A meta tagek olyan elemei a HTML-nek, amelyek információkat nyújtanak az oldalról a keresőmotoroknak és a látogatóknak. A meta elemek közé tartozik a Title tag (cím), a Description (leírás), és a Keywords (kulcsszavak). A Title tag talán a legfontosabb közülük, hiszen ezzel találkozik először a látogató az oldal megnyitásakor. A HTML a <head> részében található, az oldal megnyitásakor pedig a böngésző tetején helyezkedik el. A Title tagre úgy kell gondolni, mint egy könyv fejezetének a címére, hiszen a látogatókat és a keresőmotorokat is az oldal tartalmáról tájékoztatja. A Title tag fontos szerepet játszik abban is, hogy a keresési találatok közül a miénket válassza a látogató. Ebből kifolyólag ajánlott kulcsszavakat használni a tagben, hogy a keresőmotorok meg tudják határozni, hogy miről szól az oldalunk.

A tag így néz ki HTML-ben:
<title>Hogyan válasszunk Title taget? – Rackhost tudásbázis</title>

Egy jó Title tag létrehozásához a következő lépéseken kell végig menni:

A Title tagek megjelenése a találatok között
A Title tagek megjelenése a találatok között
  • Hossz
A Title tag legfeljebb 70 karakter hosszú lehet, a szóközökkel együtt
  • Kulcsszavak elhelyezése
A legfontosabb kulcsszavak a tag elején helyezkedjenek el, míg a kevésbé fontosak inkább a vége felé.
  • Szóhasználat
Próbáljunk minél rövidebb, tömörebb tageket kitalálni. Mondatok helyett igyekezzünk inkább szókapcsolatokat alkalmazni.
  • Vállalat neve
Ha az oldal vagy az vállalat neve nincs benne a tagben, akkor illesszük oda a végére függőleges vonallal, vagy kötőjellel elválasztva. Pl. Hogyan válasszunk Title taget? – Rackhost tudásbázis/Hogyan válasszunk Title taget? | Rackhost tudásbázis. Ha benne van a tagben, akkor próbáljuk annak a végére pozícionálni.
  • Ne másoljuk a Title tageket
Minden egyes oldalnak/aloldalnak hozzunk létre külön taget. Nem hatékony, ha minden egyes oldalnak ugyanaz a címe.
  • A Title tag legyen releváns
A címek utaljanak az oldal tartalmára.

Ideális Title tag elrendezések:

Tartalom | Kulcsszavak | Vállalat neve
Kulcsszavak | Tartalom | Vállalat neve

A Google gyakran átalakítja az oldalak Title tagjét. Néha az oldalak tartalmából ír egy új kifejezést, néha csak lerövidíti a taget. Ezt a mechanizmust nem befolyásolhatjuk, ám törekedjünk a minél rövidebb, tartalomra utaló címre, és ne rakjuk tele kulcsszavakkal. A Google keresőmotorja különösen érzékeny az egymás mellé pakolt, ismétlődő kulcsszavakra, így kerüljük ezek használatát. Pl. Szegedi Festékbolt | Festék | Szegedi festék | Falfesték | Zománcfesték | Szegedifestek.hu