A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első, második, harmadik, negyedik és ötödik rész után jöjjön a folytatás.
29, Vessük be a SEO-trükköket
A keresőoptimalizálás nem csak a honlapok kiváltsága, a közösségi oldalakon is fontos stratégia. Az Instagram kapcsán már külön cikkben taglaltuk a legfontosabb SEO-tippeket, ide kattintva átnézhető a lista.
30, Nevettessünk!
A mémek és vicces videók rendkívül népszerűek, így érdemes megfontolni a bevetésüket. Ha így döntünk, nagyon fontos tisztázni, hogy milyen rendszerességgel és milyen stílusban akarunk nevettetni. A szórakoztatás nem mehet a márkaérték kárára, de ami a célközönség ízlésének megfelel, azt kár lenne kihagyni.
31, Legyünk aktívak más Instagram-oldalakon
Arra már felhívtuk a figyelmet, hogy érdemes követni a szakterületünk kapcsán releváns Instagram-oldalakat. Ezzel viszont nem ér véget a feladatunk a konkurenciánál és az olyan profiloknál, amelyek a követőink körében népszerűek. Aktívnak is kell lennünk ezeken a felületeken, lájkolni és kommentelni is fontos a posztokat.
Főként a hozzászólások érnek aranyat, hiszen hasznos és érdekes megjegyzésekkel felkelthetjük a célközönségünk figyelmét. Az algoritmus is figyeli az ilyen tevékenységeket, és egy ilyen szempontból is aktív oldalt nagyobb eséllyel ajánl a potenciális vásárlóknak és ügyfeleknek.
32, Ne legyen túl sok szöveg a képeken
Természetes, hogy egy cég nemcsak gyönyörködtetni akar szép fotókkal, hanem informálni is szeretne. Erre megoldás egy látványos grafika, amelyen szöveg is szerepel. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy ezeket a posztokat cikk(részlet)nek tekintik, és sok szöveget helyeznek el. Pedig a képeken elhelyezett szöveg célja csak a figyelemfelkeltés! Ha ez sikerül, és az illetőt érdekli a téma, akkor bizonyára a részleteket elolvassa a leírásban, ahol 2200 karakter áll rendelkezésünkre, ott már bőven akad hely a részleteknek.
Amennyiben ragaszkodunk a több szöveghez, akkor kisebb szövegrészletekből készítsünk egy galériát, és így osszunk meg több információt vizuális tartalommal.
33, Ne erőltessük a logót!
A domain mellett a logóra elég egyszer figyelni, de akkor nagyon! Gyakori hiba, hogy egy remek grafikai munka annyira megtetszik a cégnek, hogy az új szimbólumot mindenhol el akarja helyezni, így az összes közösségi médiás posztban is. Ez már csak azért is felesleges, mert a bejegyzéseknél a profilnév mellett a profilkép is látszik – jó eséllyel a logóval. Az is elég, ha csak a logó színvilága és stílusa jelenik meg a posztokban!
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.