« Vissza

Honnan és hogyan lehet ötletet meríteni a tartalommarketinghez? – 1. rész

Online marketing

Tartalommarketing nélkül szinte lehetetlen márkát építeni – ezt eredményezte a közösségi oldalak népszerűsége. A posztolás sosem állhat le, így sok bejegyzés után felmerülhet a kérdés: hol nyerhetünk még ihletet? A téma talán legismertebb szakértője, Neil Patel ehhez nyújt igazi kincsesládát: egy blogbejegyzésben 101 helyet sorolt fel, ahonnan ötleteket meríthetünk. Cikksorozatunkban innen szemezgetünk.

 

Mielőtt a felsorolásra térnénk, érdemes megfontolni a nemzetközileg elismert szakember tanácsát: a jó tartalom a követők problémáit oldja meg, így kérdéseket kell keresnünk, amelyeket megválaszolhatunk.

 

Nem véletlen, hogy a Rackhost Tudásbázison is rengeteg ilyen cím található. Például:

Milyen a jó landing page?

Hogyan lehet minél több Instagram-követőt szerezni?

Miért van szükség egynél több domain névre?

Melyik WordPress tárhelycsomagot válasszuk?

 

Ezzel a szemlélettel kezdjünk is böngészni a nagyon hasznos listából!

 

Fórumok böngészése

 

Ha azt akarjuk tudni, hogy a célközönséget milyen kérdések foglalkoztatják, az első és legfontosabb feladat: legyünk tagok és aktív szereplők – vagy legalább megfigyelők – az online és offline (szakmai) fórumokban. Linkedin- és Facebook-csoportoktól kezdve a konferenciákig bárhonnan szerezhetünk így ötleteket.

 

Szakmai blogok, híroldalak követése

 

Hírek, trendek, tippek – mindből találunk bőven, ha felkutatjuk a szakmánkhoz kapcsolódó legjobb blogokat és híroldalakat. Szemlézni is lehet őket, és persze saját tartalomhoz is rengeteget ötletet adhatnak. Érdemes figyelni, hogy a közösségi oldalakon mely cikkek érték el a legtöbb hozzászólást és/vagy megosztást.

 

Kommentek figyelése

 

Ha már a hozzászólásoknál tartunk: nem csak a kommentek számát érdemes figyelni, hanem a tartalmukat is.

 

Mi érdekli az ideális követőt?

 

Aktív, márkahű, fizetőképes – ilyen jelzőkkel lehet illetni az ideális követőket. Érdemes tehát megnézni, hogy a legjobb vagy ideális vásárlóink milyen profilokat követnek a közösségi médiában, és milyen posztokra reagálnak leginkább. Ötletszerzés mellett piackutatásnak sem utolsó módszer.

 

Kérdezzük meg a követőket

 

Óriási hasznot hoz, ha megtudjuk, hogy mi a követőink legnagyobb kihívása, mire szeretnének megoldást találni. Mindenféle trükkel ez ki is található, de adja magát a faék egyszerűségű módszer: kérdezzük meg erről a követőket! A kommentben érkező válaszok rengeteg ötletet adhatnak, méghozzá olyanokat, amelyekre biztosan kíváncsi lesz a közönségünk.

 

Hashtagek követése

 

Az Instagramon és a LinkedInen is van lehetőség hashtagek követésére, amellyel az adott kulcsszó legnépszerűbb tartalmait kapjuk meg a hírfolyamban.

 

Influenszerek követése

 

Ha a piacunk influenszere posztol valamiről, és népszerű is az adott tartalom, akkor annak témájával biztosan érdemes foglalkozni. Kövessünk mindenkit, akinek a személyes márkája aktivizálja a célközönségünket.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek