A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Vágjunk bele!
1, Tisztázzuk a fő kérdéseket a stratégiához!
Mi a célközönség?
Milyen életkorra célzunk?
Melyik városra/régióra/országra/kontinensre célzunk?
Milyen tartalmak inspirálhatják a célközönséget?
Milyen terület szakértőjeként jelenünk meg?
Milyen stílust képviselünk?
Milyen posztok érhetik a legtöbb aktivitást (hozzászólás, megosztás sztoriban, mentés, küldés üzenetben, stb.)
Milyen a célközönség életstílusa?
Milyen kérdések foglalkoztatják a célközönséget?
Mi a bejegyzések célja?
Milyen típusú tartalmakat (fotó, grafika, galéria, videó, sztori) posztolunk inkább?
Ehhez hasonló kérdésekre válaszolnunk kell, mielőtt belevágunk az instagramos márkaépítésbe, különben nem lesz hatásos az Instagram-stratégia. A döntésekhez a Hootsuite egy remek sablont kínál ingyen, itt be lehet szerezni.
2, Konzisztens megjelenés
A Canva és a hozzá hasonló grafikai szolgáltatások sikerét a minőségi sablonok óriási tárháza hozta meg. A közösségi oldalakon ugyanis – különösen az Instagramon – rendkívül fontos a konzisztencia, vagyis a rögtön felismerhető, egységes stílus. Ennek megfelelően kell kidolgozni a vizuális megjelenés tervét.
A témáról részletesen írtunk az „Így lehet olyan menő egy Instagram-oldal, mint egy szép honlap” című cikkben, kattints és olvasd el ezt is a Rackhost Tudásbázison!
3, A legfontosabb kulcsszó használata a névben
SEO-szempontból a név a legfontosabb szó, az Instagram keresője ezt veszi figyelembe elsőként és legnagyobb súllyal. Elengedhetetlen tehát, hogy a nevünkben és/vagy a felhasználói nevünkben szerepeljen az első számú kulcsszavunk.
4, Kulcsszavak használata a BIO-ban
Ha már itt tartunk: az Instagram-profil leírásában (BIO) további kulcsszavaknak kell szerepelniük. Még hatásosabb, ha ezt hashtag formájában tesszük.
„Hogyan találjuk meg a legjobb kulcsszavakat?” – erre a kérdésre már cikksorozatban válaszoltunk, ide kattintva elérhető az összes része.
5, Készítsünk közösségi média naptárt!
Rendszeres posztolás esetén néhány hét után érezni fogjuk, hogy nehéz kontroll alatt tartani a megjelenéseket. Célszerű megoldás naptárt készíteni az instagramos és egyéb közösségi oldalas megjelenésekhez. Hogyan készítsünk ilyen naptárt? Ebben a cikkünkben pontról pontra átvettük, hogy minek és hogyan kell szerepelnie a dokumentumban!
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.