A Rackhost Tudásbázison megannyi hasznos cikket osztunk meg ügyfeleink számára érdekes témákban, de a SEO-tippek mindig is jelentős szerepet kaptak, havonta több írással is segítünk a keresőoptimalizálásban. Miért ilyen kiemelkedő fontosságú ez a téma? Erre az alapvető kérdésre adott meggyőző válaszokat az egyik legnépszerűbb SEO-szolgáltatás, az Ahrefs blogja.
1, Az organikus keresés hozza a honlapok forgalmának legnagyobb részét
A weboldalak forgalmának egész pontosan 53 százalékáért felel az organikus keresés.
A Google forradalmi változtatásait pedig azért kell figyelemmel kísérni, mert a weboldalak látogatottságának 93 százaléka érkezik a legnépszerűbb keresőből.
A SEO ezer (!) százalékkal több forgalmat generál a weboldalak számára, mint a közösségi média.
Ebben a cikkünkben számos további statisztikát gyűjtöttünk össze, ami hasznos lehet a keresőoptimalizáláshoz.
2, A legtöbb honlapra nem kattintanak a Google-keresőből
A weboldalak több mint 90 százaléka egyáltalán nem szerez forgalmat a Google-keresőből. Az első pontban felsorolt statisztikák alapján ez óriási veszteség, viszont ha egy honlap egyszerű és profi SEO-trükköket is bevet, akkor nyert ügye lehet a konkurenciával szemben.
3, A SEO a hosszú távú siker záloga a Google-keresőben
Megannyi honlap tulajdonosai szembesültek már a klasszikus problémával: a weboldal élesítése után jött az organikus forgalom, majd egy idő után lankadt az érdeklődés, végül senki sem kattintott a Google-keresőből.
A keresőoptimalizálás ezt a problémát is megelőzi, sőt, hosszabb távon folyamatosan növelheti is az organikus keresésből érkező látogatottságot.
4, A SEO a marketing tölcsér kulcsfontosságú szakaszában segít
A marketing tölcsér példája remekül bemutatja, hogy miként jut el az ember egy-egy igény felmerülésétől a vásárlásig. E folyamat közepén található az érdeklődés, illetve a megfontolás és mérlegelés szakasza – itt léphet közbe a SEO.
Amikor az emberek utánajárnak, hogy mi oldhatja meg egy problémájukat, akkor elsők között keresnek válaszokat a Google segítségével. Amennyiben itt találkoznak a honlapunk hasznos tartalmával, sokkal nagyobb esélyünk van arra, hogy nálunk vásároljanak, az ügyfeleink legyenek.
5, Aki kimarad az első oldalról, az lemarad szinte mindenről
A Google-keresőt használó emberek 0,63 (!) százaléka – nem elírás, tehát 1 százaléka sem – kattint a második találati oldalra. Vagyis csak akkor van értelme organikus keresésre építeni a látogatottságot, ha alaposan belevetjük magunkat a keresőoptimalizálásba.
6, Hosszú távon költséghatékonyabb
Google Ads hirdetésekkel is az első találati oldalra lehet kerülni, de hosszú távon sokkal olcsóbb tartalommarketing stratégia a keresőoptimalizálás.
7, A Google Térképen is megjelenhetünk
A Google nem csak a hagyományos keresőjéről ismert, hiszen további szolgáltatásait is emberek milliói, milliárdjai használják. Hasonlóan népszerű alkalmazás a Google Térkép is, ahol hatékony keresőoptimalizálással szintén megjelenhetünk az üzletünkkel – ezzel például magunkhoz csábítva a turistákat.
Ehhez My Business, vagyis Google Cégem profilra van szükség, amelyhez itt és itt talál hasznos tippeket.