honlapok alakítása során, hiszen akármilyen jó szövegeink és ajánlataink vannak, ha vizuálisan unalmas a weboldal, akkor nem kelti fel az érdeklődést.

Bátor színek, érdekes formák, mozgó grafikus elemek, videók, infografikák, látványos számok, stb. – a végtelenségig lehetne sorolni azokat a hozzávalókat, amelyek egy sikeres honlap receptjét adják. Kísérletezzünk bátran velük, a céljaink és célközönségük figyelembevételével.

 

13. Ügyeljünk a SEO-ra

 

Ha honlapok nyerő tartalmáról beszélünk, akkor nem csak arra gondolunk, hogy megnyerőnek kell lennie. Vagyis nem csak a látogatókat kell megnyernie magának, hanem a Google-kereső algoritmusát is.

Ehhez elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak felkeresése és tudatos használata, az alapvető SEO-faktorok figyelembe vétele, de még a türelem – vagyis a kitartás – is. Rengeteg SEO-tipp van a tarsolyunkban, de amennyiben kezdő a témában, elsőként ezt a cikksorozatot ajánljuk.

 

14. Frissítsük rendszeresen a tartalmakat

 

  • Változott a cégünk címe, vagy más hivatalos adata?
  • Új szlogent találtunk ki?
  • A CTA-gombok nem működnek, és talán új szövegezésre van szükségük?
  • Új kollégáink vannak, esetleg pozíciók is változtak?
  • Megváltozott az e-mail címünk, és ezt a Kapcsolat aloldal e-mail formjában is jelezni kellene?
  • Új információink vannak egy örökzöld tartalomhoz?
  • Változtak a szállítási feltételek vagy az adatkezelésünk?
  • Új logónk van, amelyhez a vizuális elemeket is igazítani kellene?

Ha ilyen kérdésekre igen a válasz, akkor frissítsünk minden releváns tartalmat. Minél több elavult tartalom van a honlapon, annál többet veszít az értékéből.

Kapcsolódó cikkek