A Rackhost Tudásbázison nemrég egy fontos cikk jelent meg az újabb SEO-forradalomról, miután a Google-kereső – egyik napról a másikra – éveken át alapvetőnek számító rangsorolási szempontokat kezdett figyelmen kívül hagyni. Az oldal felhasználói élménye, a HTTPS-kapcsolat és a honlap betöltési sebessége mellett a mobilbarát megjelenés sem tényező már – legalábbis az algoritmus számára.
A látogatók számára viszont igenis fontos, mitöbb, elvárásuk a weboldalakkal szemben, hogy okostelefonon is ugyanolyan gördülékeny legyen a böngészés, mint számítógépen vagy tableten. A jogos igény kiszolgálásához az Ahrefs fel is sorolt néhány tippet, innen szemezgetünk.
Reszponzív dizájn
A honlap dizájnjától kezdve a termékleírásokon át a közösségi médiás megosztási lehetőségekig minden másként jelenik meg okostelefonon, tableten és számítógépen – igazodva a felület adottságaihoz.
Ez a reszponzív dizájn, amelyet a weboldalak fejlesztői már kérés nélkül intéznek, hiszen alapvető elvárásnak számít.
Menürendszer
A honlap menürendszere teljesen máshogy nézhet ki mobilon, mint számítógépen, viszont ugyanolyan könnyen kezelhetőnek kell lennie. Ha a navigációs lehetőségek akadoznak, vagy lassan töltődnek be, esetleg nem egyértelmű az elrendezésük, akkor az érdeklődők gyorsan bezárják a weboldalt.
Ez a hiba ugyanis a legzavaróbb a látogatók számára! Egy honlap nem lehet olyan bonyolult, mint egy ördöglakat: a menürendszernek természetes, kézreálló hatást kell keltenie mobilon is.
Gyors betöltés
A GTmetrics segítségével mérhető a honlap sebessége – ehhez ide kattintva talál minden tanácsot – ha pedig nem kapunk megfelelő értéket, vessünk be néhány jól bevált trükköt a betöltési sebesség növelésére, amelyeket szintén felrosoltunk már a Rackhost Tudásbázison.
A PageSpeed Insights is remek választás, ugyanis külön listázza az okostelefonokon mérhető betöltési sebességet.
Hibák vizsgálata
A Google Search Console segítségével kideríthető, hogy mennyi és milyen típusú hiba akadályozza a mobilbarát megjelenést.
Mobilbarát tartalom
Nem csak technikai részletekre kell figyelni: a szövegeknek is alkalmazkodniuk kell az okostelefonos tartalomfogyasztáshoz.
A referenciák, a bemutatkozó szövegek, a termékleírások vagy a blogbejegyzések kapcsán is figyelni kell arra, hogy ne legyenek túl hosszú bekezdések, a sima szövegek és a(z) (al)címek megkülönböztethetőek legyenek.
A jobb olvashatóság érdekében be lehet vetni az alábbi trükköket is:
- bullet pointok
- számozott listák
- idézetek beillesztése
- videó beágyazása
- képek, infografikák használata
Bezárható pop-up
A reszponzivitás elvárás a hirdetésekkel szemben is, így nem lehet mobilbarát egy olyan honlap, amelynek pop-up ablakai rendkívül zavaró méretűek és/vagy nem lehet őket bezárni, vagy esetleg a bezárásuk módja nem egyértelmű. Erre is figyeljünk a reklámok fejlesztése során!