« Vissza

Mi az a 2 dolog, ami a jó honlaphoz igazán kell?

Weboldalkészítés

A honlap tökéletesítése szerteágazó feladat, rendszerint több szakembernek kell megannyi trükköt bevetni, hogy minden téren kiváló legyen. A legfontosabb célként mégis talán azt lehet kitűzni, hogy a látogatók kedveljék az oldalt olyannyira, hogy rendszeresen vissza akarjanak térni és ajánlják is másoknak, illetve a látogatók minél többet vásároljanak, váljanak ügyfelekké, vagy a kattintásokkal generáljanak hirdetési bevételt. Az Ahrefs marketing szakértője, Mateusz Makosiewicz szerint ehhez 2 dologra kell fókuszálni – blogbejegyzésében ki is fejtette ezt.

 

1, Fókuszáljunk a tartalomra, amely látogatókat vonz a honlapra és vásárlóvá alakítja őket!

 

A szakember szerint a minőségi tartalomra (szöveg, képek, videók, termékek és termékleírások) fókuszáljunk. Sokan ugyanis elkövetik azt a hibát, hogy többnyire csak a dizájnra fókuszálnak, pedig rengeteg olyan sikeres honlap van, ahol erre (szinte) egyáltalán nem helyeznek hangsúlyt, mindössze egyszerű, letisztult és könnyen átlátható dizájnnal hangsúlyozzák ki tartalmaikat, termékeiket és szolgáltatásaikat. A tartalmak kapcsán pedig nehéz hibázni, ha betartunk pár alapszabályt:

  • Legyen releváns a célközönség számára! A látogatók érezzék úgy, hogy mindig hasznos és érdekes a honlapon talált tartalom. Ahhoz, hogy biztosan így történjen, érdemes kulcsszókutatást végezni, illetve rendszeresen frissíteni a tartalmakat.
  • Nyelvezete legyen egyszerű! Könnyen érthető, bonyolult szakzsargonok nélküli szövegekre van szükség. Csak akkor használjunk szakkifejezéseket, ha feltétlenül szükséges!
  • Legyen egyedi! Mindig új tartalomra van szükség, vagy ha a téma nem is új, de friss és egyedi nézőpontból érdemes bemutatni.
  • Legyen értékteremtő! A honlap tartalmainak az üzleti célokat kell támogatnia, és akár segíteni az üzlet működtetésében (pl.: hasznos örökzöld tartalommal). A tartalmaknak meg kell mutatniuk, hogy termékeink és szolgáltatásaink miként segíthetnek a célközönség problémáinak megoldásában.

 

2, Fókuszáljunk a funkcionalitásra, amely “megtisztítja” a honlap tartalmai felé vezető utat!

 

A honlap funkcionalitása arra utal, hogy a működése mennyire zökkenőmentes. Tehát jelzi, hogy a látogatók mennyire könnyen navigálhatnak (pl.: menüpontok, linkek), léphetnek interakcióba (pl.: kommentelés, megosztás), érhetik el, amit keresnek (pl.: hasznos tartalom olvasása) és juthatnak el a végső célig (pl.: vásárlás, ügyféllé válás, regisztráció, hírlevélre feliratkozás).

Mindezek alapvető feltétele:

Lényegében ilyen egyszerű megalapozni a sikert – főként a kezdeti mérföldköveket –, de azért ne feledjük, hogy egyéb területekre is fontos figyelni a növekedéshez, mint például a keresőoptimalizálás és az online marketing.

Kapcsolódó cikkek