A Rackhost Tudásbázison rendszeresen osztunk meg keresőoptimalizálási tippeket, rengeteg hasznos cikk található a témában. Ha nem is fogadunk meg minden egyes tanácsot, van néhány alapvető szempont, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni a SEO kapcsán. Erről készült egy remek összegzés az Ahrefs szakmai blogján.
1, Releváns tartalom
- Milyen kérdésekre keres válaszokat a célközönségünk?
- Milyen problémákat akarnak megoldani a honlap látogatói?
- Milyen témákban és területelen kínálunk szolgáltatásokat és/vagy termékeket?
Ezekre a kérdésekre válaszolva lehet olyan tartalmakat készíteni a SEO-hoz, amelyekre valóban keresnek az emberek. Ehhez persze meg kell határozni a célközönségünket.
2, Frissített tartalom
A honlapok látogatói mindig pontos információkra vágynak, így a SEO-szempontból kulcsfontosságú örökzöld tartalmakat érdemes frissen tartani.
Bizonyos időközönként a részletesen kifejtett slágertémáknak hasznos utánajárni, és új adatokkal, trendekkel frissíteni az évek múltán is látogatókat vonzó blogbejegyzéseket.
3, Címcímkék
Apróságnak tűnhet, de egy HTML elem is lehet döntő faktor, hiszen a címcímkékkel határozhatjuk meg, hogy miről szól a honlap adott tartalma (ez a Google-kereső számára segítség) és adhatunk egy jól hangzó címet, amely megjelenik a találati listában (ez pedig a keresést végző felhasználó számára segítség).
4, Meta leírás
Ha már a Google-kereső találati listájánál tartunk: a címcímkék alatt jelennek meg a meta leírások, amelyek rövid (maximum 150 karakteres) kedvcsinálóként írják le, hogy miről is szólnak a linkelt tartalmak.
Ide kattintva az is kiderül, hogy miként lehet kattintásokat hozó meta leírásokat írni.
5, URL
Az URL jelenti a honlap tartalmainak címeit, amelyeket szintén pásztáz a Google-keres. Nem érdemes tehát automatizálni az URL kialakítását, jobb, ha a megfelelő kulcsszavak használatával magunk szerkesztjük az URL-eket.
Az URL olyannyira meghatározó a keresőoptimalizálásban (is), hogy cikksorozatban összegeztük a tökéletes URL-ek titkait.
6, Belső linkelés
Amikor a honlapon belüli tartalmakra linkelünk, akkor belső linket használunk. Ezt az eszközt fontos rendszeresen és tudatosan használni, hiszen a látogató dolgát is megkönnyíti a weboldal tartalmainak felfedezésében, illetve a Google-kereső is nagyobb eséllyel kínálja a linkelt oldalakat releváns tartalomként.
Az apró, de fontos SEO-trükknek számító belső linkelés kapcsán ide kattintva több tanáccsal is szolgálunk.
7, Séma jelölése
A SEO-ban “Schema markup” néven emlegetett adattal ki lehet egészíteni a Google-kereső találatát különféle információkkal, jelölve az adott link tartalmának jellegét. Például lehet ez egy termék, amelynek így megjelenik a vásárlók általi osztályozása, vagy lehet egy esemény, amelynek megjelenik a dátuma és helyszíne, ezzel összekapcsolva a jegyvásárlási linkje.
8, Képek
A honlapokon használt képek kapcsán SEO-szempontból több fontos beállításra érdemes figyelni:
- Alt Text írása;
- kulcsszavakkal ellátott képaláírás;
- megfelelő fájltípus használata (WebP, PNG, JPEG);
- megfelelő képméret.
9, E-E-A-T
A Google-kereső algoritmusa sokáig 4 fő szempontot vizsgált a klasszikus írott tartalmak (pl.: blogbejegyzések) rangsorolásakor:
- Experience (tapasztalat)
- Expertise (szakértelem)
- Authoritativeness (tekintély)
- Trustworthiness (megbízhatóság)
Ezt a 4 faktort ha nem is felváltja, de kiegészíti a hasznos tartalmakra vonatkozó elvárás, amelyről itt olvashat bővebben.