A Facebook felhasználóinak száma esni kezdett, az elérési mutatói pedig kiábrándítóak; a TikTok ugyan kezd berobbanni, de bizonyos korosztályoknál egyelőre nem törte át a gátat; a LinkedIn és a Pinterest is egyre népszerűbb, de még nem világsiker. Mi következik ebből? Személyes vagy céges márkaépítésre továbbra is az Instagram a legjobb választás! 2022-ben különösen fontos ezen az alkalmazáson közönséget és közösséget építeni. Hogyan lehet sok követőnk az Instagramon, akár rövid időn belül? Erre keressük a választ új cikksorozatunkban – tele hasznos, gyakorlati tippekkel. Az első, második és harmadik rész után jöjjön a folytatás.
16, Kövessünk releváns profilokat
Igen, akár a konkurenciát is! Az Instagram algoritmusa jóval nagyobb eséllyel ajánl a célközönségnek, ha a szakterületünk népszerű profiljait követjük a saját profilunkkal.
17, Okosan válasszunk influenszert
Csak a szakterületünkön hitelesnek számító instagramos véleményvezérrel dolgozzunk együtt! Egy néhány ezer követővel rendelkező mikro infulenszer is többet hoz a konyhánkra, mint egy sokkal ismertebb celeb, aki nem releváns a termékeink vagy szolgáltatásaink kapcsán.
18, Posztoljunk a megfelelő időben
A lehető legnagyobb eléréshez akkor kell bejegyzést publikálni, amikor a közönség is aktív az Instagramon. Ebben a profilunk statisztikái segítenek, emellett viszont van pár bevett időpont is – minderről bővebben is írtunk a Rackhost Tudásbázisban, kattints ide a cikkért!
19, Indítsunk nyereményjátékot
Találjunk ki egy feladványt, kérjünk egy lájkot és kommentben a megoldást, majd a helyes megfejtők között sorsoljunk. Ilyen egyszerűen is lehet új követőket szerezni, hiszen mindenki szereti, ha könnyen juthat menő termékhez – például egy Rackhost pólóhoz –, és az átlagosnál nagyobb aktivitás miatt az Instagram algoritmusa olyanoknak is ajánlja a profilunkat, akik nem követnek minket. Íme egy saját példa.
https://www.instagram.com/p/CfJFtFeqrW1/?hl=hu
Persze még egyszerűbb példánk is van, amely biztosra megy, és csak a követők között ígér nyereményt.
https://www.instagram.com/p/CfV_EyiolKq/?hl=hu
20, Legyen stílusa a BIO-nak
Már említettük, hogy a BIO-ban, vagyis az Instagram-profil leírásában használni kell releváns kulcsszavakat, de az sem mindegy, hogy milyen a szöveg stílusa. Ebben a kategóriában már össze is gyűjtöttük a leginkább bevált stratégiákat, érdemes ide kattintani a listáért!
21, Puzzle feed
Bizonyára már találkozott olyan Instagram-profillal, ahol a dizájn nemcsak egységes volt, de arra is figyeltek, hogy minden poszt illeszkedjen a körülötte lévőkhöz. Ez a puzzle feed módszer, amely profizmust sugall, így még nagyobb eséllyel szerez új követőket. A módszerről bővebben is írtunk, ide kattintva érhető el a praktikus tanácsokkal szolgáló cikk.
22, Figyeljünk a szövegre is
Klasszikus hiba, hogy a bejegyzéseknél csak a vizuális tartalomra fókuszálnak, a bejegyzés szövegét pedig nem gondolják át. Az elmúlt években egyre fontosabbá és hosszabbá váltak a fotók, grafikák és videók alatt megjelenő gondolatok, ezért is indítottunk cikksorozatot szövegírói tippekkel, kifejezetten az Instagram-posztokhoz!
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.