A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első és második rész után jöjjön a folytatás.
Kerüljük el az értéktelen követőket
Kamu profilok, a termékeink és szolgáltatásaink iránt egyáltalán nem érdeklődő követők – velük lesz tele Instagram-oldalunk közönsége, ha nem vigyázunk! Ilyen profiloknak van többszáz vagy többezer követője, miközben a posztjaik alig kapnak néhány lájkot, az elérésük meg sem közelíti a potenciális nézettséget. Ne vásároljunk tehát követőket, kizárólag releváns hashtageket használjunk, a kommentekre pedig rendszeresen válaszoljunk, így aktív és érdeklődő közösséget építünk a márkánk köré.
Publikáljunk megosztásra érdemes tartalmat
Egy Instagram-oldal terjedését felgyorsítja, ha a követők nem csak lájkolják és kommentelik a posztokat, de sztoriban meg is osztják őket. Erre ösztönözzük a közönségünket, ha mások számára is hasznos információkat, infografikákat, statisztikákat és tippeket posztolunk, illetve az inspiráló idézetek is nagy sikert szoktak aratni.
Figyeljük a statisztikákat
Arról kell posztolni, amire vágyik a közönség – ezt az egyszerű alapszabályt egy idő után egyszerű is betartani, csak figyelni kell hozzá a statisztikákat. A lájkok, hozzászólások, megosztások és mentések számai nem hazudnak: azok a bejegyzések generálnak több aktivitást, amelyek leginkább megmozgatják a közönséget.
Ha tehát azt látjuk, hogy bizonyos témák és tartalomtípusok rendre népszerűtlenek, akkor engedjük el őket, inkább a kiemelkedő aktivitást generáló bejegyzések adjanak ihletet a tartalommarketing stratégiájához.
Menjünk biztosra
A lájkolás és kommentelés kiváltása kapcsán a felmérések szerint két tartalomtípus messze kiemelkedik a többi közül. Talán meglepő lesz, de a két leginkább hagyományos bejegyzéstípusról van szó: a fotóról és a videóról. Ha tehát minél több lájkot és hozzászólást szeretnénk, nem elég csak sztorikat és szöveggel ellátott grafikákat publikálni, mert – ezen a téren – jóval gyengébben teljesítenek.
Készítsünk Reels-videókat
A TikTok sikerének receptjét az Instagram is megirigyelte, ezért készült el a Reels funkció. Így nem is meglepő, hogy az Instagram kezdőoldalán és a Felfedezés (“Discover”) menüpontban is kiemelt szerepet kapnak, ezzel pedig kimagasló eléréseket produkálnak a Reels-videók. Használjuk ki ezt a lehetőséget, ebben nyújt segítséget az ide kattintva elérhető cikksorozatunk.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.