A keresőoptimalizálás kapcsán vannak olyan alapvető lépések, amelyeket biztosan nem kell bemutatni azoknak, akik már legalább egy honlappal dolgoztak. A teljesen kezdők számára viszont jól jöhet egy olyan feladatlista, amelynek elemeit ha kipipálják, biztos alapra építhetnek a vadonatúj weboldalon. Az Ahrefs ilyen tippek gyűjteményét állította össze, ezt is felhasználjuk a tanácsokhoz.
1, Domain
A honlaphoz domain szolgáltatót kell választani, majd ott egy domaint regisztrálni. Természetesen már minden fontos tudnivalót megírtunk a tökéletes domain kiválasztásához: a jó domain cím alapjaihoz itt nyújtunk segítséget, további hasznos tippeket pedig itt adunk.
2, Webtárhely
A második lépés a webtárhely vásárlása, hiszen e nélkül nem lehet feltölteni a weboldalt, és azt nem lehet tartalmakkal bővíteni. Ajánljuk magunkat, sőt, a WordPress Tárhely csomagokkal a lista következő lépését is ki lehet pipálni.
3, WordPress
Szükség lesz egy tartalomkezelő rendszerre, amellyel a honlap, webshop tartalmait feltöltjük és szerkesztjük. Ezen a téren a WordPress abszolút piacvezető szolgáltatás, mi is ezt ajánljuk, ráadásul a WordPress Tárhely szolgáltatásunkkal gyerekjáték telepíteni, az egy kattintást igénylő művelet után kezdődhet is a munka.
4, HTTPS
A honlapok kapcsán http és a https protokollt lehet használni az URL-hez – jelentőségüket és a különbségeket itt foglaltuk össze. Természetesen a https használatát javasoljuk, hiszen a weboldal megbízhatóságát is jelzi.
5, SSL
A https protokollhoz SSL-tanúsítványra van szükség, amely a Google-kereső algoritmusának is jelzi, hogy a honlap megbízható és biztonságos.
6, Struktúra
Egy honlapnak könnyen átlátható, logikus struktúra mentén kell felépülnie. Érdemes tehát előre megtervezni az oldaltérkép alapját, majd eszerint dolgozni a WordPressben.
Egy átlagos honlapon például általában az alábbi oldalak adják az alapot:
- főoldal
- rólam / rólunk / cégünkről / történetünk / bemutatkozás
- termékek / szolgáltatások
- blog
- kapcsolat
A felsorolt oldalakon belül pedig aloldalak is létrehozhatók, mint például a különböző termékek, szolgáltatások leírásai, vagy a blogbejegyzések.
Ezeket az elemeket a weboldal tetején elérhető menüpontok és belső linkelések kapcsolják össze.
Minél egyszerűbb felépítésre törekedjünk, ez – az átláthatóság mellett – a következő pont miatt is fontos.
7, Mobilbarát
Reszponzív dizájn és gyors betöltés – ez a két elvárás már alapvetőnek számít minden honlappal szemben.
A reszponzivitás azért felel, hogy minden eszközön (számítógép, mobiltelefon, tablet) ugyanolyan jó felhasználói élményt nyújtson a weboldal és minden funkció, tartalom elérhető legyen. A WordPress segítségével ez máris adott.
A gyors betöltés azért fontos, mert néhány másodperc késlekedés után máris türelmetlenek az emberek, az akadozó honlap rontja a felhasználói élményt.
Hosszú éveken át a SEO alapja volt a mobilbarát minősítés. Nemrég kikerült ugyan a Google-kereső elvárásai közül, a felhasználóknak mégis fontos, és végeredményben a közvetlen vagy közvetett értékítéletük (pl.: kattintás, linkelés) a keresőoptimalizálásra is hatással van.
Ide kattintva találhatók a legfontosabb lépések ahhoz, hogy mobilbarát honlapunk legyen.
További hasznos tippekért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!