A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik, hatodik és hetedik rész után jöjjön a sorozat befejező része!
38, Legyen saját hashtagünk!
“Branded hashtag” – ezt a kifejezést sulykolja minden nemzetközi marketinges. A személyes vagy céges márkához társított hashtag ugyanis rögtön felismerhetővé tesz, mottóvá válik, mindenki hivatkozhat rá, felhasználói tartalmat generál.
Talán a legegyszerűbb marketinges eszköz, csak tudatosan kell használni. Reklámkampányok, nyereményjátékok és események promóciója kapcsán is főszerepet kell kapnia.
39, Osszuk meg a pozitív értékeléseket
A márkahű, vagy frissen lenyűgözött vásárlók és ügyfelek szívesen osztják meg sztoriban és bejegyzésben is a véleményüket. Az ilyen pozitív értékelések bizalmat keltenek másokban, így – ha megjelöltek minket a bejegyzésben –, mindenképp osszuk meg.
Ehhez kapcsolódó tanács, hogy rendszeresen be kell lépni Instagramon az üzleti profilba, és figyelni kell az értesítéseket, így nem maradunk le az ilyen ziccerekről.
40, Hirdessünk!
A közösségi oldalakat sok kritika érheti, de azt nem, hogy túl lenne bonyolítva a hirdetési rendszerük. A legtöbb helyen gyerekjáték összehozni egy alap beállításokkal rendelkező kiemelést, ez a platformok érdeke is. Elég egyszer kipróbálni, hogy meglegyen a tanulópénz, és annak az élménye, hogy minimális költséggel is milyen szép eredményeket lehet elérni – főleg ha szűk területre, korcsoportra vagy témára céloztunk.
Az Instagramon is gyorsan és könnyen lehet összehozni egy hirdetést, egy már megosztott bejegyzés vagy sztori kiemelése a legegyszerűbb. Ezt az Instagram mobil alkalmazásában is megtehetjük, ahogy a Meta hirdetési rendszerében is. Megéri kísérletezni!
41, Tegyük próbára a követőket
Az Instagram-sztorik szerkesztésénél rengeteg érdekes matrica és funkció található, de a kvíz indítása talán a legfontosabb. Ez az opció ugyanis bevonja a követőt, elgondolkodtatja, hosszabb időre a sztorinál tartja, a megoldás megjelenítésénél pedig informatív is.
Emlékezetessé teszi a profilunk tartalmát, nem egy lesz a sok közül, amelynél tovább lapozott. Éljünk a lehetőséggel!
42, Élőzzünk
A cikksorozat végére pedig az Instagram algoritmusának kedvence: élő videó! Ez a formátum mindenek felett áll az összes közösségi oldalon, a legnagyobb elérést és aktivitást az élő videók szokták generálni. Kihagyhatatlan megoldás tehát, épp ezért készült egy cikk az instagramos élőzéssel kapcsolatos legfontosabb tippekről, kattints ide érte!