Közeleg a karácsony, mindenki az ajándékokon gondolkodik. A vásárlók figyelméért egyre nagyobb a harc ezekben a hetekben, így minden lehetőséget meg kell ragadni. Amíg a konkurencia drága – és a telített közösségi oldalak miatt évről évre egyre kevésbé hatékony – Facebook- és Instagram-hirdetésekben gondolkodik, addig mi a SEO-szempontból fontos és ingyenes eszközökre (is) koncentrálhatunk. Az online marketing eszköztárában pedig van egy régi motoros, amelyet hajlamosak vagyunk elfelejteni, vagy érdemeit kicsinyíteni, pedig a Google Cégem hatékony használata komoly hasznot hozhat, főként advent idején. Érdemes tehát frissíteni üzletünk profilját – mutatjuk a fontos beállításokat.
1, Jelezzük a nyitvatartási idő változását
Sok üzlet tovább és/vagy másként van nyitva advent idején, de ezt nem csak az ajtóra tett nyitvatartási táblán és a közösségi oldalon érdemes jelezni, hanem a Google Cégem profilon is. Erre a “Special Hours” funkció ad lehetőséget, amely nem csak átírja a nyitvatartási időt a profilon, de észrevehetően jelzi, hogy melyek azok az órák, amelyekben az év többi részén zárva szoktunk lenni, most viszont ilyenkor is várjuk a vásárlókat.
2, Ellenőrizzük az adatokat
A Google Cégem profilra a többség vagy nem fordít figyelmet, vagy ha igen, csak egyszer állítja be, majd el is felejti. Pedig olykor nem árt ellenőrizni az adatokat, hogy a térképen jó helyen jelennek-e meg az üzletek, megfelelő telefonszámok és e-mail címek vannak-e megadva elérhetőségként, van-e link a webshopra, pontosan jelenünk-e meg a Google Térképen, stb. Ellenőrizzük a legfontosabb adatokat, nehogy ilyen hiba miatt veszítsünk vásárlót!
3, Aktualizáljuk a termékleírásokat
A Google Product Editor segítségével a keresési találatok között megjeleníthetők a termékeink, ami a Google Cégem profilon is látszik. Ha nincs termék feltöltve, akkor pótoljuk, ha viszont ezzel már megvagyunk, akkor is csekkoljuk a termékek profilját. Karácsonykor ugyanis érdemes aktualizálni a termékek leírását, így a karácsonyi ajándékok keresésekor több megjelenést kapunk a Google találati oldalain. Csak fel kell turbózni a szövegeket a karácsonyi kulcsszavakkal, és SEO-szempontból máris előre léptünk.
4, Frissítsük és növeljük a képtárat
A termékek fotóit is hasznos ellenőrizni, illetve minél több képet feltölteni róluk. A keresőóriás saját kutatása szerint ötször több telefonhívást kapnak azok az üzletek, amelyek Google Cégem profiljában legalább 100 termékfotó található. Sőt, az ilyen nagy galériával rendelkező üzletek 27-szer több vásárlót irányítanak magukhoz a Google Térképen. Persze ügyeljünk arra is, hogy kiváló minőségű képeket töltsünk fel!
5, Figyeljünk a visszajelzésekre
Advent és karácsony idején jellemző leginkább, hogy a vásárlók online értékeléseket adnak az üzletek Google-profilján. Figyeljünk a megjegyzésekre, válaszoljunk a kommentekre, panasz esetén pedig minél előbb jelezzük, hogy orvosoljuk a problémát.