« Vissza

Mennyi idő után érezhető a SEO hatása?

SEO

A keresőoptimalizálás nem elég, a SEO-trükkök bevetésén túl kell még valami ahhoz, hogy a Google-keresőn minél előkelőbb helyre, lehetőleg első oldalra kerüljünk a találatok között. Ez nem más, mint a türelem. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy pár hónap után felhagynak a keresőoptimalizálással, mert nem látják az eredményeket.

 

Fontos tudni: a SEO hosszabb távon fizetődik ki. Hogy pontosan mennyi időre van szükség, az rengeteg tényezőtől függ, de a lényeget Neil Patel blogbejegyzése remekül összefoglalta, marketing cége tapasztalatai és kutatása alapján.

 

A számok magukért beszélnek

 

Adatai 100 millió domain vizsgálatából érkeztek, ebből 1 millió domain kapcsán direkt hozzáférést kaptak a honlapok analitikájához, amelyből több mint 40 ezer kiemelkedően aktív volt a keresőoptimalizálás terén.

 

Ez a több mint 40 ezer, aktív keresőoptimalizálást mutató weboldal

  • az első 6 hónapban átlagosan 10 százalékos organikus forgalomnövekedést ért el;
  • a következő fél évben újabb 10 százalék körüli fejlődésről számolt be;
  • a második évben jött az igazán nagy fordulat, ugyanis az első évhez képest átlagosan majdnem 50 százalékkal nőtt a kattintások száma;
  • majd a harmadik évben a második évhez képest 30 százalékkal;
  • a negyedik évben pedig a harmadik évhez képest 13 százalékkal.

 

Mi volt a siker titka?

 

Ebből általánosságban le lehet szűrni, hogy legalább 2-3 év türelemre mindenképp szükség lehet, de ezek egyrészt átlagos értékek – bár elég nagy kutatási mintán –, másrészt fontos ismerni a befolyásoló tényezőket.

 

Megállapítottak 5 lényeges SEO-trükköt, amelyekre minden fejlődő oldal figyelt.

 

1, Nagy hangsúlyt fektettek a tartalom naprakészen tartására

 

Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy SEO-szempontból mennyire hasznosak az örökzöld tartalmak.

 

Többek között azért is, mert az ilyen tartalmakat frissen lehet tartani (pl.: új információkkal, változó adatokkal, friss kutatási eredményekkel, aktuális trendekkel, stb.), így – minimális plusz munkával – hosszú éveken át hasznossá válnak, ami a Google-kereső számára már kiemelten fontos tényező.

 

2, Márkát építettek

 

A tudatos, kitartó, következetes és hiteles márka felépítése komplex folyamat, de megéri a befektetett munkát. Egyrészt elnyerjük vele a vásárlók és ügyfelek bizalmát, másrészt egyre nagyobb esélye van annak, hogy nemcsak bizonyos kulcsszavakra, hanem azzal együtt a konkrét márkára keresnek az emberek.

 

3, Követték a trendeket

 

Ha nem követjük és használjuk fel az online trendeket, a tartalmaink egyre kevesebbet érnek. Mindez komplex folyamat, hiszen a piaci hírekkel is tisztában kell lenni (például a Google-kereső algoritmusának változásával és a Helpful Content Update következményeivel), de ismerni kell a leginkább felkapott témákat is, például a közösségi média aktív követésével vagy a Google Trends segítségével.

 

4, Ügyeltek a honlap gyors betöltésére

 

A Google-kereső ugyan már kivette az alapvető rangsorolási faktorok közül a honlapok betöltési sebességét, viszont a felhasználók számára ez továbbra is fontos, így javasolunk néhány bevált tippet a gyors betöltéshez.

 

5, Szélesítették a célközönséget

 

Az online marketingben egyre divatosabb a niche célközönség, vagyis a piac egy kis, speciális igényű szeletének kiszolgálása. SEO-szempontból viszont fontos az ellenkező irányt is képviselni, vagyis olyan tartalmakat feltölteni a honlapra, amelyek a lehető legszélesebb közönség számára hasznosak és érdekesek.

Kapcsolódó cikkek