« Vissza

SEO kezdőknek: mire figyeljünk, ha egy új honlapot akarunk keresőre optimalizálni? – 1. rész

SEO

A keresőoptimalizálás kapcsán vannak olyan alapvető lépések, amelyeket biztosan nem kell bemutatni azoknak, akik már legalább egy honlappal dolgoztak. A teljesen kezdők számára viszont jól jöhet egy olyan feladatlista, amelynek elemeit ha kipipálják, biztos alapra építhetnek a vadonatúj weboldalon. Az Ahrefs ilyen tippek gyűjteményét állította össze, ezt is felhasználjuk a tanácsokhoz.

 

1, Domain

 

A honlaphoz domain szolgáltatót kell választani, majd ott egy domaint regisztrálni. Természetesen már minden fontos tudnivalót megírtunk a tökéletes domain kiválasztásához: a jó domain cím alapjaihoz itt nyújtunk segítséget, további hasznos tippeket pedig itt adunk.

 

2, Webtárhely

 

A második lépés a webtárhely vásárlása, hiszen e nélkül nem lehet feltölteni a weboldalt, és azt nem lehet tartalmakkal bővíteni. Ajánljuk magunkat, sőt, a WordPress Tárhely csomagokkal a lista következő lépését is ki lehet pipálni.

 

3, WordPress

 

Szükség lesz egy tartalomkezelő rendszerre, amellyel a honlap, webshop tartalmait feltöltjük és szerkesztjük. Ezen a téren a WordPress abszolút piacvezető szolgáltatás, mi is ezt ajánljuk, ráadásul a WordPress Tárhely szolgáltatásunkkal gyerekjáték telepíteni, az egy kattintást igénylő művelet után kezdődhet is a munka.

 

4, HTTPS

 

A honlapok kapcsán http és a https protokollt lehet használni az URL-hez – jelentőségüket és a különbségeket itt foglaltuk össze. Természetesen a https használatát javasoljuk, hiszen a weboldal megbízhatóságát is jelzi.

 

5, SSL

 

A https protokollhoz SSL-tanúsítványra van szükség, amely a Google-kereső algoritmusának is  jelzi, hogy a honlap megbízható és biztonságos.

 

6, Struktúra

 

Egy honlapnak könnyen átlátható, logikus struktúra mentén kell felépülnie. Érdemes tehát előre megtervezni az oldaltérkép alapját, majd eszerint dolgozni a WordPressben.

 

Egy átlagos honlapon például általában az alábbi oldalak adják az alapot:

  • főoldal
  • rólam / rólunk / cégünkről / történetünk / bemutatkozás
  • termékek / szolgáltatások
  • blog
  • kapcsolat

 

A felsorolt oldalakon belül pedig aloldalak is létrehozhatók, mint például a különböző termékek, szolgáltatások leírásai, vagy a blogbejegyzések.

 

Ezeket az elemeket a weboldal tetején elérhető menüpontok és belső linkelések kapcsolják össze.

 

Minél egyszerűbb felépítésre törekedjünk, ez – az átláthatóság mellett – a következő pont miatt is fontos.

 

7, Mobilbarát

 

Reszponzív dizájn és gyors betöltés – ez a két elvárás már alapvetőnek számít minden honlappal szemben.

 

A reszponzivitás azért felel, hogy minden eszközön (számítógép, mobiltelefon, tablet) ugyanolyan jó felhasználói élményt nyújtson a weboldal és minden funkció, tartalom elérhető legyen. A WordPress segítségével ez máris adott.

 

A gyors betöltés azért fontos, mert néhány másodperc késlekedés után máris türelmetlenek az emberek, az akadozó honlap rontja a felhasználói élményt.

 

Hosszú éveken át a SEO alapja volt a mobilbarát minősítés. Nemrég kikerült ugyan a Google-kereső elvárásai közül, a felhasználóknak mégis fontos, és végeredményben a közvetlen vagy közvetett értékítéletük (pl.: kattintás, linkelés) a keresőoptimalizálásra is hatással van.

 

Ide kattintva találhatók a legfontosabb lépések ahhoz, hogy mobilbarát honlapunk legyen.

 

További hasznos tippekért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek