Mi az a Google My Business?

Magyarul a Google Cégem a Google egy online szolgáltatása, mely megjelenési lehetőséget biztosít olyan vállalkozások számára, akik rendelkeznek fizikai üzlettel. Nem csak térképen jelenhetnek meg a regisztrációt követően, hanem a keresőben is. 

Gondoljunk csak bele! Mi történik, ha valaki keres egy üzletet? Beírja a keresőbe, és az elképzeléseinek megfelelő első pár találat közül fog választani egy céljainak megfelelőt. A Google My Business ehhez kínál a lokális vállalkozások számára egy jó lehetőséget. Sikeres regisztráció után megjelenhetünk a releváns keresések során a találatok mellett jobb oldalt, az általunk megadott információkkal –képpel, címmel, elérhetőséggel, nyitvatartással stb. Amennyiben több üzlet is tartozik egy céghez, akkor a találatok között egy térképen jelenhetünk meg.

Hogyan lehet regisztrálni?

A Google Cégem egyik legnagyobb előnye, hogy teljesen ingyenes. Amennyiben azzal találkozunk, hogy bizonyos ügynökségek pénzért kínálják a My Business regisztrációt, mint lokális SEO lehetőséget, akkor mindezt a fiók menedzseléséért teszik. Legyünk tisztában vele, hogy a regisztráció ingyenes, a használata pedig nem igényel szakértelmet, csupán időráfordítást, ugyanis fontos az információk naprakészen tartása.

A regisztrációhoz meg kell adnunk cégünkkel kapcsolatos bizonyos adatokat, melyek alapján a Google egy képeslapot küld számunkra, ezzel hitelesíthetjük, hogy a cégünk valóban ott található, ahová azt megadtuk. A képeslapon lévő egyedi kód beírására van szükség és el is készül a Google Cégem fiókunk. Ezután az adatlapunk részletes kitöltése következik, hogy minél többet megtudhassanak rólunk a potenciális látogatóink, mikor az interneten böngésznek.

Tulajdonképpen hasonlóan kell elképzelni a My Business-t, mint egy közösségi oldal cégeknek. Adatlapunkhoz tölthetők fel fotók, videók, írhatók bejegyzések, vélemények, lehetnek feltett kérdések és válaszok. Mindez ugyanúgy a cég, mint a felhasználók részéről. Majd a teljesítményünkről a belső felületen találhatunk statisztikákat, amelyek alapján pontosabb képet kaphatunk vállalkozásunkról és online megjelenésünkről.

Az adatlap fontos részét képezi a honlap link, melyre kattintva a látogatók még több infomációt kaphatnak cégükről. Amennyiben nem rendelkezünk még saját üzleti weboldallal, úgy lehetőséget kínál a Google egy Google Webhely létrehozására. Ez kezdő cégek számára elfogadható, de mindenképpen azt javasoljuk, hogy amint rendelkezésre álló erőforrásaink engedik, készítsünk saját honlapot, hiszen az a saját tulajdonunkban lesz és sokkal szélesebb lehetőséget kínál az oldal saját elképzeléseink szerinti szerkesztésére, míg a Google Webhely mindig a Google tulajdonát fogja képezni.

Kinek lehet előnyös?

Helyi kisvállalkozások számára a Google Cégem regisztráció szinte kötelező elem. Jó lehetőség arra, hogy ingyen és kevés erőfeszítéssel jelenjünk meg a keresőben, ezáltal pedig nagyobb érdeklődésre és bevételre tegyünk szert.

Itt szeretnénk megjegyezni, hogy a Google Cégem csupán egy eszköz a keresőoptimalizálásban, de nem helyettesíti a többi onsite és offsite SEO tevékenységet.

Mire figyeljünk?

Először is ha úgy döntöttünk, hogy Google Cégem regisztrációba kezdünk, akkor ezt minél előbb kezdjük el! Elő szoktak fordulni visszaélések, melyek során idegenek beregisztrálnak létező cégeket és a fiók hozzáférését csak pénzért adják át a vállalkozásnak. Kezdjük azzal, hogy megnézzük, van-e már cégünket érintő profil –akár abból kifolyólag, hogy elfeledkeztünk a korábbi regisztrációnkról, vagy az előző tulajdonosok tették ezt meg. 

Amennyiben pedig elkészült a regisztrációnk, semmiképp ne adjuk meg másnak a belépési adatainkat a korábbiakban említett okokból kifolyólag!

Ha azt gondolnánk, hogy a regisztrációt követően semmi dolgunk nem lesz, akkor tévedtünk. Ügyeljünk rá, hogy mindig maradéktalanul legyen kitöltve az adatlap! Ha változik a telefonszámunk, nyitvatartási időnk vagy bármilyen adat, akkor mielőbb javítsuk! Töltsünk fel fotókat, írjunk leírást, hogy előrébb kerüljünk a keresőben és minél több, pontosabb információt nyújtsunk a cégünk iránt érdeklődőknek!

Azt tudnunk kell, hogy mások is adhatnak módosítási javaslatokat, pl. a nyitvatartásra vonatkozóan, mely értesítés nélkül változtatásra is kerül, ezért is érdemes gyakran nézni és naprakészen tartani a fiókot!

Ha véleményeket írnak rólunk, akkor reagáljunk azokra, akár pozitívak, akár negatívak! Ez egy jó lehetőség arra, hogy kapcsolatot teremtsünk a jelenlegi és potenciális ügyfeleinkkel.

Amennyiben pedig kérdés érkezik, válaszoljuk meg, mielőtt valaki más tenné meg helyettünk, rosszabb esetben valótlan információkkal.

Konklúzió

A Google Cégem tehát egy remek lehetőség, főként fizikai üzlettel rendelkező vállalkozások számára! A regisztráció és az adatlap kitöltése nagyon egyszerű, arra viszont mindenképpen figyeljünk oda, hogy ha egyszer létrehoztuk cégünk fiókját, akkor rendszeresen ellenőrizzük, frissítsük az adatokat!