Alt text: Az alt text tulajdonképpen a képek leírása, melyeket aloldalainkon, cikkeinkben használunk. A keresők általában önmagukban nem tudják értelmezni a képeket és az alt text alapján képesek ezeket beazonosítani és rangsorolni. Tehát az alt texteknek –kulcsszavak segítségével– utalniuk kell arra, hogy mi van a képen.
Backlink: Másik weboldalról a mi honlapunkra vagy valamelyik aloldalunkra mutató hivatkozás. A releváns backlinkek szerzése fontos tényező a keresőoptimalizálásban.
Canonical tag: Abban az esetben, ha a honlapunk két vagy több oldalán is azonos tartalom található, akkor a duplikáció elkerülése végett meg kell adni a Google-nek, melyik legyen az elsődleges URL. A canonical tag egy HTML tag, általában az oldal meta tagjei alatt közvetlenül helyezkedik el és a következőképpen néz ki:
<link rel=canonical href=”http://ennekaduplikálttartalma.hu” />
H1 tag: Header tag, azaz magyarul fejléc-címke. Aloldalaink szövegének tagolására használjuk és keresőoptimalizálási szempontból is fontos szerepet játszik. Tulajdonképpen értelmezhetjük őket címsorként. A legnagyobb jelentőségű a H1 tag, ebből érdemes csak egyet használni az adott oldalon, ezt követi a H2, H3 stb.
Horgonyszöveg: A horgonyszöveg az a szövegrészlet a weboldalon, amelyre kattintva egy URL-re irányít minket a böngésző. Tehát ez maga a kattintható szöveg. Például ebben az esetben a Rackhost szöveg a www.rackhost.hu horgonyszövege.
Indexelés: A keresőrobotok azon tevékenysége, mely során átvizsgálják a weboldalakat hivatkozásról hivatkozásra járva, közben pedig az új webhelyekről és a már indexeltek frissítéseiről adatbázist készítenek.
Keresőoldal: Internetes kereső, mely bizonyos feltételeknek megfelelően kilistázza nekünk a legrelevánsabbnak ítélt találatokat. Legnépszerűbb a Google, de hallhattunk már a Bing-ről vagy a Yahoo!-ról is.
Keresőoptimalizálás: Azt a folyamatot jelenti, mely során különböző módszerekkel elősegítjük, hogy a weboldalunk a keresők találati oldalain minél előrébb jelenjen meg.
Keresőrobot: A keresőrobotokat a keresőoldalak használják az indexelés során, feltérképezik oldalunkat.
Kulcsszavak: Olyan szavak vagy több szóból álló kifejezések (long tail kulcsszavak), amelyek megfelelő használata és weboldalunkon, tartalmainkban történő elhelyezése fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.
Meta description: A honlapunk minden aloldala esetén kitöltendő a meta leírás, melynek célja, hogy néhány mondatban jellemezze az oldal tartalmát és a látogatók, valamint a keresőrobotok számára is tájékoztatást nyújtson, hogy miről szól az adott aloldal. A keresési találati listán, a honlapunk title tag-je alatt –ha a Google is jónak látja– jelenik meg meta leírás.
Mobilbarát: Azokat a weboldalakat nevezzük mobilbarátnak, melyek okostelefonon és tableten is megfelelően jelennek meg, jól használhatóak ezeken a képernyőkön is.
Offsite SEO: A weboldalunkon kívüli keresőoptimalizálást jelenti. Ide tartoznak többek között a backlinkek.
Onsite SEO: A saját weboldalunkon belüli keresőoptimalizálást jelenti, mely során keresőbaráttá tesszük honlapunkat.
Organikus találat: A keresők olyan találatait jelenti, melyek nincsenek hirdetésként megjelölve. Jellemzően a hirdetések alatt/felett jelennek meg.
Robots.txt: A robots.txt fájl a weboldal gyökér könyvtárában található, ez adja meg a keresőrobotok számára, hogy mely fájlokat és lapokat keressenek fel a honlapon és melyeket ne.
SERP: Search Engine Result Page, azaz magyarul a keresőmotor találati oldala.
Sitemap: Az oldal fő URL-jeiről készült térkép, mely nagyban segíti a keresőrobotok munkáját, hogy azok minél hamarabb feltérképezzék az aloldalainkat.
Title tag: A title tag megadása kötelező minden aloldalunk esetén. Ez tájékoztatja az olvasókat és a keresőmotorokat is az oldal tartalmáról. Éppen ezért is fontos, hogy használjunk benne kulcsszavakat, melyek az adott témában relevánsak, valamint mindegyik legyen egymástól különböző!
URL: Ez a webcím, ahol található az adott tartalom. Például a cikk URL-je: https://www.rackhost.hu/tudasbazis/seo/seo-alapfogalmak, mely a böngésző felső sávjában látható.