A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első, második, harmadik és negyedik rész után jöjjön a folytatás.
23, Releváns emberek taggelése
A képeken és videókon, illetve a bejegyzések szövegében is lehet taggelni profilokat. Jellemzően akkor érdemes élni a funkcióval, ha az így említett felhasználók valóban szerepelnek a felvételeken, vagy szorosan kapcsolódnak hozzá. Ezzel a módszerrel növeljük az elérést, hiszen a posztot a taggelt felhasználók követőtáborának is ajánlja az algoritmus. A funkciót ugyanúgy érdemes használni, mint a hashtageket, tehát csak a releváns, valóban kapcsolódó profilokat jelöljük meg!
24, Bátorítsuk a követőket a taggelésre
Új emberek elérését és új követők szerzését még inkább segíti, ha nem mi taggelünk, hanem a mi profilunkat taggelik mások. Erre bátorítani lehet a közönséget, például ha felhasználói tartalmat kérünk a követőktől, vagy ha egy nyereményjátékban a taggelés a részvétel feltétele. Persze néha elég csak emlékeztetni a közönséget, hogy taggeléssel is gondoljanak ránk, ha úgy érzik, számunkra is érdekes lehet egy bejegyzés.
25, A helyszínt is adjuk meg
A képeken és videókon szereplő felhasználók profiljai mellett még valamit lehet taggelni a bejegyzésekben: a helyszínt. Ez a profilnevünk alatt jelenik meg, ide kattintva pedig térképen is megjelenik, illetve a helyszínen készített további népszerű posztok is. Ha egy üzletünk van, vagy más szempontból érdekes a helyszín, akkor éljünk a lehetőséggel.
26, QR-kód
Mibe kerül egy QR-kódot generálni az Instagram-profilnak, majd azt kinyomtatni, és néhány fontos helyszínen kiragasztani? Minimális költség és energia, de egy szakmai konferencia vagy bármilyen rendezvény esetén remek reklámlehetőség!
Pro tipp: ha új névjegyet készítünk, és a hátlapja üres lenne, akkor oda lehet tenni az Instagram-profil QR-kódját, hogy haszna is legyen a felületnek.
27, Komment rögzítése
Remek funkció az Instagramon, hogy maximum 3 hozzászólást rögzíteni tudunk a bejegyzés alatt, így a kiválasztott kommenteket is mindenki látni fogja.
Két felhasználási módot javaslunk:
- ha nem elég a 2200 karakter a bejegyzés leírásában, akkor további – megfelelő sorrendben – rögzített kommentekkel lehet folytatni a szövegünket;
- emeljük ki a legkreatívabb hozzászólásokat, ami megtisztelő lesz a kiválasztott kommentelőknek.
28, Első komment időzítése
A közösségi profilok kezelését segítő szolgáltatások – mint például a rendkívül népszerű Buffer – lehetőséget kínál az első komment időzítésére. Vagyis ha időzítünk egy posztot, akkor rögtön a megjelenés után egy hozzászólás megjelenését is automatizálhatjuk, így az első perctől nagyobb aktivitást generálhatunk, amit az algoritmus még nagyobb eléréssel díjaz.