« Vissza

Buffer Start Page – több, mint egy átlagos linkgyűjtő!

Online marketing

Nem csak az Instagram-profilok leírásában jön jól, ha egyetlen kattintással sok hasznos linket érünk el. A faék egyszerűségű linkgyűjtő szolgáltatásokból a marketing több területén, kreatív módokon lehet előnyt kovácsolni. A legjobb linkgyűjtők listáját korábban már közzé is tettük a Rackhost Tudásbázison, de most ismét elővesszük a témát, ugyanis néhány hónapja egy új szereplő jelent meg a piacon. A Buffer Start Page csak egy picit nyújt többet, mint a versenytársak, mégis komoly lépést jelent.

 

Az online marketing területén egy régi és megbízható márka a Buffer, az első olyan szolgáltatások egyike, amely több közösségi médiás profil kezelésére adott lehetőséget. Szakmai blogjuk is kiváló, rendszeresen szoktunk hivatkozni rá. 2022 tavaszán pedig előállt egy nagyszerű és ingyenes linkgyűjtő szolgáltatással.

 

A Buffer Start Page funkciói hasonlóak, mint például a Linktree esetében, de van egy nagy előnye: banner képet és szöveget is el lehet vele helyezni a linkgyűjtőn, így pedig már szinte olyan, mint egy landing oldal. Hangsúlyozzuk: semmiféleképp nem vált ki egy profi landing oldalt, de ideiglenes, gyors és ingyenes megoldásnak abszolút megteszi. Itt ugyanis már részletes leírást adhatunk a szolgáltatásainkról és termékeinkről, majd a reklámszöveget multimédiás elemekkel turbózhatjuk fel.

 

Ehhez csak a Buffer Start Page oldalára kell kattintani, majd a “Create your start page for free” feliratú gombra. Első lépésként ki kell választani egy sablont – cikkünk írásakor 13 típus érhető el, mindenféle stílusban –, majd egy pillanat alatt a szerkesztői (“Layout”) felületen találjuk magunkat.

 

Itt a sablonon látott infókkal és a próbaként elhelyezett linkekkel már ki is van töltve egy oldal, ezt tudjuk szerkeszteni a saját szövegekkel, képekkel, linkekkel, illetve beágyazott videó- és hanganyaggal. Piros pont jár a fejlesztőknek, hogy olyan apróságra is gondoltak, mint a profilkép esetében az Alt Text megadása. Az oldal tetejére bannert is helyezhetünk, ami egy profi grafikával már olyan érzést teremthet, mint egy landing oldal.

 

Az “Appearance” menüpontban változtatható a sablon, majd alakíthatók a linkek színei és a betűtípus is.

 

Nem csak azzal lehet dolgozni, amit kiad a választott sablonunk, az “Add Block” menüponttal további elemeket adhatunk az oldalhoz. Új linkeket, logóval ellátott közösségi oldalas elérhetőségeket, linkként működő képeket, bekezdéseket elválasztó alcímeket és sima szöveget is adhatunk hozzá. Szuper hír a videókat és/vagy podcastot készítők számára: Spotify- és YouTube-tartalmakat is be lehet ágyazni az oldalba.

 

A “Settings”, vagyis beállítások menüpontban adhatjuk meg, hogy mi legyen az URL, amelynek a vége fix (start.page), és elé írhatunk valamit (pl.: rackhost.start.page). Az “Unpublish” opcióra kattintva elérhetetlenné tehetjük az oldalt.

 

Csak akkor jelennek meg élesben a változtatások, ha a “Publish Changes” ikonra kattintunk.

 

Analitika is elérhető, a “Statistics” menüpontban a napi, heti és összetett látogatói szám, a legtöbb kattintást hozó linkek listája és a közösségi oldalas linkre kattintások száma is látszik – utóbbi az elmúlt 30 nap adataként.

Kapcsolódó cikkek