WordPress webtárhely csomagjaink
Egyszerű a használata, már induláskor SEO-barát, ráadásul a Rackhost tárhely csomagjaival egy kattintással pár perc telepíteni, és mindent (domain, tárhely, e-mail fiók, SSL-tanúsítvány) megkapunk hozzá. Dióhéjban így is összefoglalható a WordPress előnye. Mindez tényleg így van, de a világ legnépszerűbb CMS-rendszerének adottságait ki is kell használni, főként a keresőoptimalizálás terén. Ehhez nyújt segítséget az Ahrefs rendkívül hasznos gyűjtése, cikksorozatunkban ezekből a tippekből szemezgettünk.
1. Lássa a honlapunkat a Google!
Beállítások > Olvasás > Keresőmotor láthatóság
A fenti útvonalon az első és legfontosabb SEO-beállítási lehetőséghez jutunk, hiszen ha itt ki ki van pipálva a rubrika, akkor az történik, ami mellé is van írva: „megtiltjuk a keresőmotoroknak, hogy bejárják az oldalunkat.”
Ennek a rubrikának tehát üresnek kell lennie ahhoz, hogy a Google-kereső ránk tudjon találni, és persze a többi keresőmotor is.
2. Preferált URL
Beállítások > Általános > WordPress cím (URL) és Honlap cím (URL)
A fenti útvonalon két rubrikában megadhatjuk, hogy melyik URL-t preferáljuk, így például ha valaki linken vagy Google-keresőben kerül a weboldalunkra, annak a megadott URL látható majd a böngészős címsorában. Ezzel a beállítással vigyázzunk, mert a változtatás okozhat problémákat, tehát csak akkor módosítsunk, ha feltétlenül szükséges!
3. URL-formátum kiválasztása
Beállítások > Közvetlen hivatkozások > Közös beállítások
A fenti útvonalon lehet kiválasztani egy listából, hogy milyen szempontok alapján legyen automatikusan létrehozva az aloldalak és blogbejegyzések URL-je. Bejegyzés címe, számjegyek, hónap és bejegyzés címe, illetve nap és bejegyzés címe alapján is generálhatók a linkek, az egyszerű változatban számok jelennek meg az URL-ben, saját szerkezet esetén pedig mi válogathatunk a lehetőségekből.
4. SEO-barát URL megadása
Bármelyiket is választjuk az imént említett lehetőségek közül, a keresőoptimalizálás szempontjából fontos oldalaknak és bejegyzéseknek érdemes egyedi URL-t kitalálnunk. Praktikusan ez azt szokta jelenteni, hogy a kulcsszavakat egymás mellé írjuk, vagy egy olyan URL-t írunk be, ahogy a témára várhatóan rákeresnek majd a potenciális ügyfelek és vásárlók.
Ezt a SEO-barát URL-t a bejegyzés szerkesztésekor a “Permalink” funkciónál írhatjuk be, a szóközök helyett pedig a vonal jel (-) használata ajánlott.
5. Hozzászólások engedélyeztetése
Beállítások > Beszélgetés > Mielőtt egy hozzászólás megjelenik
A fenti útvonalon érdemes kipipálni ezt a rubrikát: “A hozzászólást kézzel kell engedélyezni”.
Rengeteg spam kommenttel lehet találkozni, ha pedig véletlenül sem akarunk ilyen “digitális szemetet” találni a hozzászólások között, akkor a fenti beállítással megelőzhető a kellemetlenség. Ezzel a beállítással minden komment megjelenése engedélyhez kötött,, amit a “Hozzászólás” menüpontban adhatunk meg.
További hasznos SEO trükkökért olvasd el cikksorozatunk második és harmadik részét is!
További hasznos tippek a WordPress Tárhely Gyorstalpaló cikksorozatunkban!