« Vissza

A sikeres SEO alapja: hogyan találjuk meg a legjobb kulcsszavakat? – 1. rész

SEO

A precíz SEO-szövegírás alapvető fontosságú egy honlap előretörésében a Google-kereső találatai között. Ahhoz, hogy sarokkő tartalomként kattintásokat hozó blogbejegyzések kerüljenek a weboldalra, el kell végezni egy fontos feladatot: meg kell találni a legjobb kulcsszavakat. A témából adódóan van néhány kulcsszó, amelyen gondolkodni sem kell, de a keresőmotor algoritmusa bonyolult, így a SEO-optimalizálás ezen része sem intézhető el egy legyintéssel. Cikksorozattal ássuk bele magunkat a megfelelő keresőszavak eredményes kutatásába, jöjjön az első rész!

“Ha senki sem keres arra, amiről írunk, akkor nem jön forgalom a Google-kereső találataiból, hiába is próbálkozunk” – a megfelelő kulcsszavak keresésekor ennek kell először eszünkbe jutnia.

A SEO-sikerek egyik titka, hogy a szövegírók tudják, miként gondolkodnak, pontosabban miként és mire keresnek a potenciális ügyfelek. Ehhez nem kell a Google szoftverfejlesztőjének lenni, elég, ha megtanulunk néhány praktikát, ezért készül ez a cikksorozat is – bárki számára könnyen használható tudásanyaggal és trükkökkel.

A kutatások szerint nagyjából a weboldalak 90 százaléka nem szerez látogatókat a Google-keresőből. Ez persze érthető is, hiszen a legtöbben az első oldal(ak)on megtalálják azt, amire keresnek, így ide kell kerülni. Ezért fontos az előzetes kulcsszókutatás.

Te hogyan keresnél a cégedre?

E kérdés feltevésével indul a folyamat. Ez a legegyszerűbb lépés, hiszen így jutnak eszünkbe a legfontosabb kulcsszavak. Fontos megjegyezni: ez a módszer akkor hatásos igazán, ha jól ismerjük a piaci területünket, így külsős szövegíró megbízása esetén érdemes átadni neki a legfontosabb tapasztalatokat, amelyekkel ő bizonyára nem rendelkezik.

Szinonimák

Az alapvető szavaknál meg kell állni, hiszen nem elég, ha listára vesszük, hogy “kávé”. Ebben az esetben is rögtön találunk szinonimákat, mint például a presszókávé, az eszpresszó (espresso) és a kapucsínó (cappuccino). Pár perc gondolkodással és kereséssel – a szinonima szótárt sem szégyen elővenni – meglesz az összes.

(Máris ennyi kulcsszó? Melyiket használjam? Hogyan szűrjem őket? – merülhetnek fel joggal a kérdések. Nyugalom, a cikksorozat későbbi részében a prioritások meghatározása is szóba kerül.)

Milyen találatok érkeznek most az alap kulcsszavakra?

Ha a Google-kereső első oldalára akarunk kerülni, fontos megvizsgálni, milyen kulcsszavakat használnak a konkurencia legeredményesebb képviselői. Ehhez nem kell kémkedni, csak beütni a már összeírt kulcsszavakat, és átnézni az első oldalak találatait. Itt is kapunk jó ötleteket, amelyekről biztosan tudjuk, hogy működnek.

Automatikus kiegészítés

A legfontosabb kulcsszavak begépelése során arra is figyeljünk, hogy milyen szóösszetételek kerülnek elő a Google-kereső automatikus kiegészítési ajánlataiban.

A kávé szónál maradva például ilyen találatok érkeznek:

– kávé fajták

– kávé koffeintartalma

– kávé márka rejtvény

– kávé kalória

– kávékapszula

– kávé diszkont

– kávé hatása

– kávé citrommal

– kávé vérnyomás

Ezek a találatok remek tippeket adnak arra, hogy a honlapunk blogjára milyen témájú írások kerüljenek fel, hiszen a legfontosabb kulcsszó kapcsán ilyen témákra keresnek legtöbben az emberek.

Kapcsolódó cikkek