A honlap tökéletesítése szerteágazó feladat, rendszerint több szakembernek kell megannyi trükköt bevetni, hogy minden téren kiváló legyen. A legfontosabb célként mégis talán azt lehet kitűzni, hogy a látogatók kedveljék az oldalt olyannyira, hogy rendszeresen vissza akarjanak térni és ajánlják is másoknak, illetve a látogatók minél többet vásároljanak, váljanak ügyfelekké, vagy a kattintásokkal generáljanak hirdetési bevételt. Az Ahrefs marketing szakértője, Mateusz Makosiewicz szerint ehhez 2 dologra kell fókuszálni – blogbejegyzésében ki is fejtette ezt.
1, Fókuszáljunk a tartalomra, amely látogatókat vonz a honlapra és vásárlóvá alakítja őket!
A szakember szerint a minőségi tartalomra (szöveg, képek, videók, termékek és termékleírások) fókuszáljunk. Sokan ugyanis elkövetik azt a hibát, hogy többnyire csak a dizájnra fókuszálnak, pedig rengeteg olyan sikeres honlap van, ahol erre (szinte) egyáltalán nem helyeznek hangsúlyt, mindössze egyszerű, letisztult és könnyen átlátható dizájnnal hangsúlyozzák ki tartalmaikat, termékeiket és szolgáltatásaikat. A tartalmak kapcsán pedig nehéz hibázni, ha betartunk pár alapszabályt:
- Legyen releváns a célközönség számára! A látogatók érezzék úgy, hogy mindig hasznos és érdekes a honlapon talált tartalom. Ahhoz, hogy biztosan így történjen, érdemes kulcsszókutatást végezni, illetve rendszeresen frissíteni a tartalmakat.
- Nyelvezete legyen egyszerű! Könnyen érthető, bonyolult szakzsargonok nélküli szövegekre van szükség. Csak akkor használjunk szakkifejezéseket, ha feltétlenül szükséges!
- Legyen egyedi! Mindig új tartalomra van szükség, vagy ha a téma nem is új, de friss és egyedi nézőpontból érdemes bemutatni.
- Legyen értékteremtő! A honlap tartalmainak az üzleti célokat kell támogatnia, és akár segíteni az üzlet működtetésében (pl.: hasznos örökzöld tartalommal). A tartalmaknak meg kell mutatniuk, hogy termékeink és szolgáltatásaink miként segíthetnek a célközönség problémáinak megoldásában.
2, Fókuszáljunk a funkcionalitásra, amely “megtisztítja” a honlap tartalmai felé vezető utat!
A honlap funkcionalitása arra utal, hogy a működése mennyire zökkenőmentes. Tehát jelzi, hogy a látogatók mennyire könnyen navigálhatnak (pl.: menüpontok, linkek), léphetnek interakcióba (pl.: kommentelés, megosztás), érhetik el, amit keresnek (pl.: hasznos tartalom olvasása) és juthatnak el a végső célig (pl.: vásárlás, ügyféllé válás, regisztráció, hírlevélre feliratkozás).
Mindezek alapvető feltétele:
- a mobilbarát (reszponzív) megjelenés;
- a honlap gyors betöltése;
- az intuitív navigáció;
- a belső linkelés;
- a HTTPS protokoll;
- és a honlap tesztelése a célközönséggel.
Lényegében ilyen egyszerű megalapozni a sikert – főként a kezdeti mérföldköveket –, de azért ne feledjük, hogy egyéb területekre is fontos figyelni a növekedéshez, mint például a keresőoptimalizálás és az online marketing.