TikTok-lázban ég az online marketing világa, így most különösen hasznos, ha a videós alkalmazás hivatalos adatokkal szolgál és tippeket ad a hatékony használathoz. Pontosan erről szól a “What’s Next 2023 Trend Report”, ebben a jelentésben a fejlesztők tanulságos statisztikákat sorolnak fel, amelyek alapján meg is jósolják az idei TikTok-trendeket. Lássuk a legfontosabb információkat!
Új utak keresése
Sofia Hernandez, a TikTok nemzetközi marketing vezetője szerint 2022-ben az alkalmazás rámutatott, hogy kreatívabban is lehet élni az életünket, mint eddig tettük. Tapasztalata szerint a TikTok olyan eszközzé vált, amellyel az emberek új utakat keresnek a siker, a jólét és a boldogság eléréséhez.
Rendkívül szórakoztató
A Marketcast 2022-es nemzetközi felmérése szerint a felhasználók 80 százaléka szerint nagyon vagy rendkívül szórakoztató a TikTok. Az alkalmazás sikerét a kezdetektől ez a jellemző generálja, így marketing célok elérésében is fontos tényező.
A jelentés szerint a felemelő, vicces, célközönségre szabott, szórakoztató tartalmakkal lehet célt érni az alkalmazással. Kiemelik, hogy a szórakoztatáshoz fontos használni a megfelelő zenei aláfestéseket, a képátmeneteket gondosan kell szerkeszteni és érdemes feliratozni a videókat. A TikTok szerint ezekkel a trükkökkel lehet fenntartani a felhasználók figyelmét.
Sztorizz, ne értékesíts!
A szórakoztatás hangsúlyozása nem véletlen: a jelentés szerint a márkáknak nem a megszokott értékesítési stratégiát kell követni a TikTok-videókkal, a termékekről vagy szolgáltatásokról “mesélni” kell. Személyes történetekkel, vicces sztorikkal, őszinte történetmeséléssel lehet hatást gyakorolni a nézőkre.
Dobj fel, jutalmazz!
A felhasználók 90 százaléka boldogabbnak érzi magát, pozitívabb hangulatnak örvend a TikTok használata után. A felhasználók 40 százaléka szerint ez az érzés a legfontosabb motiváció abban, hogy olyan terméket vagy szolgáltatást vásároljanak, amit az alkalmazáson láttak.
A felhasználók kedvenc tartalmai közé tartoznak azok a videók, ahol a készítők megmutatják, hogy miként jutalmazzák meg magukat – anyagi helyzettől függetlenül.
Szuperpozícionálás
Ha egy nagyobb témát választ ki egy TikTok-csatorna, abban az esetben pozicionálja magát, de ezen az alkalmazáson sokkal menőbb a szuperpozicionálás. A TikTok ugyanis olyan kis “klubok” közössége lett, amelyek a nagyobb témákon belül rendkívül specifikus érdeklődéssel, hobbival rendelkeznek.
Ha valaki még nem rendelkezik ilyen speciális ízléssel, majd fog: a TikTok 1,8-szor nagyobb valószínűséggel kelt érdeklődést olyan témák iránt, amelyekről az emberek korábban nem tudták, hogy érdekli őket.
Inspirálni, szórakoztatni és edukálni kell tehát egy-egy “szűk”, de az érdeklődése szempontjából rendkívül lelkes réteget, így nagyobb hatással lehet vásárlásra ösztönözni.