Ugyan érdemes meglovagolni a trendeket, aktuálisan népszerű témákról írni a honlapon, de van egy tartalomtípus, amely még fontosabb a keresőoptimalizálás szempontjából. Az örökzöld tartalom – nevéhez hűen – sosem megy ki a divatból, a Google-kereső algoritmusa és a közönség is nagyra értékeli. De mit is jelent pontosan az örökzöld tartalom, és miért segíti a SEO-t? A válaszokat a Search Engine Land szakértői cikke remekül foglalta össze.
Mi az örökzöld tartalom?
Az örökzöld tartalom hosszú élettartammal rendelkező tartalom, a publikálás után örökké hasznos és releváns marad.
Mi kell ahhoz, hogy egy tartalom örökzöld legyen?
- Olyan témában készül, amelynek legfontosabb megállapításai időtállóak (pl.: nem teszik elavulttá új kutatások).
- Olyan tudást kínál, amely valódi tapasztalatokon és eredményeken alapul.
- Olyan információkat tartalmaz, amelyek többsége mindig pontos és releváns, illetve örökké hasznos marad.
- Lehet benne néhány elavult vagy később elavuló információ és link, de rendszeres (pl.: évente ismétlődő) frissítéssel ez is megelőzhető.
Ha az alábbiak közül bármelyik elemet tartalmazza egy tartalom, akkor NEM örökzöld:
- Hír
- Konkrét dátumhoz kötődő, szezonális információ
- Aktuális trenddel vagy divattal kapcsolatos információ
- Rövid időn belül elavuló statisztikák és kutatási eredmények
Példák örökzöld tartalmak témáira, címeire:
- Hogyan kell nyakkendőt kötni?
- Ha ezt a 8 tippet megfogadod, többet spórolhatsz!
- Hogyan válasz ki a festék színét a felújítás előtt álló konyhához?
- Hogyan taníthatod meg a kutyádat, hogy engedelmeskedjen?
- Vagy vegyünk egy saját példát a Rackhost Tudásbázisról: Milyen a figyelemfelkeltő és meggyőző szöveg a honlapokon?
Példák olyan témákra és címekre, amelyek NEM örökzöld tartalmak:
- 8+1 ajándék tipp karácsonyra – (szezonális tartalom)
- A ChatGPT-nek már 100 millió felhasználója van – (hír)
- Miben jobb a Threads, mint a Twitter? – (trendi tartalom)
- Vedd figyelembe a 2023-as tervekhez: íme a legfontosabb SEO-statisztikák – (kutatási eredmény)
Miért fontos SEO-szempontból az örökzöld tartalom a honlapokon?
Mivel az örökzöld tartalmak örökké érdekesek, hasznosak és relevánsak, növelik a bizalmat is egy honlap felé.
Ha ezt a tartalmat keresőoptimalizáló szemmel is írjuk – például figyelemfelkeltő, kulcsszavakat tartalmazó címmel és jó meta leírással –, akkor örökké hoz látogatókat a weboldalra, hiszen az emberek mindig keresnek ilyen cikkeket, videókat. Az örökzöld tartalom folyamatosan vonzza a potenciális vásárlókat és ügyfeleket.
Még inkább így lesz, ha az örökzöld tartalmat bizonyos időközönként (évente tűnik a legjobb megoldásnak) frissítjük, a néhány elavuló információt és linket lecseréljük. Sőt, a címben is szokták az évszámot frissíteni, hogy mindig úgy tűnjön, mintha friss cikkről lenne szó.
Az örökzöld tartalmak egyre ismertebbek is lesznek a téma iránt érdeklődők körében, ami idővel egyre nagyobb esélyt ad arra, hogy komoly látogatottságú honlapok, blogok és híroldalak is ajánlják, linkeljék.