« Vissza

Mi az örökzöld tartalom, és SEO-szempontból miért olyan fontos a honlapon?

SEO

Ugyan érdemes meglovagolni a trendeket, aktuálisan népszerű témákról írni a honlapon, de van egy tartalomtípus, amely még fontosabb a keresőoptimalizálás szempontjából. Az örökzöld tartalom – nevéhez hűen – sosem megy ki a divatból, a Google-kereső algoritmusa és a közönség is nagyra értékeli. De mit is jelent pontosan az örökzöld tartalom, és miért segíti a SEO-t? A válaszokat a Search Engine Land szakértői cikke remekül foglalta össze.

 

Mi az örökzöld tartalom?

 

Az örökzöld tartalom hosszú élettartammal rendelkező tartalom, a publikálás után örökké hasznos és releváns marad.

 

Mi kell ahhoz, hogy egy tartalom örökzöld legyen?

 

  • Olyan témában készül, amelynek legfontosabb megállapításai időtállóak (pl.: nem teszik elavulttá új kutatások).

 

  • Olyan tudást kínál, amely valódi tapasztalatokon és eredményeken alapul.

 

  • Olyan információkat tartalmaz, amelyek többsége mindig pontos és releváns, illetve örökké hasznos marad.

 

  • Lehet benne néhány elavult vagy később elavuló információ és link, de rendszeres (pl.: évente ismétlődő) frissítéssel ez is megelőzhető.

 

Ha az alábbiak közül bármelyik elemet tartalmazza egy tartalom, akkor NEM örökzöld:

 

  • Hír

 

  • Konkrét dátumhoz kötődő, szezonális információ

 

  • Aktuális trenddel vagy divattal kapcsolatos információ

 

  • Rövid időn belül elavuló statisztikák és kutatási eredmények

 

Példák örökzöld tartalmak témáira, címeire:

 

  • Hogyan kell nyakkendőt kötni?

 

  • Ha ezt a 8 tippet megfogadod, többet spórolhatsz!

 

  • Hogyan válasz ki a festék színét a felújítás előtt álló konyhához?

 

  • Hogyan taníthatod meg a kutyádat, hogy engedelmeskedjen?

 

 

Példák olyan témákra és címekre, amelyek NEM örökzöld tartalmak:

 

  • 8+1 ajándék tipp karácsonyra – (szezonális tartalom)

 

  • A ChatGPT-nek már 100 millió felhasználója van – (hír)

 

  • Miben jobb a Threads, mint a Twitter? – (trendi tartalom)

 

 

Miért fontos SEO-szempontból az örökzöld tartalom a honlapokon?

 

Mivel az örökzöld tartalmak örökké érdekesek, hasznosak és relevánsak, növelik a bizalmat is egy honlap felé.

 

Ha ezt a tartalmat keresőoptimalizáló szemmel is írjuk – például figyelemfelkeltő, kulcsszavakat tartalmazó címmel és jó meta leírással –, akkor örökké hoz látogatókat a weboldalra, hiszen az emberek mindig keresnek ilyen cikkeket, videókat. Az örökzöld tartalom folyamatosan vonzza a potenciális vásárlókat és ügyfeleket.

 

Még inkább így lesz, ha az örökzöld tartalmat bizonyos időközönként (évente tűnik a legjobb megoldásnak) frissítjük, a néhány elavuló információt és linket lecseréljük. Sőt, a címben is szokták az évszámot frissíteni, hogy mindig úgy tűnjön, mintha friss cikkről lenne szó.

 

Az örökzöld tartalmak egyre ismertebbek is lesznek a téma iránt érdeklődők körében, ami idővel egyre nagyobb esélyt ad arra, hogy komoly látogatottságú honlapok, blogok és híroldalak is ajánlják, linkeljék.

Kapcsolódó cikkek