Első lépésként elég lehet egy honlaphoz a WordPress-tárhely szolgáltatás, amely egyetlen kattintással készít weboldalt. A második lépés nélkül viszont mit sem ér: meg kell tölteni tartalommal.
A grafikai elemeket és funkciókat rá lehet bízni egy webfejlesztőre is, vagy mi magunk is használhatunk egy bevált WordPress sablont, de itt is szükség van tudatosságra, a szövegeket pedig már tényleg nekünk kell megírni. Utóbbi feladatot persze szövegíróra is lehet bízni, de vele is konzultálni kell a tartalomtípusokról, a stílusról, az átadni kívánt tudásról és tapasztalatról, témákról, stb.
Mindehhez a (szervezői) munkához ad segítséget a Semrush szakmai blogbejegyzése. Cikksorozatunkat az első és második rész után folytatjuk.
8. Könnyen érthető, világos szöveg
A honlap szöveges tartalmainak egyszerűnek, könnyen érthetőnek kell lenniük, különben az üzeneteink zavarosak lesznek, így nem is érintik meg a célközönséget.
Könnyen értelmezhető szöveggel lehet csak elérni, hogy a termékeink és szolgáltatásaink előnyeit mindenki megértse. Sőt, ez az egyik kulcsa annak, hogy egyáltalán eljusson az ilyen leírásokig a látogató, hiszen ha már a főoldalon bonyolultan fogalmazunk, nem fog tovább görgetni és böngészni, csak bezárja a honlapunkat.
Ha az alábbi szabályokra figyelünk, máris jobb eséllyel szállunk harcba a látogatók, vásárlók és ügyfelek figyelméért:
- A mondatok legyenek rövidek, így könnyebben fenntartható a figyelem és könnyebb a szövegértés is.
- Sok honlap abba a hibába esik, hogy egymás után halmozza a pozitív hatást keltő mellékneveket, de ezzel csak elijesztik az érdeklődőket és feleslegesen teszik hosszúvá a mondatokat.
- Kerüljük a szakzsargont, csak így érhetjük el, hogy azok is megértsék a szövegeinket, akik nem szakértők a témában. A szakmai terminológiák helyett egyszerű alternatívákat használjunk, bárki számára érthetően magyarázzuk el a szakmai kérdéseket, illetve linkeljünk olyan anyagokra, amelyek bővebb betekintést engednek az adott témába.
- A szakmai szövegeknél példákat – mondjuk rövid esettanulmányokat vagy képernyőképeket – is használjunk fel a könnyebb szövegértés érdekében.
Pro tipp: ha van egy elkészült szövegünk, amelyet bonyolultnak érzünk, megkérhetjük a mesterséges intelligenciát – például a ChatGPT-t –, hogy írjon egy rövidebb, könnyebben érthető verziót belőle.
9. Lektor és/vagy korrektor segítsége
Még a legjobb szövegírók is vétenek hibákat, szakmai és nyelvtani szempontból is lehetnek helytelen megfogalmazások. Az ilyen hibák biztos elkerüléséért szoktak a szövegeket szakmai szempontok szerint ellenőrző lektorokat és nyelvhelyességre ügyelő korrektorokat bevetni – például a könyveknél, és bizony, a honlapok esetében is.
Érdemes akár a fontos szövegek (pl.: főoldal szövegezése, termékleírások, kampányszövegek), illetve a hosszabb szakmai anyagok (pl.: blogbejegyzések, e-book, hírlevél) esetében lektor és/vagy korrektor segítségét is igénybe venni.
Amennyiben a cég legfontosabb értékei között van a precizitás, akkor különösen ajánlott ilyen szakemberekkel is dolgozni.
Korrektor hiányában hasznos lehet a Helyesírási Tanácsadó Portál és a Magyar Nyelvi Szolgáltató Iroda honlap ellenőrző funkcióit igénybe venni.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!