Egy online marketinggel nem igazán foglalkozó ember azt hihetné, hogy egy honlap nulláról történő felépítése hónapokat vesz igénybe, hiszen fontos lehet tervezni, tartalmat készíteni, dizájnt és funkciókat adni hozzá, tesztelni, stb. Csakhogy manapság erre napok is elegendőek, sőt, a honlap alapját egy kattintással is össze lehet hozni a WordPress Tárhely szolgáltatással.
Na de pontosan milyen lépéseket és milyen sorrendben érdemes végigvenni, hogy a nulláról felépítsünk egy weboldalt? Erre a kérdésre ad részletes választ a Backlinko blogbejegyzése, amelynek értékes meglátásaiból cikksorozatot indítottunk – az első, második és harmadik rész után folytatjuk.
8. Mérjük fel a célközönség igényeit
Mielőtt részletesen kezdenénk kidolgozni az előző cikkben felsorolt, kötelezőnek és alapvetőnek számító oldalakat, érdemes felmérni, hogy kiknek készül a honlap. A célközönség meghatározásához hasznos lehet az itt elérhető cikksorozatunk, amely a vásárlói személyiség kialakítását írja le lépésről lépésre.
Az ideális vevő vagy ügyfél pontos meghatározása után könnyebb felmérni a célközönség igényeit. Fontos tudnunk, hogy milyen problémákra akarunk megoldást adni, és ebből adódóan milyen igényeket kell és tudunk kiszolgálni – és ez alapján felépíteni a honlapot, különös tekintettel a főoldalra.
Ebben segíthet egy profi cégre bízott piackutatás is, de költséghatékonyabb módon is sokat tehetünk az ügyért. Felhasználhatjuk például
- a vásárlói visszajelzéseket;
- a közösségi médiában kapott üzeneteket és kommenteket;
- a Google Trends segítségével is megfigyelt online trendeket;
- illetve elemezhetjük a versenytársak honlapjait.
9. Optimalizáljuk a honlapot a SEO-hoz
A Rackhost Tudásbázison a SEO az egyik legtöbbet említett terület, a keresőoptimalizálásról szóló cikkeink nagy segítséget nyújtanak – itt azt is kifejtjük, hogy miért.
Ha egy honlapot a nulláról építünk fel, akkor a SEO kapcsán az a legfontosabb, hogy biztosítjuk a később finomra hangolt keresőoptimalizálás alapvető feltételeit, mint például
- a HTTPS;
- az SSL;
- a honlap struktúrája;
- a mobilbarát megjelenés;
- a kulcsszókutatás;
- a keresések okának meghatározása;
- illetve az egyedi és hasznos tartalmak ismérveinek megismerése.
A SEO kezdőknek című cikksorozatunk a fenti témákban nyújt segítséget, előtte viszont érdemes megismerkedni az alapfogalmakkal.
Kiemelnénk, hogy a SEO-trükkök című cikksorozatunkban kifejezetten a WordPress kapcsán mutattunk be hasznos SEO-trükköket.
Ha mindezzel megvagyunk, már lehet figyelni a trendeket is, illetve olyan trükkökkel is kezdhetünk megismerkedni, mint
- a meta leírás,
- az Alt Text,
- a Title Tag,
- az oldaltérkép.
- a linképítés
- és az örökzöld tartalmak.
A linkekre kattintva cikkek és cikksorozatok érhetők el a témákban, tele hasznos információkkal és SEO-tippekkel.
10. Teszteljünk
Mielőtt a Google-kereső, és ezzel együtt az egész világ számára is elérhetővé és linkelhetővé tennénk a weboldalt, teszteljük a működését.
Hasznos lehet például, ha rákattintunk az összes linkre, így ellenőrizhető, hogy minden link a megfelelő helyre visz-e. Számítógépen, tableten és okostelefonon is nyissuk meg az oldalt, így látható, hogy valamelyik eszköztípuson van-e valamilyen hiba a megjelenéssel. Az alapos átolvasás is fontos, így kiszúrhatjuk a szövegekben található tárgyi tévedéseket és helyesírási hibákat, vagy éppen azt, ha néhol túl bonyolult a szöveg. Végül a honlap sebességét is tanácsos ellenőrizni – ehhez a GTmetricset ajánljuk.