A keresőoptimalizálás nem elég, a SEO-trükkök bevetésén túl kell még valami ahhoz, hogy a Google-keresőn minél előkelőbb helyre, lehetőleg első oldalra kerüljünk a találatok között. Ez nem más, mint a türelem. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy pár hónap után felhagynak a keresőoptimalizálással, mert nem látják az eredményeket.
Fontos tudni: a SEO hosszabb távon fizetődik ki. Hogy pontosan mennyi időre van szükség, az rengeteg tényezőtől függ, de a lényeget Neil Patel blogbejegyzése remekül összefoglalta, marketing cége tapasztalatai és kutatása alapján.
A számok magukért beszélnek
Adatai 100 millió domain vizsgálatából érkeztek, ebből 1 millió domain kapcsán direkt hozzáférést kaptak a honlapok analitikájához, amelyből több mint 40 ezer kiemelkedően aktív volt a keresőoptimalizálás terén.
Ez a több mint 40 ezer, aktív keresőoptimalizálást mutató weboldal
- az első 6 hónapban átlagosan 10 százalékos organikus forgalomnövekedést ért el;
- a következő fél évben újabb 10 százalék körüli fejlődésről számolt be;
- a második évben jött az igazán nagy fordulat, ugyanis az első évhez képest átlagosan majdnem 50 százalékkal nőtt a kattintások száma;
- majd a harmadik évben a második évhez képest 30 százalékkal;
- a negyedik évben pedig a harmadik évhez képest 13 százalékkal.
Mi volt a siker titka?
Ebből általánosságban le lehet szűrni, hogy legalább 2-3 év türelemre mindenképp szükség lehet, de ezek egyrészt átlagos értékek – bár elég nagy kutatási mintán –, másrészt fontos ismerni a befolyásoló tényezőket.
Megállapítottak 5 lényeges SEO-trükköt, amelyekre minden fejlődő oldal figyelt.
1, Nagy hangsúlyt fektettek a tartalom naprakészen tartására
Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy SEO-szempontból mennyire hasznosak az örökzöld tartalmak.
Többek között azért is, mert az ilyen tartalmakat frissen lehet tartani (pl.: új információkkal, változó adatokkal, friss kutatási eredményekkel, aktuális trendekkel, stb.), így – minimális plusz munkával – hosszú éveken át hasznossá válnak, ami a Google-kereső számára már kiemelten fontos tényező.
2, Márkát építettek
A tudatos, kitartó, következetes és hiteles márka felépítése komplex folyamat, de megéri a befektetett munkát. Egyrészt elnyerjük vele a vásárlók és ügyfelek bizalmát, másrészt egyre nagyobb esélye van annak, hogy nemcsak bizonyos kulcsszavakra, hanem azzal együtt a konkrét márkára keresnek az emberek.
3, Követték a trendeket
Ha nem követjük és használjuk fel az online trendeket, a tartalmaink egyre kevesebbet érnek. Mindez komplex folyamat, hiszen a piaci hírekkel is tisztában kell lenni (például a Google-kereső algoritmusának változásával és a Helpful Content Update következményeivel), de ismerni kell a leginkább felkapott témákat is, például a közösségi média aktív követésével vagy a Google Trends segítségével.
4, Ügyeltek a honlap gyors betöltésére
A Google-kereső ugyan már kivette az alapvető rangsorolási faktorok közül a honlapok betöltési sebességét, viszont a felhasználók számára ez továbbra is fontos, így javasolunk néhány bevált tippet a gyors betöltéshez.
5, Szélesítették a célközönséget
Az online marketingben egyre divatosabb a niche célközönség, vagyis a piac egy kis, speciális igényű szeletének kiszolgálása. SEO-szempontból viszont fontos az ellenkező irányt is képviselni, vagyis olyan tartalmakat feltölteni a honlapra, amelyek a lehető legszélesebb közönség számára hasznosak és érdekesek.