« Vissza

Ha hirdetés, akkor közösségi média – ez a statisztikák tanulsága

Online marketing

Adatok és trendek – az online marketingre költő cégek pénztárcája bánhatja, ha e két tényezőt figyelmen kívül hagyják. A népszerűségét töretlenül növelő közösség média világa változik leggyorsabban, így az ott elhelyezett hirdetések statisztikáit különösen fontos elemezni. Mutatjuk az eddigi legfontosabb számokat az AdEspresso gyűjtéséből.

1, Majdnem két és fél óra figyelem

A közösségi oldalakon átlagosan majdnem két és fél órát töltenek a felhasználók naponta, egész pontosan 145 percet! Ez a 2020-as adatok összegzéséből derült ki, így azt hihetnénk, a koronavírus-járvány miatt görgették ennyit az emberek a Facebookot, az Instagramot, a YouTube-ot, a LinkedInt, a Pinterestet és társait. Árnyalja a képet, hogy már 2019-ben is 142 perc volt az átlag, így a pandémia enyhülése, majd elvonulása után is hasonló időtöltési statisztikákkal lehet számolni.

2, B2B-ben a közösségi média a legnépszerűbb

Az amerikai trendek gyorsan éreztetik hatásukat Európában is, várhatóan ilyen lesz az a statisztika is, hogy Észak-Amerikában a B2B cégek 83 százalékban használják a közösségi média hirdetési lehetőségeit. Az online marketing kapcsán messze ez a legnépszerűbb lehetőség, a SEO-marketing és a PPC-hirdetések 65 százalékkal állnak a második helyen.

3, Napi 1,3 milliós növekedés

Természetesen nincs fent minden ember a közösségi oldalakon, de a jövőben ez sem lesz elképzelhetetlen, látva a statisztikákat. 2020-ban már ott tartottunk, hogy naponta 1,3 millióval lett több azoknak az embereknek a száma, akik legalább egy közösségi oldalt használtak.

4, Nyerő páros az Instagram és az influenszer marketing

Az Instagram már most is tele van influenszerekkel, és ez a jövőben sem változik, hiszen az együttműködő partnerek úgy érzik: hatékony marketing stratégiáról van szó, ha a véleményvezérekkel hirdetnek. Épp ezért az Instagramot üzleti céllal használó amerikai cégek 39 százaléka tervezi azt, hogy a reklámkeretük 10-20 százalékát költik influenszerek szponzorált tartalmaira. A cégek másik 39 százaléka ennél is nagyobb szeletet csoportosít át a büdzséből erre a célra.

5, Szárnyalnak a Facebook-hirdetések

A pandémia előtt világszerte 8 millió Facebook-oldal számított aktív hirdetőnek a legnépszerűbb közösségi oldalon, ez a szám a koronavírus-járvány kitörése után fél év alatt 10 millióra ugrott, és azóta is töretlenül növekszik.

6, Influenszerek a LinkedInen is? Igen!

A LinkedIn saját statisztikája szerint a közösségi oldalon már több mint 180 millió felhasználó számít véleményvezérnek. Ők már tényleg azok, akik hatással vannak a követőkre, hiszen a szakmai értelemben vett influenszerek száma ennél jóval több: a több mint 750 millió felhasználóval büszkélkedő LinkedIn felhasználóinak 80 százaléka döntési helyzetben van a munkahelyén.

7, A YouTube az új TV, nem szabad kihagyni! Megdöbbentő ez a globális adat: a YouTube felhasználói átlagosan havi 23 órán át néznek videókat a közösségi oldalon. Havonta majdnem egy napot! A Google tulajdonában lévő videómegosztót nem túlzás az új TV-nek nevezni, és a videózással töltött időt tovább növelheti a TikTok riválisának szánt YouTube Shorts.

Kapcsolódó cikkek