A TikTok, videós tartalmat gyártó alkalmazás pályafutása felfelé ívelő karriert futott be az elmúlt pár évben. Különösképpen, a 2020-as évet muszáj kiemelnünk, hiszen a megszokottnál több tartalmat kínált a szórakozni vagy kikapcsolódni vágyó nézőknek és megannyi lehetőséget biztosított a kreatív készítőknek. Azonban szinte az összes felhasználó célja az, hogy minél nagyobb nézettséget tudjon elérni saját gyártású felvételeivel. De vajon hogyan is működik a TikTok algoritmusa és mitől függ egy videó nézettsége?
Az algoritmus
Minden egyes social média felület más és más algoritmus alapján működik, amelyet időközönként frissítenek, optimalizálnak és a felhasználók tevékenységével összevetve monitoroznak. Az algoritmus tulajdonképpen olyan eljárások összessége, melyek során megadott lépéseket kell végrehajtani egy probléma vagy cél elérése érdekében. A lépések mögött rejlő feladatok megoldásaiból pedig utasításokat képezhetünk, ami egyenlő az algoritmus megalkotásával.
Működési elvek
A siker érdekében minden TikTok felhasználónak naprakésznek kell lennie az alkalmazás algoritmusának működéséről és az időközönként bekövetkező frissítésekről is. Azt is nagyon fontos tudni, hogy melyek azok a módszerek, amelyekkel videónk minél több emberhez tud eljutni vagy éppen hasznunkra válhat különféle trükkök elsajátítása, amellyel maximalizálható az eléréseink száma. A piacon jelenlévő közösségi média oldalakkal ellentétben, a TikTok tulajdonosai megpróbálták leegyszerűsíteni és érthetővé tenni a videók népszerűvé válásának folyamatát.
Menjen a “Neked”-be!
Az applikációt megnyitva két oldal közül választhatunk, az egyik lapon a bekövetett profilok által készített tartalmakat lehet végigpörgetni, amíg a másik oldal a “neked” (for you page) elnevezést viseli. A for you page, vagyis a neked oldal olyan videókat tartalmaz, melyeket az algoritmus az érdeklődési kör alapján kategorizált be és szinte végtelenítve dobálja fel a változatos, különböző hosszúságú felvételeket. A felhasználók fő célja, hogy minél több néző oldalán tudjanak megjelenni.
Az önálló kategorizálás
De mit is jelent az, hogy érdeklődési kör alapján kategorizál a TikTok? Az algoritmus az alapján sorolja be az app felhasználóit, hogy a tevékenységeit milyen témájú videók kapcsán végzi. Tevékenység alatt értjük a videók gyártását, megosztását, kedvelését, valamint a hozzászólásokat és a hashtagek igénybevételét. Ezenfelül még olyan részleteket is figyelembe vesz az alkalmazás, mint a videók leírása, a kiválasztott zene vagy a filter.
A platform arra is képes, hogy ország és nyelv szerint is kategorizálja és jelenítse meg a videókat. Ez azért is lehetséges, mert a regisztrációnál be kell állítani mindkét adatot, azonban ennek ellenére is találkozhatunk más nemzetiségű és nyelvű országok tartalomgyártóival. A legtöbb felhasználója és a legmagasabb nézettségi számmal rendelkező felhasználója az Egyesült Államoknak van, így nem véletlen az sem, hogy az amerikai videósok hódítanak Európában is.
Stratégia kialakítása
Marketing stratégiai szempontból, a többi közösségi média platformhoz hasonlóan, a TikTokon is nagyon fontos megcélozni a kiszemelt célcsoportot. Ha eltekintünk a magánszemélyektől és csak a vállalkozói szektorra helyezzük a hangsúlyt, elengedhetetlen az algoritmus minden előnyével tisztában lennünk. Üzleti profil vezetésénél is figyelni kell az aktuális trendeket, kedvelt zenéket és meghatározó hashtageket.