« Vissza

Így lesz eredményes a honlap: 14 tipp a nyerő tartalomhoz – 2. rész

Online marketing

Első lépésként elég lehet egy honlaphoz a WordPress-tárhely szolgáltatás, amely egyetlen kattintással készít weboldalt. A második lépés nélkül viszont mit sem ér: meg kell tölteni tartalommal.

 

A grafikai elemeket és funkciókat rá lehet bízni egy webfejlesztőre is, vagy mi magunk is használhatunk egy bevált WordPress sablont, de itt is szükség van tudatosságra, a szövegeket pedig már tényleg nekünk kell megírni. Utóbbi feladatot persze szövegíróra is lehet bízni, de vele is konzultálni kell a tartalomtípusokról, a stílusról, az átadni kívánt tudásról és tapasztalatról, témákról, stb.

 

Mindehhez a (szervezői) munkához ad segítséget a Semrush szakmai blogbejegyzése. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

3. Vizsgáljuk meg a konkurencia honlapjait

 

Milyen tartalmakat publikáltak a versenytársak? Ezt fontos és könnyű megválaszolni, csupán alaposan szemügyre kell venni a honlapokat.

 

  • Milyen típusú cikkeket tettek fel?
  • Milyen témákat dolgoznak fel?
  • Hogyan dolgozzák fel a témákat?
  • Milyen a tartalmak felépítése?
  • Milyen vizuális elemeket használnak?
  • Milyen véleményeket vállalnak fel?
  • Milyen stílusban írnak?
  • Hogyan aktivizálják az érdeklődőket?

 

Ehhez hasonló kérdések mentén érdemes figyelni a tartalmakat. Fontos tanulságokat lehet ebből levonni, például:

 

  • ihletet is adhatnak új tartalmakhoz;
  • észrevehetünk hiányosságokat, amelyeket pótolhatunk;
  • más megközelítést választhatunk bizonyos témákhoz.
  • teljesen eltérő vizuális megjelenésen gondolkodhatunk.

 

4. Azonnal ragadjuk meg a figyelmet

 

A honlapok tetején, első látásra megjelenő grafika, fotó, videó vagy nagy betűkkel írt szöveg kulcsszerepet játszik abban, hogy érdeklődéssel tovább görgetnek-e a látogatók, vagy elveszítjük a figyelmüket.

 

Egy hatásos mottó vagy vélemény, esetleg egy látványos felvétel rögtön megragadja a figyelmet, és erre szükség is van, hiszen csak így érhető el, hogy átnézzék a honlapunkat – főleg azok esetében, akik sosem hallottak rólunk és csak a linkkel találkoztak.

 

5. Legyen áttekinthető a szöveg

 

Szkennelés – ezt a szót hallani vagy olvasni már minden esetben, amikor az emberek tartalomfogyasztási kerülnek szóba, főként akkor, ha döntően szövegalapú tartalomról van szó.

 

A honlap is ilyen (még ha döntően fontosak is a vizuális elemei), így alapvető érdekünk, hogy a mondanivalónk könnyen áttekinthető legyen, például:

 

  • kiemelt alcímekkel;
  • rövid mondatokkal;
  • rövid bekezdésekkel;
  • a bekezdések között elegendő üres hellyel a kényelmes olvasáshoz;
  • ehhez hasonló, bullet-pontos vagy számozott felsorolásokkal.

 

6. Segítsünk a navigálásban

 

A legfontosabb tartalmakra (pl.: termékek és szolgáltatások leírása), aloldalakra (pl.: blog, kapcsolatfelvétel) már a főoldalon fontos felhívni a látogatók figyelmét.

 

Ehhez alapvető szükséglet az általában felül (mobilon a jobb felső sarokban) elérhető menürendszer, de a főoldalon vizuális elemekkel (pl: látványos CTA-gombokkal, grafikákkal) is érdemes elhelyezni belső linket, amely a konverzió szempontjából kiemelt tartalmakhoz vezet.

 

7. Bizalomkeltő stílus

 

Mondanánk, hogy a honlapok szövege legyen olyan, mintha a barátunkkal beszélnénk (ami sok esetben be is válik), de a stílus a célközönségtől is függ, hiszen egészen más hangnemben kommunikál egy zenei fesztivál és egy luxusmárka. A lényeg, hogy a vásárlói személyiségben bizalmat keltsünk.

Kapcsolódó cikkek