« Vissza

Hogyan lehet minél több Instagram-követőt szerezni? – 7. rész

Online marketing

A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik rész után jöjjön a folytatás.

 

34, Ismerjük meg a közösségi oldalak algoritmusát

 

Az Instagramon nem csak a saját és a célközönségünk igényeinek kell megfelelni, a posztok megjelenítését befolyásoló algoritmusnak is. Hasznos ismerni a titkait, hogy a lehető legtöbb követőt szerezzük! Korábbi cikkünkben – a YouTube és a Facebook mellett – az Instagram algoritmusát is kiveséztük, illetve egy külön anyagban a TikTok is górcső alá került.

 

35, Beszélgessünk

 

Korábban már említettük a kommentek rögzítését és időzítését, de egy-egy hozzászólás megtervezése nem elég ahhoz, hogy valódi online kapcsolatot alakítsunk ki a követőkkel.

 

Ehhez reagálni kell a lehető legtöbb kommentre, de fontos, hogy csak a témában releváns hozzászólásokra válaszoljunk. Így alakítható ki olyan beszélgetés, amely a célközönség minden tagjának érdekes. Minél több témába vágó kommentet generálunk, annál nagyobb figyelmet kapunk az algoritmustól, és így még többen fedezhetik fel az Instagram-oldalunkat.

 

A minél nagyobb aktivitás eléréséhez egy-egy kommentben érdemes megjelölni más profil(oka)t, és kikérni a véleményüket.

 

36, Használjunk linkgyűjtő szolgáltatást

 

Mivel az Instagramon egyetlen linket lehet elhelyezni – a profil leírása (bio) alján –, így érdemes linkgyűjtő szolgáltatást használni, hogy több helyre is irányítani tudjuk a közönséget.

 

Ez esetben ha az érdeklődő a linkre kattint, akkor egy olyan oldalra irányítjuk, ahol minden fontos linket elér (pl.: webshop link egyes termékekhez, blogbejegyzés, szolgáltatás leírása, YouTube-videó, egyéb közösségi oldalas elérhetőségek, stb.).

 

Nem célszerű túlzsúfolt oldalt kialakítani, elég néhány link, amely a céljaink szempontjából legfontosabb helyekre tereli a követőinket.

 

A Linktree a legnépszerűbb linkgyűjtő szolgáltatás, de a többi remek alternatívát is felsoroltuk már egy korábbi cikkben, illetve nemrég megjelent egy cikkünk a néhány hónapja elérhető Buffer Start Page-ről, ami még le is körözi a vetélytársakat – érdemes mindkét anyagot átnézni a megfelelő linkgyűjtő kiválasztásához.

 

37, Instagram Shopping

 

Az Instagramon megosztott fotókon és videókon nem csak felhasználókat lehet megjelölni, termékek is taggelhetők. Ezt a funkciót hozta el az Instagram Shopping, amely alaposan fel tudja pörgetni a webshopunk forgalmát. Ide kattintva minden fontos információ megtalálható a funkció használatával kapcsolatban.

 

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek