A tartalommarketing komplex, kreativitást igénylő feladat, sok lehetőséggel és megannyi buktatóval. Épp ezért egy 6 részes cikksorozatban összesen 49 tippet osztottunk meg annak érdekében, hogy minél több ötletet lehessen gyűjteni a munkához. Hasznos lehet egy olyan cikksorozat is, amelyben az előállítható tartalmakat is csokorba szedjük, így összeállhat egy online “svájci bicska”. Az Ahrefs segítségével kezdjük is a leltárt a tartalommarketing eszköztárában! Cikksorozatunkat az első, második és harmadik rész után folytatjuk.
14, Esettanulmány
Az esettanulmány régóta bevált eszköz ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárló vagy ügyfél legyen, a marketing tölcsér egyik eszköze is lehet.
Az esettanulmányok ugyanis hivatkozva – tehát a vásárló vagy ügyfél engedélyével – olyan hiteles leírásokat, beszámolókat adnak, amelyek teljesen egyértelművé teszik: a termék vagy szolgáltatás megoldást jelentett a vásárló vagy ügyfél problémájára.
Sőt, akár az is kiemelhető, hogy a cégünk milyen egyedi megoldásokkal állt elő, hogy az ügyfél maximálisan elégedett legyen.
Itt leírható a teljes folyamat és a legnagyobb kihívások is kifejthetők, el lehet merülni pár szakmai részletben, ezzel még inkább hitelessé és meggyőzővé válik az esettanulmány.
15, Ajánlás, referencia
Ha már vannak elégedett ügyfeleink és vásárlóink, nyugodtan kérhetünk tőlük ajánlásokat és referenciákat, amelyeket megjeleníthetünk a honlapunk főoldalán, de ezen felül megannyi más tartalomhoz adhat alapot – pl.: grafikán elhelyezett idézetek a közösségi médiában, videós interjú, szórólap, stb.
Az ilyen ajánlásokkal és referenciákkal óvatosan kell bánni, ide kattintva olvashatja cikkünket, amely összefoglalja a legfontosabb tudnivalókat a témában.
16, Webinárium, online konferencia
Szakértői pozíciónkat, presztízsünket és hitelességünket is erősíti, ha ki merünk állni a világ elé tudásunkkal és tapasztalatunkkal, például egy webinárium vagy online konferencia formájában, amelyre létszámkorlát nélkül lehet jelentkezni.
A prezentációt érdemes regisztrációhoz kötni, hogy – a GDPR-szabályok betartásával – később is kapcsolatba léphessünk a résztvevőkkel.
17, Kvíz
A Rackhost Instagram-oldalán bizonyos időközönként sztorikban osztunk meg kvízeket, például a Tudásbázis hasonló cikkeinek tartalmával kapcsolatban.
Az ilyen kvízekkel még inkább motiválhatók az emberek a tartalmaink követésébe, felkelthetik az érdeklődést egyéb tartalmak iránt.
18, Interjú
Van egy szakértői tartalomtípus, amellyel könnyen és hitelesen tudunk eljutni új közönségekhez: az interjú.
Ha jól sikerül egy interjú – legyen szó szöveges megoldásról egy blogbejegyzésben, videóinterjúról, vagy éppen egy podcast adásról –, akkor az interjúalany jó eséllyel megosztja a tartalmat, ami ingyenes reklám a követőtábora felé.
19, Mémek
Ha a képekre igaz, hogy többet mondanak ezer szónál, akkor a mémekre hatványozottan, hiszen a célközönségünkben mindenki villámgyorsan kapcsolódhat velük, emellett pedig szórakoztatóak.
Ha van egy üzenetünk, amit mémmel is lehet kommunikálni vagy illusztrálni, akkor érdemes néha élni ezzel az eszközzel is – amennyiben illik a cégünk stílusához.
20, Felhasználói tartalom
A felhasználók által – önként vagy biztatás (pl.: nyereményjáték) hatására – készített tartalmak az egyik leghasznosabbak az online marketing számára. Nem véletlen, hogy a felhasználói tartalomról 5 részes cikksorozatot készítettünk, itt rengeteg hasznos tipp olvasható a témában.