« Vissza

Milyen tartalmakat lehet előállítani? A tartalommarketing összes fontos eszköze – 3. rész

Online marketing

A tartalommarketing komplex, kreativitást igénylő feladat, sok lehetőséggel és megannyi buktatóval. Épp ezért egy 6 részes cikksorozatban összesen 49 tippet osztottunk meg annak érdekében, hogy minél több ötletet lehessen gyűjteni a munkához. Hasznos lehet egy olyan cikksorozat is, amelyben az előállítható tartalmakat is csokorba szedjük, így összeállhat egy online “svájci bicska”. Az Ahrefs segítségével kezdjük is a leltárt a tartalommarketing eszköztárában! Cikksorozatunkat az első és második rész után folytatjuk.

 

9, Teendők lépésről lépésre

 

Mindig örülnek az emberek, ha hasznos tartalomként olyan listát kapnak, amely lépésről lépésre végigvezeti őket egy probléma megoldásán vagy egy fejlesztés kidolgozásán.

 

Ezt cikk vagy videó formájában is közzé lehet tenni – amilyen tartalomtípust megkíván a téma –, de a legjobb, ha mindkét formában megtalálható és mindkét helyen linkelünk a másik tartalomtípusra.

 

10, Sablon

 

Mindenféle témában lehet úgy segítséget nyújtani, hogy egy sablont kínálunk hozzá, legyen szó például egy ügyfélszolgálati bejelentés kitöltéséről, vagy például egy grafikai megoldás alapjáról.

 

Ha tudjuk, hogy a vásárlóknak, ügyfeleknek valamilyen témában szüksége lehet ilyen sablonra, akkor készítsük el, tegyük könnyen letölthetővé és ajánljuk fel ingyen – ezt a gesztust és szolgáltatást mindig nagyra értékelik az emberek.

 

11, Bejegyzések a közösségi médiában

 

A tartalommarketing eszközei közül talán ezt kell legkevésbé magyarázni, hiszen mindenki nap mint nap találkozik bejegyzésekkel a közösségi médiában és mindenki tud posztolni. Persze nem árthat a segítség, íme néhány fontos link a legjobb tippekhez!

 

A Rackhost Tudásbázis néhány fontos cikke és cikksorozata a témában:

 

12, Illusztrációk, (info)grafikák

 

A komplex szövegek lényege átláthatóvá és – ami tartalommarketing szempontból még fontosabb – könnyen megoszthatóvá válnak, ha illusztrációt, (info)grafikát készítünk hozzá.

 

13, Kurzus

 

Ha egy márka szakértőként is megjelenik a piacon – pl.: edukatív blogbejegyzésekkel, részletes és kidolgozott videókkal, (e-)könyvvel, stb. –, akkor a felgyülemlett tudást kurzussá is lehet alakítani. Ha megvannak az alapok, akkor extra utánajárással, szerkesztéssel és a folyamatok még részletesebb leírásaival, videóival online kurzus is indítható.

 

Ezzel egyrészt tovább növeljük a presztízsünket és szakértői megjelenésünket, másrészt újabb bevételi forrásra tehetünk szert, ha fizetőssé tesszük.

 

A szolgáltatói szektorra különösen jellemző ez a stratégia, és gyakori az ingyenes kurzus, hiszen a kurzus anyagait nyugodtan el lehet készíteni úgy, hogy folyamatosan a saját termékeink és szolgáltatásaink jelennek meg rajta. A célközönségünk számára így a kurzus nemcsak hasznos tartalom lesz ingyen, amelyért hálásak, de egyben remek reklám is.

 

További hasznos információkért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek